Spring naar bijdragen

Donderdag 26 december 2019


Marc

Aanbevolen berichten

Leuke 2e kerstdag hier. De "aanwinst"' van mijn jongste schoonzus, want die wou graag nog een kind op haar 40e (wat gelukt is maar die gozer is echt een vreselijke a-hole) is niet gekomen want moest ineens werken. Lol mn vrouw en haar zus hadden zich de hele ochtend al bij voorbaat lopen opwinden, is nu kennelijk toch de kerst-ster bij hem gaan branden. 

Dag kan haast niet kapot, heb op het laatste moment ook nog met vreselijke mazzel een yahtzee gegooid :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei kruidenthee67:

Ze zijn weer bijna voorbij de kerstdagen...helemaal prima....

 

Hier geen gekke dingen, tijd  voor rust en bezinning..zoiets...en tijd voor een film vanavond.

Iemand nog een goeie tip van wat ik op Netflix zou moeten gaan opzoeken?

 

Black mirror, iets beters heb ik nog niet gevonden

Of wou je iets romantisch voor de kerst? Want met black mirror heb je wel echt het tegengestelde 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerste Kerst zonder mijn vader. Mijn moeder was verdrietig. Ik had thuis een heerlijke dahl gemaakt. Die hebben we met zijn allen opgegeten daar.

Nu weer thuis en al in bed. Ben Tolle aan het lezen. Voor de vierde keer in begonnen. En opeens 'pakt' het.

Nog iets fijns. Vanwege de pijn in mijn knieën denk ik dat borstcrawl beter is dan schoolslag. En ....het gaat zo veel beter nu dan eerder. Yeah! Verder opbouwen nu. Maar het voelt als een overwinning.

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo weer thuis

Gezellig bij dochter

Haar schoonouders waren er ook

Lang niet gezien, gezellige mensen, maar...jawel, vreselijk druk

Mijn arme vriend is nu naar huis, die heeft wat afgereden vandaag, dus zal morgen ook wel een gat in de dag slapen

Mensen wat ben ik blij dat ik morgen niet hoef te werken :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook een fijn gevoel. Ik realiseer me nu wat voor leuke kids we hebben. Niet de meest makkelijke, niet de meest populaire, maar, denk ik, "goed volk" in elke zin vh woord. 

De oudste met haar roestvrijstalen karakter, onopvallend, praat zachtjes maar oh pas op want het is "my way or the highway". Ik denk ook dat ze daarom nog geen vriendje heeft gehad. Ze is niet mals. Ze is nog tien keer zo erg als mn vrouw. Dezelfde praktische intelligentie en betrouwbaarheid ook. Als je nu zou afspreken op 30 oktober om 5 over 8 's avonds tegenover het gemeentehuis van Appingedam of zo, dan staat ze er ook gewoon met een niksaandehand gezicht wat jou scheef aankijkt want je komt net iets te laat aankakken.

De jongste met al haar vlinderachtige creativiteit, de moeite om te beslissen, het zelfvertrouwen dat zomaar kan smelten als sneeuw voor de zon, maar ook de principes (klimaat en zo), de affiniteit of aversie tegen bepaalde personen die heel intuitief is maar vrijwel altijd raak, het gevoel voor humor, de krankzinnige invallen...

Over een half jaar gaat de eerste alweer de deur uit, snif. Ik probeer het, nu nuchter, allemaal mee te krijgen en te onthouden wat we samen doen, voor zover de twee pubers iets van me willen weten... Soms wel, vaak niet. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei knakker:

Mooi Jim. Hier spreekt een gelukkig man.

Yep. Dat wens ik jou ook, als de kleine man wat verder is, misschien nog wat groter geworden dan pa, als je voor t eerst naast hem zit terwijl hij autorijdt, en je denkt potdorie dat kereltje hebben wij zelf gebreid :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lika:

Eerste Kerst zonder mijn vader. Mijn moeder was verdrietig. Ik had thuis een heerlijke dahl gemaakt. Die hebben we met zijn allen opgegeten daar. Verdrietig, zeker een eerste keer, het confronteert je zo met het onvermijdelijke.

Nu weer thuis en al in bed. Ben Tolle aan het lezen. Voor de vierde keer in begonnen. En opeens 'pakt' het. De Kracht van het Nu? Moet ik ook weer eens gaan lezen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn gewerkt, alles is okay. Erg fijn jullie te lezen hier. 

Zat mijn vorige uitglijder terug te lezen, wat een verschutting. Durfde niet terug te lezen eerder. Toch net gedaan, schaamrood staat op mijn kaken :ph34r:

Maar goed, dat is geweest. Ja wat moet ik anders.

Nog even wat rond lezen hier. Voor ik zo/straks ga slapen refusal nemen. 

Morgen uit eten met mijn 2 broertjes, dat is voor mij een beetje kerst vieren.

Blij dat het voorbij is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij was er steunend en rustgevend aanwezig in dat draadje @Myle, erg fijn dat je er was. Heb ik toen ook volgens mij 10 keer gezegd. Wat kan een mens zich voor schut zetten onder invloed. Maar goed, ik blijf er niet in hangen maar als schrikbeeld is het wel goed. Dan weet ik weer waarom ik niet meer wil drinken. 

Las het droogdrinken(daarom moest ik terug lezen) en ik ging dissen. Altijd hetzelfde patroon bij mij geweest. En kon ik dan weken mee door gaan. Echt een leuk mens werd/word ik er niet van. Gelukkig beperkt tot 1 avond/nacht.  Mag die vrouwelijke verpleegkundige wel een bloemetje brengen morgen, want erg leuk deed ik niet. Daar schaam ik mij wel voor. Ze deed gewoon haar werk, net zoals ik het ws ook zou gedaan hebben.

We zijn de kerst door gekomen, jij ook! Fijn :rose:

bewerkt door Smaragd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jannigje , ja De kracht van het nu.

Had moeite met zijn taal. Maar dat kan ik hebben nu. Het is geen nieuw thema, maar voor mij wel HET thema. Daaraan werken brengt mij zoveel. En geeft mij vertrouwen. Ik kan loslaten en terugkomen in NU. Nooit gedacht dat dat mogelijk was. Een bevrijding.

Aanvulling: als het lukt... Een bevrijding als het lukt. Maar ik merk dat oefenen  zinnig is.

bewerkt door Lika
Aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...