Spring naar bijdragen

Za 21 dec 2019


bumperjim

Aanbevolen berichten

Hoi!

Yo niks te moeten vandaag, gisteren weer met behoorlijke frustratie maar wel met opluchting (want vakantie) van t werk gekomen. 

Oh ja ik moet mn koplamp vervangen. Misschien een pedagogisch kwartiertje van maken met rijles-dochter. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! 

Relax dagje, zo lekker naar het paard, gisteren wel trek gehad maar rustig uit gezeten, ik was ook bij de verslaving arts geweest en daarna heb ik altijd trek.. Uitag van bloedonderzoek gehad, dat was allemaal goed gelukkig of nou een iets verhoogd gamma GT, maar dat is zo a specifiek dat kan ook van mijn mijn Ad komen of van de paracetamol die ik geslikt had. Dus met werkende nieren en lever ga ik morgen 4 weken nuchter zijn... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Jane, om op zo,n borrel mijn eigen drankje mee te nemen vind ik dan wel een beetje raar
Ik ken nog niet veel mensen, en wil niet opvallen

Wel met de kerst
Dan gaan we met een zeer grote familie naar een soort boerderij, twee dagen kerst vieren
Ik heb goed voor mezelf gezorgd, door een aantal alcoholvrije drankjes mee te nemen
Ze liggen al klaar
Hoop, dat ik de kerst alcoholvrij door kom dan, want er wordt daar vreselijk veel gedronken
Maar misschien juist dan, is het gemakkelijker om het niet te doen
(observeren, hoe iedereen steeds luidruchtiger wordt en de andere dag met een duffe kop aan het ontbijt zitten )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jopie:

 

Vandaag eerste werkdag. En zowaar: het is vanzelf een berg geworden :) 

(Ik heb er zelf vakkundig een berg van gemaakt... neuroot) 

 

Mijn berg van gisteren ligt weer achter me. En zoals gedacht en gezegd, het viel wel weer mee.
Neuroot is wel een adequate beschrijving, ja. Voor mij dan, ik zou jou, jopie, nooit een neuroot durven noemen. Dat mag je zelf doen, maar
dat deed je dus ook al...
We zijn rond elf uur weggegaan. Ik heb me nog wel aardig vermaakt, voornamelijk met waarnemen. Er werd veel gedanst en gezongen, twee dingen
waar ik mezelf niet echt aan kan overgeven, maar er was genoeg te zien en horen. Er was een karaoke-zaal, een disco zaal, een 'rustige' ruimte,
een zaal met live-optredens en een ruimte waar iedereen met koptelefoontjes (verschillende kleuren, verschillende soorten muziek) aan het dansen was.
Dat was idioot om te zien, je hoorde bijna niets en zag al die zelfde gekleurde koptelefoontjes samen hetzelfde bewegen.. Er was van alles en nog wat
te eten en drinken, door alle ruimtes verdeeld allerlei buffetten en buiten, bij de in/uitgang nog een heel overdekt snackplein met foodtrucks.
Ze pakken elk jaar wel groots uit maar het is een nog altijd groeiend bedrijf dus het zal wel uit kunnen. D'r was een man of 1500. Wel wat anders
dan de bedrijfsfeestjes die ik vroeger had in het schildersbedrijf waar ik werkte.. waren we met een man of 30..:blink: en deden we oudhollandse spelletjes
en een speurtocht op de fiets.. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben nu trouwens weer de ook eindejaarstraditioneel wordende problemen met de afvoer in de keuken.
Terwijl er toch bijna geen grammetje vet doorgespoeld wordt, daar ben ik nogal secuur in.
Gatverdamme.. weer geklieder onder in het gootsteenkastje en waarschijnlijk weer de ontstoppingsdienst erbij.
Nou ja, eerst zelf maar weer eens kijken. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei rapilos:

Goedemorgen allemaal,

Was opgevouwen, nieuwe was in de machine, vogelkooi schoongemaakt
Nu..koffie en straks, stofzuigen, boodschappen doen
Wat heb ik toch een boeiend leven :lol:

Maar...vanmiddag, borrel op de tuin
kijken of ze ook wat fris hebben

Nou dat zou toch wel erg achterlijk en hufterig zijn als er alleen maar alcohol is? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Kohtje:

We hebben nu trouwens weer de ook eindejaarstraditioneel wordende problemen met de afvoer in de keuken.
Terwijl er toch bijna geen grammetje vet doorgespoeld wordt, daar ben ik nogal secuur in.
Gatverdamme.. weer geklieder onder in het gootsteenkastje en waarschijnlijk weer de ontstoppingsdienst erbij.
Nou ja, eerst zelf maar weer eens kijken. :(

Heb je al zo'n mandje in de afvoer waarmee je de groenteresten en de rijst en alles eruit kan lichten? En geen koffieresten doorspoelen hè. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, 

Ik meld me weer blij alcoholvrij voor vandaag. 
Straks op visite, bij een persoon die wel een gezellig glaasje lust en weet dat ik niet drink. 
Eens kijken hoe dat gaat. Ik vind het altijd wel leuk als andere mensen wel drinken. 
Ik dacht nog zal ik een flesje alcoholvrij meenemen, maar dat staat ook zo voorbarig. 
Komende dagen zal dat toch zo zijn dat mensen eerder drinken. Ikke niet. Even 10 dagen de kiezen op elkaar. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het restaurant vragen wat voor alcoholvrije drankjes ze serveren. Zo ben ik het kerstdiner op het werk ook doorgekomen. Mijn teamleider gaat erheen zodra de bar open is. Toen ik arriveerde was ze al lichtelijk verlept. Ik vind dat naar om te zien, ze zet zichzelf voor schut. Maar het helpt mij wel om alcoholvrij te blijven trouwens. En ondanks of misschien wel dankzij het drankgelag van anderen vond het toch gezellig, er zat een goede pubquiz bij. Het hoeft niet altijd zo moeilijk of hoogdravend gelukkig, het moet bij ons steeds goedkoper. Prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wens jullie 'allemaal' een gezellige alcoholvrije kerstborrel, voor zover jullie daar (nog) heen gaan/moeten.
Ben ik helemaal vergeten te vertellen, daar waar het hier op het forum over gaat: over hoe ik het alcoholvrije leven ervoer tijdens zo'n
'happening'.. eerlijk gezegd doet het me geen ene mallemoer meer. Toen ik nog niet zo lang gestopt was had ik al moeite met
alleen de geur al maar nu is het zo gewoon geworden om zonder alcohol in de nabijheid te verblijven van mensen die wel drinken dat
het me niet of nauwelijks meer opvalt. Dat ik zo tegen die avond opzag was ook niet zozeer vanwege de aanwezigheid van drankjes maar
meer de drukte en de herrie en de massa onbekenden waar ik me dan maar mee moest zien te vermaken. Nou, dat viel dus ook reuze mee
want er was genoeg vertier en anonimiteit om me rustig de avond door te helpen. En af en toe gewoon een gek doch gezellig gesprekje met
mensen die ik (toch) niet kende.. al met al een leuke mix van van alles en nog wat, dus ook aangeschoten mensen waar ik niet meer
het gevaar van "dat wil ik ook" in zie en ook het "vervelende" van een beetje lallende mensen niet eens meer zo vervelend vind. 't Hoort
er gewoon bij en ik doe dat gewoon niet meer. Gewoon. Alles went. (ja, ja, ik weet 't, alles went, behalve een vent...:unsure:)

@bumperjim en @Lonster, ja zo'n zeefje zit standaard op de afvoeren, dient tevens als stop. En koffiedik zo af en toe is goed om de
afvoer een beetje schoon te 'schuren', zei de afvoerman vorig jaar zelf nog. En soda, ja er gaat regelmatig opgeloste soda door de
afvoer. Normaal gesproken één keer per week, de laatste tijd wat meer. En nu en dan een flinke scheut afwasmiddel. We doen er echt
alles aan om verstopping te voorkomen. Maar ik ben bang dat er ergens een zwakke schakel (te weinig afloop) in het afvoersysteem zit..
Géén agressieve gootsteenontstoppers. Buiten dat die slecht zijn voor het milieu kunnen ze ook nog eens de kunststof afvoerpijpen
bros maken.. moet er niet aan denken als er ergens zo'n leiding kapot gaat op een plek waar de halve keuken plus vloer voor af- en opengebroken
moet worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact; 

Bor

Spirit

Kohtje

 

Alleen voor vandaag. Omdat Bor het mist. Maar uiteraard ook voor mezelf. Omdat ik in elk geval vandaag het voornemen heb niet te drinken.
En ook voor Spirit, omdat het anders lijkt of ik Bor voortrek en Spirit me niks kan schelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Bor:

Zulke avonden zijn in Paradiso ook Koh..

Ik kende het fenomeen niet. Maar ik heb het nu gezien en vind het wel best zo. Ziet er raar uit, wel grappig, als je dat zo ziet.
Vind het wel typerend voor de huidige samenleving waarin iedereen op feestjes en partijtjes en verder ook overal alleen nog maar
op telefoonschermpjes zit te turen/communiceren zonder contact te maken met de mens naast hem/haar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...