Spring naar bijdragen

Maandag 13 April


Lieke7777

Aanbevolen berichten

39 minuten geleden zei bumperjim:

Lockdown wordt hier voortgezet tot 11 mei :( 

Pffff, nou hè, dat waren een heleboel woorden van Macron om te zeggen dat we nog 4 weken niet naar buiten mogen. Het meest vervelend vind ik nog wel dat je ook allerlei dingen niet mag die helemaal geen kwaad kunnen.  

Sterkte ermee Jim! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Marietjestopt:

Is dat dan ook nog steeds maar in een straal van 1 km van je huis af, verder mag je niet komen? 

Klopt en maximaal een uur. Je moet een formulier bij je hebben waar op staat hoe laat je van huis bent weggegaan :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte @bumperjim en @Yana maar dit was wel te verwachten natuurlijk. Gaat hier ook gebeuren denk ik, verlenging dan van de al bestaande afspraken. Kan niet anders.

Hoe werkt zo een formulier dan? Kunnen ze toch nooit controleren? Die tijd dan.

Welkom @Marietjestopt, goed bezig.

Nog even wat muziek en dan slapen, morgen weer lekker werken, mijn afleiding, lust en mijn leven. Dan 2 dagen vrij en door knallen. Niet voelen maar doen. Ben ik niet altijd goed in. Maar zonder alcohol, lukt dat wel beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ook sterkte voor mij in Frankrijk :(

Die tijd kunnen ze alleen controleren als je aangehouden wordt. Dan moet je je verklaring laten zien en moet de tijd natuurlijk kloppen. Je kunt wel een beetje sjoemelen natuurlijk, maar niet teveel. Met de digitale versie helemaal niet. Ik woon in een stad en moet regelmatig mijn verklaring laten zien.

Overigens geldt deze regel alleen maar voor het bewegingsuitje (sporten, hond...). Als je boodschappen moet doen, mag je daar wel langer over doen dan 1 uur.

Welkom Marietje! Veel herkenning in je verhaal!

bewerkt door Moeps
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yana:

Pffff, nou hè, dat waren een heleboel woorden van Macron om te zeggen dat we nog 4 weken niet naar buiten mogen. Het meest vervelend vind ik nog wel dat je ook allerlei dingen niet mag die helemaal geen kwaad kunnen.  

Sterkte ermee Jim! 

Ja Macron hoort vreselijk graag zichzelf praten, onuitstaanbaar. Maar goed. Ja hoe minder middelen er zijn (maskers, tests, ic bedden) hoe langer de lockdown, logisch :( 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Jopie:

welterusten allemaal. Doodmoe maar ongelooflijk opgelucht. Nu slapen, en dat zal wel echt slapen zijn, vermoed ik zo. 

@bumperjim @Yana  @Moeps zijn er bij jullie al cijfers bekend (gepubliceerd) over de mate van verspreiding? De testresultaten op een gemiddelde doorsnede van franse burgers, bijvoorbeeld vanuit een bloedbank oid? 

Nope, en dus is alles natte vingerwerk. Wat er moet gebeuren is, de geinfecteerden in quarantaine. Niet alleen die in het ziekemhuis worden opgenomen, maar ook en vooral de mensen met weinig klachten die weer naar huis worden gestuurd zonder niks, geen masker niks. Die gaan vrolijk verder besmetten, zolang dat blijft kan je het indammen wel vergeten, dan moet iedereen eraan geloven aan de Covid. 

Vraag is alleen hoe doe je dat. In Wuhan werd dan je appartement dichtgetimmerd. Is wat minder acceptabel hier. Waarschijnlijk worden maskers verplicht gesteld. Niet dat we die hebben maar het is beter dan niks. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Jopie:

welterusten allemaal. Doodmoe maar ongelooflijk opgelucht. Nu slapen, en dat zal wel echt slapen zijn, vermoed ik zo. 

@bumperjim @Yana  @Moeps zijn er bij jullie al cijfers bekend (gepubliceerd) over de mate van verspreiding? De testresultaten op een gemiddelde doorsnede van franse burgers, bijvoorbeeld vanuit een bloedbank oid? 

Nee, maar de 'geleerden' gaan ervan uit dat ongeveer 10-15% van de bevolking met het virus in aanraking is geweest (besmet). Immuun daardoor? Daar wordt aan getwijfeld.... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...