Spring naar bijdragen

Woensdag 29 april 2020


nancy

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Lonster:

Nou nee hoor. Je moet weten wat je waarvoor gebruikt. Je gaat toch ook geen desinfecterend middel inspuiten tegen virussen?

Er zijn anders wel schrikwekkend veel mensen die grote hoeveelheiden natriumbicarbonaat eten omdat vage sites zeggen is gezond. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei SimpleMan:

Er zijn anders wel schrikwekkend veel mensen die grote hoeveelheiden natriumbicarbonaat eten omdat vage sites zeggen is gezond. 

Ik heb dit niet van een 'vage site' Simpel, maar kende het al omdat mijn grootmoeder (al meer dan 50 jaar geleden overleden) het dagelijks tot zich nam. 
En niet in grote hoeveelheden, maar een halve theelepel, ze is er ver in de 80 mee geworden. 
Dat het tegenwoordig op vage en minder vage sites te vinden is... ach dat neem ik op de koop toe. 
Op nog meer vage sites wordt het middel ook aangeprezen als schoonmaakmiddel, bakmiddel en noem maar op... en echt: 
het werkt ook nog :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De farmaceutische geldwolven moeten ook verdienen
en aan baking soda valt weinig te verdienen en vervangt vele
chemische troep, dus dat moet wel door anderen opgepakt worden
de tijd van mond op mond overgeven van tips en verhalen is een beetje voorbij.
Ik mag die sites graag lezen. En bij Jinek (geloof ik toch) werd Bolletjes recept
nogmaals verteld voor 5 liter vloeibaar wasmiddel; 100 gram huishoudzeep raspen,
100 gram gewone soda en dat samen oplossen in 1/2 liter heet water tot het lobbig wordt.
 Nachtje laten staan, goed doorroeren en dan aanvullen tot 5 liter, en over flessen verdelen.
Daar kan geen A-merk tegenop, toch?

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geniet nu ook zo van Floortje blijft hier,
die zoekt ook zulke fijne mensen op. Heb je
dat van zeeland gezien, al dat zeewier en zeeplanten?
En Jozef vd Berg. zulke pure mensen met zulke kleine wensen.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei lady jane:

[...]
de tijd van mond op mond overgeven van tips en verhalen is een beetje voorbij.
[...]

Daar kun je momenteel zelfs een boete voor krijgen, geloof ik.
Van mond tót mond mag nog wel, mits je anderhalve meter afstand in acht neemt. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zit steeds maar in mijn hoofd, dat je kapjes ook kunt hergebruiken door
er met een stoomstrijkijzer goed overheen te strijken. Is dat naief?
In een sjieke modezaak deden ze gepaste japonnen steeds met zo'n handstoomapp.
zodat de volgende klant ook veilig kon passen. Persoonlijk taal ik niet naar uitbreiding
van kleding deze maanden. Maar goed, ik snap ook niet waarom iedereen ineens een
Ikea kast nodig had na een paar weken dicht te zijn geweest. t zal maar dringend zijn.
Of een jasje bij de Bijenkorf. Of schoenen die jan en alleman ook past.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Sandro:

Is keukenazijn hetzelfde als natuurazijn en tafelazijn?

Ik denk het wel. In elk geval zijn die allemaal voor consumptie geschikt. Maar schoonmaakazijn nadrukkelijk niet. Dat onderscheid is dus belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Jopie:

Mondkapjes met daarin een virusdodend middel. 

Dan zou je denken dat het spul in de vorm van neusspray/mondspray kan worden geproduceerd... gat in de markt... 

6 minuten geleden zei Bor:

En azijn is goed om apparaten mee te ontkalken maar daarmee wordt dan geen schoonmaakazijn bedoeld maar keukenazijn/ natuurazijn/ tafelazijn.

Ik ontkalk al jaren met schoonmaakazijn... werkt prima Bor. 

 

1 uur geleden zei Bor:

Maar ik mag het dus sowieso al niet. Mag niet gebruikt worden bij een hoge bloeddruk.

Sowieso als je al aan de medicatie zit en ziektes of aandoeningen hebt heel heel goed uitkijken met wat je als 'supplementen'  naar binnen werkt of beter maar helemaal niet doen..... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het ook niet meer Bor. 
Toen ik tig jaar geleden mijn DE koffiezetapparaat kocht stond zelfs in de gebruiksaanwijzing dat ik met schoonmaakazijn moest ontkalken. 
Jaren later las ik ergens dat datzelfde Douw Egberts speciaal ontkalkingsspul verkoopt/verkocht.... 
Schiet mij maar lek denk ik dan.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei lady jane:

Maar goed, ik snap ook niet waarom iedereen ineens een
Ikea kast nodig had na een paar weken dicht te zijn geweest. t zal maar dringend zijn.
 

Ik wel. ;)

Alleen dat “met z’n allen” dan weer niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...