Spring naar bijdragen

Zaterdag 7 september


nancy

Aanbevolen berichten

@Lonster zo kom jij niet op mij over, zeker niet belerend. Juist niet.

Het is zeker interessant dit gesprek.

Ik ben pas na mijn 23e wat gaan drinken, daarvoor nooit 1 druppel. Kun je nagaan. De reden waarom kan ik mij ook niet heel helder meer bedenken.

Wel dat ik last van hyperventilatie/angst-paniekstoornis kreeg. En toen soms eens een biertje ben gaan drinken en toen merkte ik dat het minder werd, leefbaarder. De volgende dag nog erger eigenlijk, maar op dat moment kon ik weer ademen. Dat waren toen maar 3 halve liters(alleen in de avond en niet elke dag). Jaren lang op die hoeveelheid. Waardoor het nou zo doorsloeg, weet ik niet eens. Soms zo jaloers op jullie, dat jullie dat wel weten. Dan kun je er ook meer mee lijkt mij.

Ik denk dat ik te (ultra)gevoelig ben, daardoor trek ik mij van alles wat aan. En vanuit daar het gevoel van verdoven om overeind te blijven staan. Dat is het enige plausibele wat ik kan bedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Lonster:

Nu het wat minder theoretisch en meer persoonlijk wordt, is het wel interessant om te lezen.

Theoretisch? Dat heb ik dan even gemist. Tenzij een artikel per definitie theorie is.

10 minuten geleden zei Lonster:

Hoe staat het met jouw drinken Sandro? Nog niet zo lang geleden plaatste je hier een soort noodkreet.

Beter. Sindsdien voel ik de last langzaam van mijn schouders vallen. Het is goed zo, ik hoef niet alles perfect te doen. En ervaar de emoties maar zoals ze zijn. Het verhoogt je bewustzijn, dat is beter dan het vergroten van je ego.

 

8 minuten geleden zei Lonster:

In mijn omgeving was het heel normaal om veel te drinken. Pas dan kon ik ook over mijn gevoelens praten. 

Ja, bij mij ook. Ik verborg trouwens ook blikken bier onder mijn bed enzo. Mijn ouders wisten dat ongetwijfeld, maar deden er vrijwel niks tegen. Daarmee wil ik mezelf geen slachtoffer maken overigens, want dat ben ik niet.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die prikkels waar Smaragd het over heeft, dat lees ik hier ook vaker. Dat is ook een belangrijke reden om te drinken. Om de prikkels te kunnen verwerken, of aan te kunnen ter plekke. Ik ben er nu veel beter in om mijn rust te pakken. Ja de verworvenheid van een 50 plusser.

Ik dronk thuis rosé op mijn kamer. Van die bolle flessen, rosé d'Anjou. Dat deed ik ook stiekem. Toen ik 15,16 was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Lonster:

Ik dronk thuis rosé op mijn kamer. Van die bolle flessen, rosé d'Anjou. Dat deed ik ook stiekem. Toen ik 15,16 was.

Soms dronk ik ook wijn, of sterke drank. Ik weet nog dat er een keer een kennis van mijn ouders langs kwam met een dochter waar ik stiekem verliefd op was. Had ik een fles rode wijn naar binnen gewerkt voordat ze er waren, uit onzekerheid. Ik weet ook nog dat ik vrijwel niks merkte, niet aangeschoten was ofzo. Dat viel me tegen. Toen was ik een jaar of 14/15 denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Lonster:

Wat ik ga eten? Ik heb tempeh, dat ga ik nog even marineren in zoete dikke ketjap en dan bakken. En wat roerbakgroenten zoals gele courgette en rode paprika. Klein beetje rijst.

Lijkt me gezond.

Gisteren had ik vliegtuigvoedsel; te weinig en te zout. Vandaag eet ik wat mijn vriendin mij voorschotelt. Lijkt rijst met curry en boontjes te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier, witlof in ham en kaas uit de oven, gebakken krieltjes en een varkenshaasje met een eigen bedacht sausje met veel kruiden(zelf gekweekt)

Nu ik niet drink ben ik alleen zo moe, niet normaal meer. Lijk wel een oud mens. Zelfs in de middag een uurtje op bed, te erg. Zo was ik nooit.

Dan denk ik, beter maar weer wat gaan drinken, meer energie. Echt erg maar zo denk ik dan.

Tijdens het gecontroleerd drinken, was ik nooit zo moe.

Na de meeting kom ik met een plan. Tot die tijd wil ik niet meer drinken. Dat heb ik met mezelf afgesproken en daar wil ik mij aanhouden.

 

Eet smakelijk zo/straks :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alvast voor na het eten, als je aan de koffie begint en eigenlijk de tv wilt aanzetten, netflix wil kijken o.i.d, hier is een alternatief.

Het artikel: "Omhels het lijden en kus het leven in het voorbijgaan". 

Het is een longread dus niets voor bijv  Fleur en Lonster ;)

Ik merk trouwens dat veel van dit soort artikelen een religieuze inslag hebben, terwijl ik zo atheïstisch als de pest ben. Hoe dat kan is iets voor mij om over na te denken.

https://www.trouw.nl/nieuws/omhels-het-lijden-en-kus-het-leven-in-het-voorbijgaan~b5a1ed7d/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei knakker:

Oh pardon mensen, ik raak op stoom, maar word misschien iets te ernstig voor dit uur en deze dagdraad.

Knakker! Wat jij schrijft is precies wat ik bedoel, en hoe ik het voel. Je vat het lange artikel mooi samen. Dus mensen: skip de longread en lees gewoon de post van knakker als je geen zin hebt om lang te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei knakker:

Ik ben er gloeiend bij. Ontkennen heeft geen enkele zin meer.

:musicnote: dokter Bernard, u moet me zeggen: hoe gaat het met hem nu? :musicnote:

Ah Bonny kom je buiten spelen!!!!!!!!!!!!! Mijn favo nummer uit mijn jeugd haha.

Wist dat je onder ons was.

Nee ik dacht ook een heel creatief beroep maar ik denk dat je gewoon een boekhouder ofzo, iig iets met administratie en ordenen bent. Voel ik aan. Juist leuk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sandro:

Ik merk trouwens dat veel van dit soort artikelen een religieuze inslag hebben, terwijl ik zo atheïstisch als de pest ben. Hoe dat kan is iets voor mij om over na te denken.

Dat komt omdat je je met de Grote Thema's van het Leven bezig houdt. Vanwaar die bekeringsdrang vandaag trouwens?

Door die nostalgische praatjes over drank heb ik dorst gekregen. :angry: gelukkig is er geen drank in huis, en ga ik niet meer naar buiten. Ik ga maar eens op zoek naar een lekkere thee of zo. En een stuk chocola. 

En dan ga ik verder in mijn boek over Thomas Dekker, de biografie over de wielrenner. Over doping en flink wat alcohol. Ik wist het wel, maar het verbaast me toch. Elke dag gaan trainen en belangrijke wedstrijden doen, en dan toch 's avonds keihard drinken. 

En op zaterdag komt er nooit wat op tv. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Lonster:

En dan ga ik verder in mijn boek over Thomas Dekker, de biografie over de wielrenner. Over doping en flink wat alcohol. Ik wist het wel, maar het verbaast me toch. Elke dag gaan trainen en belangrijke wedstrijden doen, en dan toch 's avonds keihard drinken. 

Dat is bij uitstek een boek dat ik zou kunnen lezen. Laat aub weten of het de moeite waard is.

13 minuten geleden zei Lonster:

Vanwaar die bekeringsdrang vandaag trouwens?

Wat bedoel je precies? Zoals ik aangaf ben ik atheïst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...