Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Descartes33

Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...

Ja gaat goed. Hard aan het werk met een paar cursussen. Voluit leven, en mindfulness.

De beslissing om niet meer te drinken geeft rust. Niet makkelijk, want in die rust komt wel heel wat naar boven, vooral een soort angst waar ik niet de vinger op kan leggen. Maar ook dat ga ik aanpakken of accepteren, want met drank gaat de angst niet weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat niet zo lekker, maar viel te verwachten. Dit is het moment waarop ik normaal in onderhandeling zou zijn, wel/niet drinken om van angst/frustratie/depressie/stress af te komen.

Maar die onderhandeling hoeft niet meer want ik ben gestopt. Dat maakt me wankel, ik heb grote delen van de dag de angst dat de hemel over me heen valt. Werkelijk de hele dag door, ik wankel letterlijk als ik langs gebouwen moet lopen. Maar ik blijf het doen, want de beslissing was niet wankel, uiteindelijk moet die grond geven. 
 

Dus we gaan moedig voorwaarts. En proberen lekker te slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel @Artemis. We zijn weer thuis. Laatste dag was heel mooi, dus het positieve overheerst. En God wat is de zee toch lekker.

Vanochtend afspraak met de psychiater om het te hebben over angst. Nu ik ben gestopt met drinken moet ik daar iets mee, het is een trigger - weten dat het voortdurend kan optreden (optreedt), dan het uitzitten, wat uitputtend is, en tenslotte overblijven met een soort zelfhaat - waarom was dit nu weer zo? 
En belangrijker: het beïnvloedt de beslissingen die ik neem in het leven: kansen laten liggen, de veilige keuzes maken om maar niet het risico te lopen dat dit erger wordt. 
 

Nu maar hopen dat hij me niet vol pillen probeert te stoppen. Of wel, ik weet het niet. Ik heb zoveel geprobeerd, allerlei acceptatietechnieken, want daar ligt natuurlijk de crux, het gaat toch niet weg, maar het lijkt alleen maar erger te worden. We gaan het zien.

De cursus die ik volg (Voluit Leven) heeft me maar weer eens doen inzien hoe lang dit al speelt, eigenlijk al zo lang ik me herinner. En hoe alcohol een soort veilige haven was/werd. En hoe ik tenslotte alleen maar in die haven bleef, en alles een beetje instortte. Maar er is nog genoeg over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal later wat uitgebreider reageren. Diagnose is dat angst naast de alcohol bestaat en ook altijd heeft bestaan (ook toen ik nog niet dronk) hoewel alcohol het natuurlijk heeft verergerd. Er is vertrouwen dat ik nu de goede weg in ben geslagen dus we starten het traject voor het behandelen van die angst, therapie en antidepressiva opnieuw uitproberen. 
Dus ja, er is hoop. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Descartes33:

En hoe alcohol een soort veilige haven was/werd. En hoe ik tenslotte alleen maar in die haven bleef, en alles een beetje instortte. Maar er is nog genoeg over.

‘Boten liggen het veiligst in de haven maar daar zijn ze niet voor gebouwd’ 

Een uitspraak ooit van Einstein die ik persoonlijk zo mooi vind!
Weer durven uit te varen is de belangrijkste stap, de angst voor het onbekende hoort daar nu eenmaal bij.
Blijf op koers en wat @Artemis ook al zei, niet meer omkijken. Vertrouw op je besluit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...