Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Rapid

Donderdag 7 mei 2020

Aanbevolen berichten

Ik ga ook nog ff lekker lezen in bed. Boek: Liefde kent veertig regels (Shafak). Prachtboek.. ga er als een malle doorheen! Aanrader. 

Welterusten voor jullie allemaal.

Dag 16 voor mij zonder zit er op. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi verschrikkelijke avond gehad,

Wij dachten wel even samen alle schilderijen en echt persoonlijke spullen van hem samen naar de berging te kunnen brengen :rolleyes: Ging heel leuk en gemoedelijk in het begin dan.

Eerste 5 keer lopen, moet met beleid en een steekkar. Dat ging nog goed. De 5 keer daarna niet meer. Zo lopen irriteren aan elkaar. Hij loopt met zijn grote poten tegen die kar aan. Alles flikkerde eraf. Krijg ik de schuld. Hij loopt ertegen aan, niet ik. Had hij die kar maar moeten lopen duwen. Kon die kar wel in zijn smoel gooien, had ik het maar gedaan. Nu even bijkomen, hij is weg. Trek in bier en had ik de hele dag niet. Komt echt door dit gedoe. Volgende keer moet er iemand bij zijn. Dit kan echt niet. Nu weet ik weer waarom ik heb besloten, wat ik heb besloten! Hij ziet er trouwens slecht uit, ik niet. Zijn eigen dikke vette schuld. Zo dat is eruit. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Smaragd:

Slaap lekker, ik ga nog niet slapen.

Wat kom je halen @herman0167 ?

Doe je kalm aan? Hier wel slapen, goedenacht allen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja Ik heb @Smaragd:lips: Dat was misschien wel heel veel gevraagd zo'n klusje samen klaren... take care!

@Kohtje ik vond het een prachtig boek van Bart Chabot.van harte gefeliciteerd!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik lees het liefst papier. Maar ik lees (te) weinig. Concentratieproblemen sinds burnout. Wordt wel beter hoor...

Rotdag vandaag en gisteren eigenlijk ook. Tenminste, ik voelde me rot. Dat is wat anders. Een bang opgejaagd dier. Brrrr....niet fijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

dag allemaal!
Droge afmelding; vergeten mij op dagpact te zetten ivm verslapen vanochtend. Morgen weer een heerlijk zonnige dag in het verschiet. Wat een rijkdom! Een lange wandeling met inachtneming 1,5 m afstand wacht op mij. Denk dat ik naar de klok op de Waalsdorpervlakte ga lopen. 

Slaap ze!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Jopie:

snap ik. Doe je goed, denk ik (weet ik niet)......   niet iedereen is er echt mee in evenwicht gekomen....

blijft wel kwetsbaarheid, though.... single point of failure ook. Wat gebeurt er met jou als internet uitvalt? 

Voordat ik overkom als prepper of zonderling.... ik vind het voornamelijk van belang dat je erbij stilstaat.... meer niet. Je bewust bent wat je wel of niet zou kunnen missen, wat voor effect dat zou hebben op je leven nu, op je welzijn dan..... opdat je geen slaaf wordt van je eigen inrichting....

Of: beseffen dat je i(in zekere zin)  afhankelijk bent, nodig hebt.  Het één, of als dat verdwijnt,  het ander.   Daar niet bang voor zijn, en 'dus' ook niet om het te verliezen.  Dan wel weer zien.  Vertrouwen op je creativiteit, overlevingsinstinct.  

Toevoeging: verlies betekent meestal verdriet.  Verschrikking.  Hoort erbij.   Niet willen voorkomen,  dat verdriet, door niet afhankelijk (denken) te zijn. 

bewerkt door Etty

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Sowhat:

@Cleo66, ik lees net dat er vanaf 1 juni weer bijeenkomsten mogen van max. 10 personen. Wel met 1.5 mtr ertussen. 

Waar kan ik dat terugvinden sowhat?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Cleo66,

Tja, het wordt een steeds grotere wirwar van sites waar je info kunt vinden en soms denk je iets te 'weten', en dan blijkt het al van
ergens in maart te zijn...
Het meest betrouwbaar is misschien nog altijd   https://www.rijksoverheid.nl/ 

Maar of die nou altijd even makkelijk en duidelijk is..... ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Cleo66:

Waar kan ik dat terugvinden sowhat?

Geen idee waar dat verhaal over die 10 mensen vandaan komt @Cleo66. Volgens mij klopt dat niet. De letterlijke tekst van de persconferentie van Rutte hierover afgelopen woensdag was:

(bron: https://www.rijksoverheid.nl/documenten/mediateksten/2020/05/06/letterlijke-tekst-persconferentie-minister-president-rutte-en-minister-de-jonge-na-afloop-van-crisisberaad-kabinet)

NIJS
Oké en wat betreft bezoek. In principe was het drie mensen maximaal, maar ook als je anderhalve meter... Mag je nu ook meer mensen thuis ontvangen?

RUTTE
Nee, ons advies blijft daar: hou dat nou een beetje gematigd. En dan is de richtlijn, buiten de mensen die in het huis wonen maximaal drie mensen. Daar ga je niet op handhaven. Waar je wel op handhaaft natuurlijk is als er overlastgevende feesten worden georganiseerd, van die coronaparty’s, dat heeft u ook wel gezien, dan grijpt men in.

NIJS
Maar waarom mogen we dan nog steeds niet met wat meer mensen thuis samenkomen?

RUTTE
Omdat uiteindelijk natuurlijk het advies blijft: doe voorzichtig. En als jij... Ik weet niet, ik woon niet zo groot, maar woon je in een heel groot paleis, dan kun je misschien net wat meer mensen aan. Maar normaal gesproken denk ik in een gemiddelde Nederlandse huiskamer en die is toch vrij klein, ben je toch behoorlijk aan de maat als je drie mensen op bezoek hebt.

bewerkt door Adri02

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je HOEFT toch ook niet het maximale aantal uit te nodigen? Je kan toch vanuit jezelf matigen of gewoon de verjaardag skippen deze keer? Hou het een beetje gematigd zegt Rutte letterlijk en zo is het ook, je kan niet overal regeltjes voor maken en die dan controleren.

Alles wat bijdraagt aan het enigszins binnen de perken houden van de tweede golf helpt, niewaar?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Etty:

Toevoeging: verlies betekent meestal verdriet.  Verschrikking.  Hoort erbij.   Niet willen voorkomen,  dat verdriet, door niet afhankelijk (denken) te zijn.

Die vooral ook en zeker. Dank. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei bumperjim:

Je HOEFT toch ook niet het maximale aantal uit te nodigen? Je kan toch vanuit jezelf matigen of gewoon de verjaardag skippen deze keer? Hou het een beetje gematigd zegt Rutte letterlijk en zo is het ook, je kan niet overal regeltjes voor maken en die dan controleren.

Alles wat bijdraagt aan het enigszins binnen de perken houden van de tweede golf helpt, niewaar?

Natuurlijk kan dat , maar als het binnen de wettelijke norm valt en het is mooi weer ....... waarom zou ik mijn zoon dan zijn verjaardag niet vieren en hem gruwelijk teleurstellen.  Ik zie dat snoetje al voor me als ik hem dat uit zou moeten gaan leggen terwijl hij er niks van snapt. 

Als het mooi weer is en ik mag 8 of 10 mensen ontvangen dan word het voor hem een heuse verjaatdag met slingers,  taart , kados en gasten . Een gigantisch verschil als het maar 3 mensen mogen zijn 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Cleo66:

Natuurlijk kan dat , maar als het binnen de wettelijke norm valt en het is mooi weer ....... waarom zou ik mijn zoon dan zijn verjaardag niet vieren en hem gruwelijk teleurstellen.  Ik zie dat snoetje al voor me als ik hem dat uit zou moeten gaan leggen terwijl hij er niks van snapt. 

Als het mooi weer is en ik mag 8 of 10 mensen ontvangen dan word het voor hem een heuse verjaatdag met slingers,  taart , kados en gasten . Een gigantisch verschil als het maar 3 mensen mogen zijn 

@Cleo66 je twijfelde om naar carnaval te gaan, weet je nog? Niemand weerhield je.

De situatie in brabant is nu, ook al zijn we eraan gewend, meer dan een 100-voud van toen. 2 op de honderd ligt nog in het ziekenhuis, qua besmetting zal het minimaal een tienvoud daarvan zijn. Twee op de 10 loopt besmet rond!! Het blijft een donkerdonker gebied op de kaart...

Het is en blijft jouw keus, maar al je het toch (weer) hier neerlegt, dan zwijg ik nu niet. 

Ik zou het niet doen. Dit jaar niet. Dit is zon keuzemoment: "wat doe jij zelf?" 

Dat is wat anders dan of ik t je wel of niet kwalijk zou nemen. 

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...