Spring naar bijdragen

Wo 27 nov 2019


bumperjim

Aanbevolen berichten

@Bor beterschap!! En dan ook nog die mobiel! Waardeloos. App je mij even??? Grappie ;)

@bumperjim misschien was je nuchter ook wel heel boos geworden om/op die botte opmerking. Soms zijn opmerkingen heel bot al is het misschien wel waar. Herken dat wel. Kan ook met vermoeidheid te maken hebben etc. Je eigen gemoed. Misschien wel door dat ene glas bier, het kan ja. 

Moest erg lachen om die badjas sorry :D Ben een beelddenker, zie het zo voor mij haha.

Zo naar mijn werk, fijne dag allen en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken :rose:

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei bumperjim:

Ik zat met mn vrouw te praten over dat, tijdens zo'n weekend samen met de kids op stap, zij veel meer contact met hen heeft dan ik, dat ze veel meer met haar praten enz enz. En toen zei mijn vrouw keihard, jij bent er ook jarenlang niet voor hen geweest. 

Als ik 1 bier op heb dan wordt ik echt vreselijk kwaad om zo'n botte opmerking, gebeurde dus ook. 

Terwijl het niks anders is dan wat ik hier zelf ook al geschreven heb maar dan nuchter. 

BJ; als je het zelf schrijft heet het tot zelf-inzichten komen (en hoef je er niet direct wat mee nog), als een ander het schrijft is het konfronterender, zeker als het je partner betreft.
Ooit ging ik met partner samen naar een soort van ther./mediator en tot beider verbazing gaf hij dezelfde adviezen die wij elkaar al jaren gaven. De inzhten klopten dus, maar we namen niks van elkaar aan. Nu we ervoor betaalden wilde ik het snappen ook; hij zei; jullie hebben er baat bij de ander te willen veranderen/adviseren, maar zo werkt het niet dus want je hebt er zelf belang bij. En daarom kun je je partner niet overtuigen, noch zul je jezelf laten overtuigen. Ik vond het lastig. Maar het klopte wel. Niet dat het die man uiteindelijk wel lukte☺
En zoals ik hier ooit van Coco als onderschrift las; inzicht zonder handeling, brengt geen verandering. Die helpt me nog steeds om in de (uitgestelde) actie te gaan soms.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, 

Ik meld me alcoholvrij. 
1 Biertje. Een fles. Dat was niet genoeg voor mij. Elke avond een fles was ooit een lange tijd gecontroleerd drinken. 2 Flessen werd ook niet genoeg. 
Ik dronk mezelf in slaap. 
Nu heb ik standaard alcoholvrij bier en wijn staan. Minder lekker maar toch helpt het als ik zin heb in een mooi glas. 


Ik heb leuke dingen in het verschiet. Vrijdag avond is er iets in Amsterdam over vrouwenrechten. Ik wil daar wel heen gaan maar vind het spannend. Zal ik wel zal ik niet. 
Gewoon maar doen. Het zal me goed doen. Ik hou van Amsterdam. De lokatie is op loopafstand van het station. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik hier terug kwam aankloppen worstelde ik heel erg met schuldgevoelens naar mijn dochter toe. Dit kwam pas heel sterk opzetten na papa is gestorven. De jaren ervoor vond ik dat dingen kon goedmaken door niet meer op den dranktoer op te gaan. En dat is ook maar dat maakt niet dat ik niet heb gedaan wat ik heb gedaan.

Ik dacht hier meer te vinden rond hoe daarmee om te gaan. Ik heb er met haar nooit over gesproken. Met niemand eigenlijk. Maar dit is niet t platform hiervoor en stilletjes aan probeer ik die gedachten weer uit te sluiten.

Maar ergens zal t altijd aan me vreten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me ook bijna 80, maar gister voelde ik me 90 dus er is vooruitgang! 

Vind het heel aangrijpend jullie berichtjes over de kinderen etc. Te lezen. Wat ooit gebeurt is is gedaan maar ik hoop het goed te maken door nuchter te blijven nu, meer kan ik niet doen, maar die schuldgevoelens zijn wel een knagend iets...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei fleurtje:

Ik dacht hier meer te vinden rond hoe daarmee om te gaan. Ik heb er met haar nooit over gesproken. Met niemand eigenlijk. Maar dit is niet t platform hiervoor en stilletjes aan probeer ik die gedachten weer uit te sluiten.

Maar ergens zal t altijd aan me vreten.

Lijkt me goed om er wel met haar over te praten. Dan komt er weer ruimte voor iets anders dan steeds maar datzelfde kringetje van gedachtes.

En het is toch ook niet zo dat jij dacht: "zo, nou ga ik mijn dochter eens even lekker verwaarlozen", je had gewoon te dealen met je eigen heel menselijke problemen. Goed van je dat je er nu wel voor haar kunt zijn. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei fleurtje:

Ik dacht hier meer te vinden rond hoe daarmee om te gaan. Ik heb er met haar nooit over gesproken. Met niemand eigenlijk. Maar dit is niet t platform hiervoor en stilletjes aan probeer ik die gedachten weer uit te sluiten.

Wat zoek je dan Fleurtje? Het is hier wel een platform voor dat soort vragen. 

We kunnen het ook terug over chips en chocolade hebben natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@fleurtje

Ik heb bij perioden ook gedronken alleen zorgend voor mijn dochter.Ben van mening dat het niet zo veel zin heeft me daar schuldig over te voelen.Was ook erg alleen.Moeizaam contact met familie.Heb ook al jaren pijn en vermoeidheidsklachten.

Probeer nu wel een voorbeeld te zijn.Dat je kan dealen met minder leuke dingen zonder je te verdoven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit stuk is bij mij/ons ook nog niet af. Ik heb er wel met dochter over gepraat ooit, n.a.v.
haar drankgebruik bij de studentenfeestjes. Eerlijk gezegd dat ikzelf geen goed voorbeeld was
maar dat ik wel hoop dat zij niet zo'n weg nodig zal hebben. We zijn er niet heel diep op in gegaan.
Wel gaf zij aan er meer van te hebben gemerkt dat ik dacht (hoopte). En ze vindt zelf dat het bij haar
wel meevalt en weer over gaat. Ik help het haar hopen. En blijf ongerust. Maar ons contact is er wel
opener door geworden, dieper ook. En ze weet dat ze altijd bij me terecht kan. En zelf háár leven leidt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jopie:

Het lijkt mij goed ervoor "klaar te zijn" als zij erover wil praten. Niet zelf al te actief zijn...

Maar het gaat er toch niet alléén om wat dochter nu wil of nodig heeft. Als Fleurtje erover wil praten, kan ze dat toch 'gewoon' doen? Misschien lucht het op, misschien is dochter er blij mee, misschien heeft ze geen zin in zo'n gesprek, misschien zit ze er al jaren op te wachten... je weet het niet.

Ik ben zelf geen moeder dus ik heb lekker makkelijk praten hè, maar ik zou zeggen: praat met elkaar, laat jezelf zien... je liefde en je angst, je kracht en je verdriet. Hoe kun je anders dicht bij elkaar zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind juist wel dat je als ouder daar een actieve rol in mag pakken. Dan mag het kind, na een of twee zinnen zeggen dat ze er niks over wil horen. Ook goed. Dan een andere keer. Maar dan ben je er wel al een keer over begonnen en blijf je niet vol twijfel zitten of en wanneer je erover moet beginnen.

De ouder hoeft het niet per se zwaar te maken en om vergiffenis te gaan vragen of het kind te dwingen er een uitspraak over te doen. 

Om er helemaal niets over te zeggen onder het mom dat het kind er wel mee komt als het er klaar voor is, daar heb ik mijn bedenkingen bij. 

Maar dat komt door mijn eigen ervaringen natuurlijk. Bij ons thuis werd nooit ergens over gepraat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...