Lieke7777 Geplaatst 24 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2021 Kom zet je op het jaarpact @Descartes33 maak de afspraak met jezelf definitief. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 24 juli 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 juli 2021 Dat is een goed idee. Maar ook angstaanjagend. Maar dit kan ook niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst 24 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2021 Kom je gauw in ‘mijn’ wagonnetje op het jaarpact @Descartes33? Mij helpt het op moeilijke momenten. Wie weet jou ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 24 juli 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 juli 2021 Dat lijkt me wel wat. Ik moet er nog wel even over nadenken. Hoe ga ik dat volhouden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 24 juli 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 juli 2021 Als ik mijn draadje teruglees dan wordt het wel tijd. Ik vergeet zo makkelijk. Ben ook veel aan het terugdenken. Er waren jaren bij dat ik elke dag dronk. Dat heeft me gevormd. Maar nu moet ik het keren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 24 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2021 Zo is het mij ook vergaan opeens het jaarpact op. Mij heeft het geholpen, mijzelf omhoog zien gaan . Mij vasthouden aan het feit dat ik niet opnieuw wilde tellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 11 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2021 Hoe is het @Descartes33 ? Het is zo stilletjes , blijf komen en schrijven hé ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 14 augustus 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2021 Ja gaat goed. Hard aan het werk met een paar cursussen. Voluit leven, en mindfulness. De beslissing om niet meer te drinken geeft rust. Niet makkelijk, want in die rust komt wel heel wat naar boven, vooral een soort angst waar ik niet de vinger op kan leggen. Maar ook dat ga ik aanpakken of accepteren, want met drank gaat de angst niet weg. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 14 augustus 2021 Fijn je te lezen Des die angst wordt duidelijk wanneer je er aan toe bent en m aan kunt komt goed♥ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 15 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2021 Fijn dat je even wat laat horen , ga zo door hé angst is niet fijn maar als je de angst aan durft te gaan is dat een weg naar herstel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 21 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2021 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2021 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 24 augustus 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2021 Gaat niet zo lekker, maar viel te verwachten. Dit is het moment waarop ik normaal in onderhandeling zou zijn, wel/niet drinken om van angst/frustratie/depressie/stress af te komen. Maar die onderhandeling hoeft niet meer want ik ben gestopt. Dat maakt me wankel, ik heb grote delen van de dag de angst dat de hemel over me heen valt. Werkelijk de hele dag door, ik wankel letterlijk als ik langs gebouwen moet lopen. Maar ik blijf het doen, want de beslissing was niet wankel, uiteindelijk moet die grond geven. Dus we gaan moedig voorwaarts. En proberen lekker te slapen. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 25 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2021 Klinkt krachtig @Descartes33 houd vol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2021 (bewerkt) Je hebt een basislaag van een maand Des dis kan alleen nog sterker gaan worden, een fundament waarop gebouwd kan worden. 25 augustus 2021 bewerkt door lady jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 29 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2021 Hoe gaat het aan zee @Descartes33 ? Helaa's geen zomerzon maar hoop dat je wel de rust even voor jezelf kan vinden en de batterij kan opladen . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 30 augustus 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2021 Het is vooralsnog een oefening in acceptatie, en het drooghouden van mijn sigaretten. Maar in de tent is het nog droog gebleven, daarbuiten is alles nat. En grijs. En koud. Misschien volgend jaar maar eens echt op vakantie, lees: de tropen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 30 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2021 Dat wordt later een mooie anekdote Soms zit het mee... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 31 augustus 2021 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2021 Hopelijk is het zonnetje er bij jou vandaag ook , vak naar de tropen kan ook leuk zijn En anders naar de oceaan in Frankrijk , heelijk daar en mooi weer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 1 september 2021 Rapport Share Geplaatst 1 september 2021 Hoi @Descartes33 ik kom even langs om te zeggen dat ik je lees en aanmoedig. Hou vol, houd moed ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 3 september 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 september 2021 Dankjewel @Artemis. We zijn weer thuis. Laatste dag was heel mooi, dus het positieve overheerst. En God wat is de zee toch lekker. Vanochtend afspraak met de psychiater om het te hebben over angst. Nu ik ben gestopt met drinken moet ik daar iets mee, het is een trigger - weten dat het voortdurend kan optreden (optreedt), dan het uitzitten, wat uitputtend is, en tenslotte overblijven met een soort zelfhaat - waarom was dit nu weer zo? En belangrijker: het beïnvloedt de beslissingen die ik neem in het leven: kansen laten liggen, de veilige keuzes maken om maar niet het risico te lopen dat dit erger wordt. Nu maar hopen dat hij me niet vol pillen probeert te stoppen. Of wel, ik weet het niet. Ik heb zoveel geprobeerd, allerlei acceptatietechnieken, want daar ligt natuurlijk de crux, het gaat toch niet weg, maar het lijkt alleen maar erger te worden. We gaan het zien. De cursus die ik volg (Voluit Leven) heeft me maar weer eens doen inzien hoe lang dit al speelt, eigenlijk al zo lang ik me herinner. En hoe alcohol een soort veilige haven was/werd. En hoe ik tenslotte alleen maar in die haven bleef, en alles een beetje instortte. Maar er is nog genoeg over. Lonster, Artemis en lady jane reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 3 september 2021 Rapport Share Geplaatst 3 september 2021 @Descartes33 ja het is een lange weg. Keep walking and don't look back eens zal het beter gaan, houd vol, houd moed lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 3 september 2021 Rapport Share Geplaatst 3 september 2021 Hoe was het bij de psychiater @Descartes33 ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 3 september 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 september 2021 Zal later wat uitgebreider reageren. Diagnose is dat angst naast de alcohol bestaat en ook altijd heeft bestaan (ook toen ik nog niet dronk) hoewel alcohol het natuurlijk heeft verergerd. Er is vertrouwen dat ik nu de goede weg in ben geslagen dus we starten het traject voor het behandelen van die angst, therapie en antidepressiva opnieuw uitproberen. Dus ja, er is hoop. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maverick Geplaatst 3 september 2021 Rapport Share Geplaatst 3 september 2021 13 uur geleden zei Descartes33: En hoe alcohol een soort veilige haven was/werd. En hoe ik tenslotte alleen maar in die haven bleef, en alles een beetje instortte. Maar er is nog genoeg over. ‘Boten liggen het veiligst in de haven maar daar zijn ze niet voor gebouwd’ Een uitspraak ooit van Einstein die ik persoonlijk zo mooi vind! Weer durven uit te varen is de belangrijkste stap, de angst voor het onbekende hoort daar nu eenmaal bij. Blijf op koers en wat @Artemis ook al zei, niet meer omkijken. Vertrouw op je besluit. Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden