Nomisugi Geplaatst 10 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2020 Ik wil eigenlijk niet een nieuwe discussie starten maar me voorstellen. Ik ben hier voor het eerst. Gisteren heb ik nog een fles wijn gedronken, maar toch lukt het me da laatste tijd telkens een dag of 3 niet te drinken. Dat is heel wat voor mij.Ik ben het boek Chardonnee aan het lezen en daarin werd over lotgenotencontact op internet geschreven, en nu heb ik jullie gevonden! Ik heb een opschrijfboekje gekocht. Het ziet eruit als een paspoort. Het heeft 250 bladzijden. Ik wil zo graag dit boekje vol maken door elke dag een bladzij te geven en te melden hoe het met het niet drinken en met het leven gaat... Ik hoop veel steun en tips tegen te komen door hier de bijdragen van jullie allen te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myle Geplaatst 11 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2020 Hi, welkom. Heb je hobbies of iets van een routine (waar je je echt aan zou moeten houden) misschien? Wat je steun en aanmoediging kan geven op momenten dat je -anders- zou drinken? Zo'n boekje kan wel helpen denk ik. Goed dat je je aangemeld hebt. Veel succes op je eigen nuchtere pad. Nomisugi reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 11 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2020 Welkom Nomisugi reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 11 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2020 Welkom op dit forum. Lekker aan de slag. Ga door. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nomisugi Geplaatst 11 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 maart 2020 Dank je wel Bob! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nomisugi Geplaatst 11 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 maart 2020 (bewerkt) Dank je wel jullie alledrie! Leuk om gelijk al een reactie te krijgen. Myle, ik denk dat ik eerst maar probeer dan hier te gaan kijken en te lezen wat mensen hebben geschreven. En dat boek telkens herlezen. Dat heeft me echt geïnspireerd. 11 maart 2020 bewerkt door Nomisugi Naam was fout Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 11 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2020 Welkom en zet 'm op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2020 welkom nomi weet dat er ook een boekendraadje is hier ergens daar staan heel veel bijzondere boeken waar je wat aan kunt hebben zeker als je van lezen houdt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nomisugi Geplaatst 11 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 maart 2020 Om me aan mijn voornemen te houden heb ik deze ketting gemaakt. Zijn er meer van jullie die dat soort dingetjes doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 11 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2020 Welkom Nomisugi en succes op jouw pad! Teatime! Nomisugi reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nomisugi Geplaatst 11 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 maart 2020 33 minuten geleden zei kruidenthee67: Welkom Nomisugi en succes op jouw pad! Teatime! Ja, met twee kopjes: Tea for two, omdat ik het niet alleen kan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 11 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2020 Mooie reminder voor ' zellluf doen, niet alleen'. Het forum heeft mij zeker geholpen in mijn ADB proces. Schrijven ook. Het boekje, je paspoort...goed idee! Ik schrijf dagelijks. Na mijn meditatie moment. En dat doet mij goed. Nomisugi reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 11 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2020 welkom en een mooie mascotte om je zelf te herinneren dat je totaal iets anders wilt hopelijk helpt het boekje je, ik ben zelf nu ook 5 dagen bezig met een dagboek bij te houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rapid Geplaatst 11 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2020 Welkom,bij mijn helpt het redelijk,vind het fijn in moeilijke periode om het boekje terug te lezen,en te kijken hoe ik het toen aanpakte,is een beetje een hou vast voor mijn,hoop dat het jou ook helpt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 11 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2020 Welkom nomi. Wat is je doel, helemaal geen alcohol meer drinken? Ik lees dat niet terug in je voorstel, alleen dat je 2 of 3 keer per week een fles wijn drinkt.. Je vraagt om steun en tips, dan is het wel handig om wat te vertellen over je plan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nomisugi Geplaatst 11 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 maart 2020 (bewerkt) 5 uur geleden zei Lonster: Welkom nomi. Wat is je doel, helemaal geen alcohol meer drinken? Ik lees dat niet terug in je voorstel, alleen dat je 2 of 3 keer per week een fles wijn drinkt.. Je vraagt om steun en tips, dan is het wel handig om wat te vertellen over je plan. Eigenlijk vroeg ik niet om steun en tips, maar schreef dat ik die hoopte te vinden door op het forum rond te lezen. Dus laat mij nou maar even rondkijken Lonster. OK? 11 maart 2020 bewerkt door Nomisugi Spellingfout Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 15 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2020 Welkom en succes @Nomisugi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden