Spring naar bijdragen

Donderdag 12 maart 2020


Roberto

Aanbevolen berichten

10 minuten geleden zei Myle:

 

Nu gaat het helaas niet zoals ik zou willen maar ik probeer wel te geloven dat mijn 'oude' ik nog steeds bestaat.

Nou ja, dit dus.. Dat zou ik ook wel willen. Lekker vertrouwd en zo. Maar wat is 'oude ik'? Hoe ouder ik word, hoe nieuwer m'n 'ik' wordt.
Da's wennen, zo nu en dan. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Yana:

... of was je van plan ons het resultaat te laten zien :)

Nee, dat is niet de bedoeling. :P
En ja, lol is belangrijk. Maar ik wil er ook weer wat mee gaan verdienen op termijn. Dus eerst weer even lollig klooien, maar dan weer serieus. ;)
Wel bedankt voor de opbeurende woorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja lastig te zeggen @Kohtje. Mijn 'oude ik' was zeker niet perfect. De hedendaagse is niet wenselijk (vooral voor mezelf). Maar hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat ik toch echt  een eigen persoon ben met een wil. Iemand die net als alle andere mensen bestaansrecht heeft. 

Heel bassale dingen voel en ervaar ik vaak niet zoals het is. Er zit een soort raam of scherm tussen. Eigenlijk geen idee hoe ik dat kan uitleggen.

bewerkt door Myle
naam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Myle:

Ja lastig te zeggen @Kohtje. Mijn 'oude ik' was zeker niet perfect. De hedendaagse is niet wenselijk (vooral voor mezelf). Maar hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat ik toch echt  een eigen persoon ben met een wil. Iemand die net als alle andere mensen bestaansrecht heeft. 

Heel bassale dingen voel en ervaar ik vaak niet zoals het is. Er zit een soort raam of scherm tussen. Eigenlijk geen idee hoe ik dat kan uitleggen.

Zou het niet eens een idee zijn om het overwinnen van je drinken NIET op nummer één te zetten maar het vinden van een plekje in de samenleving?
Ik bedoel eens te kijken naar een leven buiten daar waar je nu zit? Ik heb zo het gevoel dat je 'bevroren' zit in je huidige situatie.
Ik merk op dat je in de tijd dat je hier op het forum bent weinig vooruitgang hebt geboekt en steeds de verzuchting (gebruik dit woord nooit en nu twee keer op 1 dag)
dat je weer teveel gedronken hebt en niet geslapen. Dit lijkt steeds zowel het startpunt van de dagen te zijn alsook het eindpunt en daar tussen in.
Als je merkt dat je een persoon bent met een wil zou je die wil eens om moeten zetten in daden. Als je iets gedaan hebt, al dan niet succesvol, kun je
misschien vaker de dingen ervaren zoals ze wel zijn, dan haal je dat scherm of raam tussen wil en daad weg. Probeer eens iets wat je wilt ook te doen.
En laat dan buiten beschouwing dat je niet moet/mag/wil drinken. Door iets te doen en je daarbij niet lekker of zelfs uiterst belabberd te voelen door drankgebruik
maakt het misschien makkelijker om tot de daad van stoppen met drinken te komen. Ook weer: niet willen stoppen omdat dat (hier op het forum) verwacht wordt
maar daadwerkelijk stoppen omdat je iets wilt doen zónder je beroerd van drank te voelen.
Nou ja, ik wapper wat met gedachten en weet eigenlijk niet precies wat ik nou wil zeggen. Alleen zoiets als: kijk niet alleen vooruit maar doe ook vooruit.
Eigenlijk wat mij net ook gezegd werd: je mag best fouten maken, maar doe wel wat, al is het maar 'aanklooien'... oftewel: aktie.
Bestaansrecht hebben we allemaal, ook jij, ook ik. Maar er gebruik van maken zullen we, zolang we niet aan de beademing liggen, toch echt zélf moeten doen.
Pak je bestaansrecht. Vul het in. Kleur het, zonder je om de lijntjes te bekommeren. Onbekommerd spelen met kleur, vlak en perspectief, met aandacht
en respect voor de wereld om je heen.
Om maar weer even ter aansporing van mezelf in schilderstermen te eindigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krijg net een appje van m'n vrouw dat ze vanaf maandag ook thuis werkt. (vrijdags is ze vrij)
Ze heeft ook haar eigen werkruimte. Gelukkig niet naast die van mij maar boven. Dus ik kan net doen of ze er niet is.
Als het allemaal te gezellig wordt komt er natuurlijk van werken niets. Ons kent ons... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou hier gaat er veel veranderen.kompetitie stil gezet.zouden vanavond spelen. Of filmhuis nog kan draaien? Onverstandig zou dat zijn. Div. Kollega  s zijn mantelzorger. En ik zit nu bij een terminale patient v 93. Wil niemand besmetten maar moet toch echt letterlijk een handje helpen bij toiletgang. Handen geven doen we dan weer niet.Extra wassen dan maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Penny:

Bedacht me net; je zult maar twee weken thuis moeten zitten ivm de corona. En je buurvrouw die je boodschappen voor je deur komt zetten, naast het halfje bruin, kaas en kip tandori, ook moet vragen om twee liter wijn per dag.... 

Jaja... ter ontsmetting. Want smoesjes hebben we altijd wel klaar, zelfs ongeloofwaardige. <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pinkman je kan en mag heel trots op jezelf zijn. Vind je een kanjer!

@Rapid succes met de laatste nacht. Goed bezig hoor.

Hier gaat het ook okay. Morgen 1 avonddienst en dan weer het weekend vrij.

Komen even rustige weken aan(wb ritme werk en sociaal zijn), normaal vind ik dat heeeeeeeel lastig maar ga het met vertrouwen tegemoet. 

Draadjesvlees/sucade lekkere vlees jus, aardappels gekookt en spruitjes. Ook komkommer in zuur gemaakt met ui, zo lekker fris altijd.

Niet drinkend heb ik altijd veel meer eetlust/inspiratie.

Voelt onrustig aan maar ik voel mij heel goed nu, bijna eng. Kwestie van wennen, weet niet wat het is. Dat gejojo is ook niets.Weet dat het na een paar weken lastiger gaat worden. Daar al mee bezig, maar nu is nu. Of later is nu, zoiets. Ooit een wijze uitspraak/gezegde van een dementerende psychiatrische cliënt, vergeet ik nooit meer.

Fijne avond allen en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken :rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...