Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Descartes33

Aanbevolen berichten

Wij zijn hierin hetzelfde ja. Snap het zo goed. Het maakt mij kwaad maar de veroordeling heeft geen zin en jezelf afstraffen nu ook niet. Dat kun je beter eerst weer nuchter doen. Maar wel beetje bij beetje weer. Ik weet dat je er nu niet meer wil zijn maar morgen wel in contact blijven met je omgeving, forum mij alsjeblieft. Meer kan ik nu niet doen. Hoop dat je zo wat kan slapen. Wil je niet kwijt. Al teveel mensen kwijt geraakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap ik heel goed. Maar nuchter is het wel iets overzichtelijker. We moeten er iets op vinden als het nuchter niet meer gaat en wij het willen invullen/opvullen met drank. Dat is het volgens mij deels. Anders weet ik het ook niet meer. Daar moeten we iets in gaan verzinnen/bedenken en ja natuurlijk er zit iets achter en dan denk je het te weten...maar dat is het dan ook weer niet, of niet helemaal.

Ben wel blij dat je veilig in bed ligt.

Ga nu slapen, hou jezelf heel. Al doe je het voor mij, liever nog voor jezelf.

Paniek is morgen misschien nog erger maar het begin is er wel weer. Wees maar trots op jezelf, niet jezelf blijven afstraffen!

Lees je morgen okay? Graag zelfs, belangrijk ben je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch wil je nog wel, anders had jij je niet geuit.

Nuchter sluit jij je wel af, dat heb ik ook. Dat is het probleem en dan komen de spoken en geesten in onze kop en daardoor gaan wij weer drinken. Ja stress, dat was ook mijn reden om te gaan bingen. Ontspannen. Gelukkig kort alhoewel maakt niet uit hoe lang. Wel dat je je gaat herpakken en geen zelfmedelijden dat heeft geen zin en nut.

Kan er zo boos om worden dat je het jezelf aandoet maar ik doe het zelf ook. Dat is het erge eraan.

Iemand tikte vandaag/gisteren zoek een andere manier om te gaan ontspannen en die was raak en waar. Jij probeert het ook met die modelvliegtuigjes toch? Het kan deels wel. Nu nog doen ook en blijven doen!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erkennen dat je een alcoholprobleem hebt is stap 1. Er aan werken is stap 2. Schaamte herken ik absoluut. zet dit gevoel in om de omslag weer te maken naar niet drinken. Houd het klein en begin per dag(deel). Zorg dat je vervangende n.a. drank in huis hebt dat je heel lekker vindt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben al sinds mijn vijftiende verslaafd. Heb het altijd proberen te ontkennen, ondanks al het drama. Nu lukt het me lange periodes nuchter te zijn maar op een gegeven moment geef ik het op. 

Ik denk dat ik niet zonder kan, nooit gelukt ook. Altijd maar weer door. Verlangen naar de dood. Dat het voorbij is, dat ik niemand verdriet meer doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer de cirkel van jezelf de afgrond in praten te doorbreken. Waar ben je trots op? Wat maakt je blij en fier? Je kunt in ieder geval trots zijn dat je erkent verslaafd te zijn aan alcohol en dat je er mee aan de slag wilt. Je overweegt zelfs opname. Wachttijd is doorgaans lang. Probeer een plan te maken: ga naar de huisarts, overleg de mogelijkheden van medicatie en therapie, meld je aan bij online AA meetings en gooi alles er uit op je draadje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Descartes33:

Ik denk dat ik niet zonder kan, nooit gelukt ook. Altijd maar weer door. Verlangen naar de dood. Dat het voorbij is, dat ik niemand verdriet meer doe.

Als je drinkt heb je vaak sombere gedachten, lijkt alles inktzwart. Niemand meer verdriet doen begint bij jezelf. Stel een haalbaar doel. Waarom ga je na lange tijd droog te staan toch weer drinken? Wat is de trigger? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb sinds mijn 18e veel te veel gedronken. Had steeds meer nodig en de rem was weg. Reden: verdoven van verdriet en zoeken naar ontspanning. Ik viel van binge in binge, maakte mezelf stuk. Leverwaardes veel te hoog, maagpijn, de kilo’s vlogen er aan en de prestaties op werk waren ver onder de maat. Nu pas, op 52 jarige leeftijd heb ik mij alcohol probleem onderkend en sta nu na vallen en opstaan 9 maanden droog. Een record. De winst? Trots zijn ipv schaamte, je eigen ik weer terugvinden en plannen maken voor een zinvoller tweede deel van je leven.  Zie jij je ook plannen maken? Wat geeft jou houvast? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Descartes33:

De trigger was stress en onverschilligheid. Mijn psych liet me de motivatie om antabuse te slikken noteren. Die daalde enorm afgelopen week. 

Waardoor ontstond de onverschilligheid? Wat maakte dat je de antabuse niet ziet/zag als een extra steuntje in de rug om niet te drinken? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Descartes33:

 Verlangen naar de dood. Dat het voorbij is, dat ik niemand verdriet meer doe.

Dit is mijn laatste vraag en is belangrijk. Denk je nuchter ook zo over de dood, hetzelfde verlangen naar de dood? Ik denk dat het door de alcohol komt en 10 keer uitvergroot en versterkt. Natuurlijk moet je wat doen. Maar als je het nuchter ook zo voelt en ziet dan moet er zeker snel een opname komen. Snap de schaamte maar dan moet het. Als je van de alcohol af wilt ook een opname ja. Zelf 10 keer gehad. Maar zal dat jou helpen? Mij iig niet, wel bescherming van jezelf op het moment maar daarna...

Ga mijn C niet achterna. Kun je je vriendin niet aandoen en en andere mensen om je heen. Niet schuldig voelen en je daardoor zelf nog meer afstraffen. Het is wel genoeg geweest nu. Kom op. Pak jezelf bij je ballen en neem de regie weer over. Dat doe ik ook, moet wel.

Tot morgen/vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Descartes33:

Te druk op werk, zelfhaat. BAM relapse

Op je draadje heb je het ook over rust vinden en starten met een nieuwe ziel. Probeer de motivatie terug te vinden door opnieuw te benoemen wat de winst is als je niet drinkt. Wat betreft werk kun je de boel beter te lijf gaan met een fris hoofd. Ga bij jezelf te rade: is het werk opgestapeld doordat je met een wazig hoofd de uren hebt uitgezeten of ligt er echt te veel op je bord. Maak in dat geval een overzicht van wat je wel kunt uitvoeren en waar je geen tijd voor hebt. Geef deze klus(sen) terug en benoem wat je wel gaat afronden. Rust geeft ook het feit dat je niet de hele tijd moet denken aan ‘wanneer kan ik drinken’ en heb ik genoeg voorraad? Je kan weer zonder schaamte de supermarkt in. 
Ken je de mindfulness app van Vgz? 
De oefeningen kunnen je ook helpen om jezelf terug te vinden en je paniek om te zetten in helpende gedachten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe vaak de bodyscan en let dan extra goed op mijn buikademhaling. Ontdek hoe en  waar jij meer ontspanning  kunt vinden. Mindfulness leek mij niets voor mij, maar op aanraden psycholoog heb ik het toch geprobeerd en helpt het mij meer in het nu te staan en besluitvaardig te zijn richting de toekomst. Probeer het verleden uit te vlakken en richt op nu en je idealen/dromen. Eventuele kinderen verdienen een droge ouder waar ze op terug kunnen vallen en van kunnen leren. Je bent het meest nabije voorbeeld in hun leven. Wat zou je ze mee willen geven? Wat zijn voor jou de pijlers in het leven? Schrijf ze op en richt je leven hierop in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen kinderen. Vriendin wil het niet zo lang ik drink en ik ook niet. Kan ook helemaal niet zo. 
Dank je voor de tip. 
Ben zo verdrietig. Ademnood en paniek. 
Ik heb die gedachten ook als ik nuchter ben Smaragd. Wel minder maar het sluimert. 
En de rotsvaste overtuiging dat het altijd mis moet gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...