fleurtje Geplaatst 8 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2019 Ik vertrek in september voor een weekje met vriendin naar Sicilië. T zal mijn tweede reis zijn zonder een sipje alcohol. Ik drink op reis meestal 's avonds een cocktail. Met de dochter was dat niet echt een uitdaging. Zij dronk zelf niet. Niet dat ik dat van haar verwachtte. De vriendin zal wel drinken en ik weet dat dat in t begin vreemd kan voelen. Maar wat ik in al die jaren heb geleerd is dat t maar associaties zijn. Dus ook al zal dat even vreemd zijn, situaties vallen te herprogrammeren. Smaragd reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 8 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2019 Verder gaat t rustig hier. Laters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 8 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2019 (bewerkt) Hier zelf gemaakte roti met kip, kousenband en ei. 3 uur in de keuken maar dan hebben we straks ook iets De roti zelf gemaakt, wat een werk met dat deeg. Beter bij de toko halen maar goed. Het hield mij van de straat. Heb veels te veel gemaakt, maar dat ben ik onmatig in alles haha Fijne avond. 8 augustus 2019 bewerkt door Smaragd toevoeging Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 8 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2019 Heerlijk vooruitzicht Fleurtje, de voorpret is heerlijk. soms nog leuker dan de vakantie/dagen weg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 8 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2019 Bor meteen 3. Snap het hoor maar zelf even nuchter nu. Zonder dat ga ik het verliezen. Deze maand niets. Dan zie ik wel weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myle Geplaatst 8 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2019 2 uur geleden zei Jannigje: Goedemorgen! Dagpact: Lonster IJsvogel Manou Nadia Jannigje Myle Ik ben even een beetje wiebelig en ga zo boodschappen doen dus zet mezelf op het dagpact. Vreemd eigenlijk want ik heb best een goede dag gehad. Voor het eerst in een flinke tijd weer gaan fitnessen. Ben van plan dit nu 2 keer per week te gaan doen. Sporten geeft me altijd wel positieve energie. Proberen vast te houden, komt goed. Fijne middag nog allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 8 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2019 Myle indirect zeg je, ik ga halen? Te opzichtig dit, wat een rot verslaving is het ook. Deze maand niets voor mij maar je weet nooit hoe het morgen gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 8 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2019 Wiebelig en boodschappen doen. 1 en 1 is 2. dan kun je beter geen boodschappen gaan doen. Dat herken ik te goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 8 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2019 (bewerkt) Ik eet straks pulled beef van de bbq. Heb sinds kort een mooie nieuwe bbq (merk Boretti) en ben er lekker mee aan het experimenteren. Temperatuur op 100 a 120 C krijgen en houden (daar zit em de uitdaging), beetje rookhout erbij en 2 uur laten garen op het rooster. Dan in een aliminium schaaltje doen, met daarbij grofgesneden ui, knoflook en paprika. Dan nog 4 uur laten garen. Geduld is een schone zaak, wel vroeg beginnen 8 augustus 2019 bewerkt door Sandro Smaragd reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 8 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2019 Ja Bor ik snap het maar al te goed. Nog knap eigenlijk dat je het bij 3 hebt kunnen houden. Bezie het maar positief ook een beetje. We moeten wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2019 EEEEEEEEEEKKKKKKKKK water. Dat vind ik net zo vies als alc. Heb mezelf getrakteerd op een blikje Rivella. Drink eigenlijk nooit water. nou eens kijken. Ik ga harde puntjes eten met zelfgemaakte eiersalade. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 8 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2019 Ook lekker Bolletje!! Ik heb zo een fles waar je water in kan doen en fruit naar keuze. Dan krijgt dat water een heerlijk smaakje. Geniaal. Nu citroen water, heerlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 8 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2019 3 minuten geleden zei Bor: @Sandro Gaat de hele nacht bbq doen en eet morgenochtend? Een speklap is sneller klaar hoor! Ik ben om 12 uur begonnen! Speklapjes zijn ook lekker ja. Mmmmm. Maak me nou niet hongerig! Het is bijna klaar. Smaragd reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 8 augustus 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2019 (bewerkt) @Sandro 100 à 200? das wel een beetje ruim hè ik zou t ff rondom grillen en dan een paar uur zachtjes op 150 of zo, misschien nog lager. Met zo'n prikthermometer kan je beter zien wat je doet. Vaak doe ik een hele kip, kooltjes aan de zijkanten, flink heet, deksel erop en een uur wachten. Halverwege ff draaien. Gaat altijd goed met een 0,0 erbij, geen idee wat voor temperatuur je dan zit PS oh wacht ik zie je correctie 100 à 120 8 augustus 2019 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2019 Smaragd ???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 8 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2019 Lieve Bol zal wel aan mij liggen, maar ik snap het niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 8 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2019 Moet ook eerlijk zijn, vooral wb mijn gedachtes en het alcoholverslaafde brein. Had een geniaal idee. Ik tegen partner. Zullen we alvast alle boodschappen wat houdbaar is voor september doen? Hij trapte er bijna in. Hij zei heel hard nee. Ik ja maar alles is in de aanbieding...........Hij had me door. Op dat moment had ik het niet eens door van mezelf. Nu wel, leek mij handig dat alles er dan al was. Ja wie neem ik in de maling. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 8 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2019 (bewerkt) 38 minuten geleden zei bumperjim: @Sandro 100 à 200? das wel een beetje ruim hè ik zou t ff rondom grillen en dan een paar uur zachtjes op 150 of zo, misschien nog lager. Met zo'n prikthermometer kan je beter zien wat je doet. Vaak doe ik een hele kip, kooltjes aan de zijkanten, flink heet, deksel erop en een uur wachten. Halverwege ff draaien. Gaat altijd goed met een 0,0 erbij, geen idee wat voor temperatuur je dan zit PS oh wacht ik zie je correctie 100 à 120 Hele kip wil ik ook nog doen binnenkort. Dat is aanmerkelijk sneller gaar. En idd, indirect garen door kooltjes aan de zijkant te leggen en het vlees aan de andere kant. 8 augustus 2019 bewerkt door Sandro Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 8 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2019 Gaat het goed @Steffen hoeveel heb je gedronken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 8 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2019 Ja gaat okay, alleen zo een trek maar dat doe ik zelf. Dacht dat je gedronken had, dat vul ik dan zelf in/voel ik aan. Je bent te vrolijk in mijn ogen, klopt het niet. Maar dat ligt aan mij @Steffen Negeer dat maar een beetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 8 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2019 Erg knap van je. Log even uit want ik wil het droog houden. Over een half uur is het gevoel weg en zeker als ik zo gegeten heb. Heel raar hoe dat werkt. Hou je goed man. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 8 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2019 Dat is niet aanvoelen, maar invullen @Smaragd Is het vol te houden met de boot @Bor, maffe Fries? Dagpact: Lonster IJsvogel Manou Nadia Jannigje Myle Quinn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myle Geplaatst 8 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2019 1 uur geleden zei Smaragd: Myle indirect zeg je, ik ga halen? Te opzichtig dit, wat een rot verslaving is het ook. Deze maand niets voor mij maar je weet nooit hoe het morgen gaat. 1 uur geleden zei Smaragd: Wiebelig en boodschappen doen. 1 en 1 is 2. dan kun je beter geen boodschappen gaan doen. Dat herken ik te goed. Ik bedoelde mijn bericht niet opzichtig of om te laten doorschemeren dat ik van plan was te gaan halen. Wel dat ik met het dagpact voor dat moment een stok achter de deur zette om het niet te doen. Heb dan ook geen alcohol gehaald. Snap je reactie trouwens wel en hoop niet dat iemand aanstoot aan dat van mij heeft genomen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Manou Geplaatst 8 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2019 Goed bezig Myle! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2019 Probleem hier. Mijn hondje ging zwalken ik schrok me wild. Naar de dierenarts. Hij denkt aan een hernia, en stelde voor haar te opereren. Kosten e3000,--. en dan is het nog maar de vraag of het helpt. Ik weet het ff niet meer, poeh. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden