Spring naar bijdragen

Za 11 jan 2020


bumperjim

Aanbevolen berichten

De dag erop is de bouillon iets meer getrokken. Ik vind het lekker om pas vlak voordat je het gaat eten, de fijngesneden soepgroente en vermicelli toe te voegen. 

Als je alles al klaar hebt en later opwarmt, is het wat meer slappe hap.

Je kunt natuurlijk ook 's ochtends al beginnen. Dan maak je het wel af in een keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan enorm opknappen van soep.

De uitspraak van Virginia Woolf vind ik nogal somber. Of het nou aan jou of aan de wereld ligt, dat je er niet thuis voelt. Het gaat erom wat jij zelf met dat gevoel doet.

Ik me aankleden en shoppen. Ga mezelf een draadloze koptelefoon kado doen. Met noise-reduction. Dat betekent dat er een knop op zit, waarmee je de wereld kunt uitschakelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jopie:

Speciaal voor @Kohtje maar wellicht ook voor anderen:

www.icedogs.be

Voor mij duidelijk te hoog gegrepen maar meelezen is mooi. 

Dank je wel voor het "linkje". Het gaat, denk ik, om het blog van die 'noordgangers'..?
Zoals het er nu uit ziet is de noordkaap deze zomer voor ons ook wat hoog gegrepen momenteel. Maar het is nog geen zomer(vakantie)...
Net weer een stootkuur prednison achter de kiezen om een (zenuw)ontsteking in m'n schouder door te komen. En weer tijdelijke verhoging
van dosis pijnstiller. Verder erg banauwd door een gedeeltelijk verlamd middenrif. Ik slaap al sinds oud en nieuw niet in bed maar in de stoel
in de woonkamer. Als ik lig krijg ik geen lucht. Zittend gaat het best. Al met al behoorlijk gammel.
Zelfs kippensoep is nu even niet genoeg, hoe lekker ook.
Maar m'n arm begint gelukkig weer wat gevoel te krijgen, dus het ergste is, hoop ik, voorlopig weer even geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet zo een fan van kippensoep hier.

Ik kwam net weer iets tegen dat een kerel ooit postte op FB en ik had opgeslagen. T is misschien een flauwtje maar moet er zelf echt elke keer om grinniken. Ik kan t me zo levendig voorstellen :D

Last night I was walking a few yards behind a woman on my way home. At one point she picks up the pace, so I began walking faster as well. Suddenly she starts running, so I did the same. Then she started screaming, so I did the same. I don't know what we were running from, but goddamn...I was scared as hell!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag alweer

@Kohtje wat naar, heel veel sterkte. @knakker hoop dat jullie het weer snel bijleggen. Kan me bijna niet voorstellen dat je ruzie met jou kan krijgen. Alhoewel...die ezels zijn koppig natuurlijk... 4 graden @Jopie brrrrrrrrrrrrrrrrrrr zou ik niet tegen kunnen hoor. @spirit gaat het een beetje? Hoop het maar. @NickyLJ80 heerlijk tuincentrum, kan ik zelf ook helemaal in losgaan. Alleen al erdoorheen lopen en al die mooie planten en bloempotten en lampjes en kussens etc. Ik heb geen auto maar kan het niet laten om zoveel mogelijk op de fiets mee te nemen. Ben zelf dan nog maar nauwelijks zichtbaar tussen alle planten:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kohtje:

Dank je wel voor het "linkje". Het gaat, denk ik, om het blog van die 'noordgangers'..?
Zoals het er nu uit ziet is de noordkaap deze zomer voor ons ook wat hoog gegrepen momenteel. Maar het is nog geen zomer(vakantie)...
Net weer een stootkuur prednison achter de kiezen om een (zenuw)ontsteking in m'n schouder door te komen. En weer tijdelijke verhoging
van dosis pijnstiller. Verder erg banauwd door een gedeeltelijk verlamd middenrif. Ik slaap al sinds oud en nieuw niet in bed maar in de stoel
in de woonkamer. Als ik lig krijg ik geen lucht. Zittend gaat het best. Al met al behoorlijk gammel.
Zelfs kippensoep is nu even niet genoeg, hoe lekker ook.
Maar m'n arm begint gelukkig weer wat gevoel te krijgen, dus het ergste is, hoop ik, voorlopig weer even geweest.

Goedemorgen! Ik merk dat ik boos wordt van het aanmodderen dat jij moet doen @Kohtje; accepteren en ondergaan tot een bepaald punt maar dan is het ook genoeg. Zal ik eens bellen met jouw huisarts :excl:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien wat zelfingenomen van mij die opmerking @Kohtje. Alsof ik het wel even op zal lossen. Zo bedoel ik het natuurlijk niet. 
Ik heb veel respect voor hoe jij die pijnstillers onder controle tracht te houden. Ik zou allang in foetushouding aan de opium liggen lurken. :(
Ik gun je een veel fijner bestaan dan dat het nu is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei fleurtje:

De kalender voor vandaag zegt:

'Geen ongelukkiger mens dan bij wie de besluiteloosheid een gewoonte is' (William James - Amerikaans psycholoog en filosoof)

Tip/opdracht: wat stel jij al te lang uit? Neem vandaag een beslissing.

(Gelukspijler: veerkracht)

Poeh: veel succes met deze. :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jopie:

Wat vind je daar mooi aan? Open vraag, interesse. 

Aanvulling: niet helemaal open. Ik vind t helemaal geen uitgangspunt voor jou, eigenlijk.... 

Begrijp ik. Ook wat @Lonster zegt. Mooi vind ik dat de 'jij niet mis is. Niet verkeerd. 

Maar je kunt het ook negatiever lezen begrijp ik nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lika:

Begrijp ik. Ook wat @Lonster zegt. Mooi vind ik dat de 'jij niet mis is. Niet verkeerd. 

Maar je kunt het ook negatiever lezen begrijp ik nu.

Ik vind het citaat van Virginia een goed uitgangspunt voor anderen. Een oppepper. Niet voor mezelf. Dan voelt het als een ‘ ik tegen de rest van de wereld. ‘ 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met geen van beide is iets mis. Klopt @Jopie. Denk dat het me raakte omdat het direct appelleerde aan wat ik zo lang voelde. Nu voel ik dat er op deze wereld zeker ook plek is voor mij. Maar ook voor jou èn jou en voor de wereld zelf.

' Dus ja', zou mijn jongste zeggen. Maar dat zegt ze vaak.

Ik ga een middag-terugtrek-lees en dut-moment hebben. 

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha, @Reacher, m'n huisarts is ok, die kan hier niets aan doen.   in samenspraak met m'n neuroloog is de pijnstilling tijdelijk weer
verhoogd.    't is een neurologische aandoening die me steeds weer parten speelt.    maar iedereen is het er over eens dat die pijnstillers
uiteindelijk tot een minimum teruggebracht moeten worden.   als het kan.    pas dan.   nu dus nog ((weer even) niet.

enneh... tussen de bedrijven door is m'n bestaan best nog wel de moeitee waard hoor. :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis niet hetzelfde knak, soepkip en gewone kip. De fransen maken onderscheid tussen un poulet en une poule (eventueel: poule à bouillir). Het is een kwestie van leeftijd en voeding. Poulet (kip) is wat je meestal eet.  Een soepkip uit de oven is droog en niet lekker. Een soepkip die lang gekookt is daarentegen, mjam :) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei spirit:

We kunnen er allebei niet tegen, alleen kan zij sinds een poosje wel sociaal drinken.

Dat kan dus ook nog

Staar je daar alsjelieft niet op blind, Spirit. Jij bent op je sociaalst zónder drank. Dat heb je hier goed laten zien. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil even delen hoe mijn gedachtes nu gaan. In augustus besloot ik, voor het eerst ooit te stoppen met drank. Dit omdat het mijn leven overgenomen had. Vanaf de vroege ochtend tot het avondeten dronk ik, braakte ik en zat op het toilet. Ondertussen kon ik wonderwel mijn gezin draaiende houden en een bedrijf succesvol laten zijn. Toch snapte ik dat het zo niet kon. Paniekaanvallen, niks eten etc. Nu al maanden trots en blij geen drank meer nodig te hebben.  En nu is het moment daar... ik kon zomaar stoppen, zonder problemen, best lang al...

Dusss,  ik kan nu gewoon weer, af en toe, een avond doorzakken!

Help:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...