Lieke7777 Geplaatst 3 september 2021 Rapport Share Geplaatst 3 september 2021 Er is vertrouwen in je hoe fijn is dat om te horen. Goed dat je het traject kan starten en dat kan beter slagen als je nuchter blijft. Hoop geloof en liefde naar jezelf toe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 5 september 2021 Rapport Share Geplaatst 5 september 2021 Er is een liedje: ‘ben jij ook zo bang?’ De herken wat je schrijft. De angst. Mijn dochter zal het ook herkennen. We zijn met velen, denk ik. Mijn leven wordt steeds beter. Dat gun ik je ook zo! Take care. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 6 september 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 september 2021 Jazeker. Ik roei en ik tennis regelmatig, zo’n 2x/week. Moet zeggen dat ik wel geïnteresseerd ben in vechtsport, al was het maar om iets van woede kwijt te raken. Maar het wereldje staat nogal ver van me af.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 3 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2021 Het is stil @Descartes33 benieuwd hoe het met je is ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 4 oktober 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2021 Gaat goed. Weinig te zeggen. Sinds ik heb besloten te stoppen met drinken zie ik alle dingen die vroeger aanleiding waren om te gaan drinken als onderdeel van het leven. Dat maakt ze niet leuker maar wel makkelijker op te lossen. Lees hier wel veel, doet me vaak goed. Bob, Soberbunny3, brazer en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 5 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2021 Wat goed om te lezen , en idd dingen horen bij het leven daar heeft het drinken van alcohol erbij geen invloed op. Makkelijker oplossen , soms kan je het niet oplossen maar op een andere manier vanuit jezelf ermee omgaan. Het is jouw gevoel en jouw gedachten. Soms is het ook goed minder in je hoofd te leven maar het gevoel te voelen en er te laten zijn. Goed bezig . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brazer Geplaatst 5 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2021 @Descartes33 dat je dit bereikt hebt, na veel vallen en opstaan, zal voor veel mensen een opsteker zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 9 oktober 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2021 Ik wil wel wat uitweiden over de afgelopen maanden. Na mijn laatste terugval waren er een aantal mensen die het jaarpact suggereerden (waarvoor dank). Dat trok me uiteindelijk over de streep. De situatie was volkomen duidelijk: ik kon een aardige periode zonder drank, maar de onderhandeling bleef. Maar het niet-drinken op zich was niet zo'n probleem. Het weer gaan drinken was steeds een beslissing die weliswaar voortvloeide uit omstandigheden, maar er niet door werd veroorzaakt. Toen ik twijfelde over het jaarpact merkte ik één heel belangrijk iets op in mezelf: angst. Ik wilde de deur niet dichtgooien. Ergens diep van binnen zat een sterk streven om de vluchtmogelijkheid te houden. Ik vind zo'n jaarpact niet niks: ik houd me aan mijn beloften. Dus daarom die angst: steeds een soort schrikgevoel: een jaar. Maar die angst was een heel krachtig inzicht: ik houd dit zelf in stand, maar ik wil het niet meer. Maar als ik die angst blijf voelen, dan blijf ik het in stand houden. Gevolg was dat ik "de sprong" waagde. En in de daaropvolgende weken werd die angst steeds wat minder. Het bleef wel, het overviel me soms, maar ik dacht: dit is een gevoel, dat ben ik niet. Intussen begon ik de rust in mijn hoofd te ervaren: niet meer onderhandelen, niet meer voortdurend nadenken over wel/geen Antabus. Zelfs als ik niet dronk (voor maanden) was mijn hoofd nog altijd met alcohol bezig. En toen kreeg ik ruimte. Die ruimte heb ik opgevuld met een belangrijke cursus, Voluit Leven (kun je Googlen), die me in staat stelde om een omgang te vinden met de dingen die overbleven nadat ik de drank liet staan. 9 weken lang heb ik elke zaterdagmiddag een paar uur aan die cursus gezeten, en dat geïntegreerd door de week. Dat gaf een enorme kick, en heel veel inzicht. Vandaag de 9e week afgerond. Ik ben erg tevreden en dankbaar. Maverick, Lieke7777, Lonster en 2 anderen reageerden hierop 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2021 (bewerkt) wat mooi Des bedankt dat je het deelt (heb zelf ook nog wel wat te leren op het gebied van voluit leven thnx ook hiervoor) 9 oktober 2021 bewerkt door lady jane Descartes33 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 9 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2021 Ha descartes , wat fijn om je te lezen . Je hebt gevonden waar je naar op zoek was , geen onderhandelingen meer , geen twijfels maar rechtdoor het leven in waar je van alles tegen komt, maar waar het niet helpt om continue te willen verdoven . Je hebt een vervanging gezocht in de vorm van de cursus en gemerkt dat het je meer opleverd dan op vrijdag een binge in de duiken en niets meer willen en kunnen. Dat jaarpact heeft mij ook enorm geholpen en nog geniet ik dat er elke maand een treetje bij komt dat ik even in het zonnetje sta die dag. Dat zonnetje maak ik zelf , dat kan niemand anders voor mij doen behalve een felicitatie geven en roepen heel goed van je. Zolang ik het laat binnen komen leef ik in mijn lichaam en niet in mijn hoofd . Laat het voelen dit geluk en fijne gevoel , het mag er zijn en hoeft ook niet verdoezeld te worden.. Descartes33 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 9 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2021 Voor jou , al weet ik niet of je er van houd Descartes33 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 9 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2021 (bewerkt) Bedankt voor dit positieve bericht, @Descartes33. Wat goed dat je door die zelf-analyse van je angstgevoelens op dit spoor bent gekomen en er zo veel baat bij hebt. Ik heb de beschrijving van die cursus zojuist bestudeerd. Lijkt me inderdaad heel zinnig. Er zit denk ik ook veel overeenkomst in met een andere cursus die ik zelf volgde en die mij ook heel goed geholpen heeft. Ga lekker door op dit nieuwe pad. Ik ben natuurlijk ook blij dat ik anderen inderdaad blijk te kunnen helpen door de jaarpactlijst bij te houden die Jan1000 ooit begonnen is. 9 oktober 2021 bewerkt door Bob Spelfout Descartes33 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 9 oktober 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2021 Dankjullie wel allemaal. @Bob jouw opmerking, 'je hoeft nu niet meer te twijfelen' was ook heel behulpzaam, dat was winst. @Lieke Ja René Schuurmans daar ga ik lekker op, dankjewel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 23 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2021 Ook hier van harte met 3 maanden alcohol vrij. Nog steeds je motto , niet twijfelen maar gewoon op het pad van nuchter blijven ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 23 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2021 (bewerkt) 23 oktober 2021 bewerkt door Lieke7777 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 23 oktober 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2021 Sinds de knop om is kost het me weinig moeite moet ik zeggen. Maar ik blijf voorzichtig. lady jane, Lieke7777 en Bob reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 24 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2021 gefeliciteerd met je 3 maanden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden