Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 24-6-2019


Aanbevolen berichten

Goedemorgen :)

Dat is fijn Bolletje! Hoe gaat het met het hoesten?? 

Hoe is het met de rest? 

Ik heb redelijk geslapen, wel ff wakker gelegen door de warmte... Dochter alweer naar school gebracht en nu even met de pootjes omhoog met een ontbijtje erbij... 

Diegene die last hebben van onrust 's ochtends, hoe voelt dat voor jullie? Bij mij zit het vooral in mijn romp, beetje zenuwachtig, stresserig, kriebelig gevoel... 

Hoe gaat het met je @Suzan

Mooie dag gewenst! 

bewerkt door EefjeJ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei EefjeJ:

Goedemorgen :)

Dat is fijn Bolletje! Hoe gaat het met het hoesten?? 

Hoe is het met de rest? 

Ik heb redelijk geslapen, wel ff wakker gelegen door de warmte... Dochter alweer naar school gebracht en nu even met de pootjes omhoog met een ontbijtje erbij... 

Diegene die last hebben van onrust 's ochtends, hoe voelt dat voor jullie? Bij mij zit het vooral in mijn romp, beetje zenuwachtig, stresserig, kriebelig gevoel... 

Hoe gaat het met je @Suzan

Mooie dag gewenst! 

Bij mij zelfde gevoel nu idd in de romp snelle hartslag sinds wakker worden en gevoel echt zenuwachtig te zijn. Onbewust is dat ook zo voor de verhuizing maar pfff leuk is anders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, 

Was een warme en onrustige nacht, net even weggeweest en nu op de bank met de ventilator aan. 

@EefjeJ bij mij ook vooral in de romp, licht trillen. Nek zit nog steeds vast en dat trekt door naar mijn borst en dat geeft een pijnlijk branderig gevoel daar word ik een beetje nerveus van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Als ik me s'ochtends slecht/nerveus voel heb ik altijd het gevoel dat ik moet overgeven, dikke strakke keel en misselijk. Gelukkig nu niet, gewoon ordinaire verkoudheidskeelpijn. Over een maand komt de ultieme test. Dan gaan we namelijk op vakantie en dan ben ik de dagen ervoor heel erg gestressd. Uit mijn veilige omgeving, afschuwelijk.Ik kan er totaal niet tegen als ik het gevoel heb niet alles onder controle te hebben. Kijken hoe dat dit keer gaat.

Verder gaat het nog steeds best wel goed. Deze week haal ik er s'ochtends weer 0.25 mg af.

BBQ (feestje) was erg gezellig en alles ging goed. Wel gesloopt s'avonds en een druk hoofd (moet dan alles weer verwerken). Dus ook met de keelpijn erbij en de warmte slecht geslapen. Dus vandaag sjaakies aan. Avond eten is al klaar @Robbin geroosterde tomatensoep met balletjes en iets van stokbrood (nog over) met gesmolten kaas er bij ;-). De keuken is aan de serre dus na 11 uur wil je daar niet meer zijn.

Zou vandaag naar het strand gaan maar geen puf voor en toch wat belabberd met die keelpijn. Sorry.

@Bianca78 @Lynn86 en @EefjeJ hebben jullie wel eens baat bij ontspanningsoefeningen? Deze helpt mij wel eens. Plat op bed gaan liggen en dan met een denkbeeldige potlood langs al je lichaamsdelen gaan.Dus echt van hoofd>oor>kaaklijn>keel>schouder>bovenarm>onderarm>pols etc. echt helemaal rond gaan. Dan merk je soms dat overal waar je denkbeeldige potlood geweest is dat gedeelte ontspant.

 

bewerkt door Huisvrouw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt @Lynn86 @Bianca78 @Huisvrouw voor jullie uitleg. Ik vraag het omdat mijn psycholoog denkt dat ik onrustig slaap en dan 's ochtends ook onrustig ben en zere kuiten heb... Ik heb aan mijn vriend gevraagd of ik onrustig slaap en hij zegt van niet, hij merkt niks aan mij... Ik denk dan ook zelf dat het door de oxazepam komt, zeker omdat jullie het ook zo duidelijk omschrijven...

Fijn dat de bbq gezellig was huisvrouw :) toch wel logisch dat je daarna gesloopt bent. Het zijn behoorlijk wat prikkels, ik heb daar zelf ook last van na bijv een verjaardag... Maar je bent er bij geweest en het ging goed! Top 

Ik deed veel ontspanningsoefeningen, nu niet zo vaak meer. Soms alleen als ik niet in slaap kom, dan probeer ik een bodyscan. Wel een goede tip van dat potlood :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:sun: Goedemorgen lieve mensen!  Hoe is het met je hoest lieve Bol @bolletje

Ik vind het weer heerlijk. Vermoeiend en heerlijk. Mag van mij veel langer duren, ook al is het soms even afzien. ik houd er van. Mooie zomerjurken aan.... yes yes... .wat ben ik blij dat ik hier van kan genieten.... wat een zegen om te voelen dat dingen okay zijn en dat het leven ook mooi is. Voor jullie allemaal wens ik dat moment toe, dat je beseft dat je weer ergens van geniet zonder al te veel pijn/verstoring/disconnectie. Het is zo fijn om van dingen te genieten. Het komt langzaam bij me terug ,stap voor stap. Met grote dankbaarheid omarm ik mijn lot:)

18 minuten geleden zei Huisvrouw:

Ik kan er totaal niet tegen als ik het gevoel heb niet alles onder controle te hebben. Kijken hoe dat dit keer gaat.

Lieve Huisvrouw, die stress die zo hoog op kan lopen voordat je op vakantie gaat herken ik. Ik ben zelf iemand die het gewoon spannend vind en uit balans raak als ik verkas. Maar als ik het loslaat en gewoon met de stroom meega, gaat het vaak veel beter. Ik ging ooit naar Tunesie en ik accepteerde gelijk dat de eerste dag geen fijne dag zou zijn, omdat ik dan moet acclimatiseren. Daardoor liet ik de verwachting los en besloot ik gewoon even mee te doen met een salsalesje dat bij het zwembad werd gegeven. Ik vond het super leuk en juist het loslaten bleek de key te zijn naar gewoon genieten.
Die controle is echt een vloek, en is iets wat ik je (ongevraagd) aanraad echt aan te werken. Hoe meer controle je wilt houden over dingen, de meer angst je naar jezelf toetrekt. Als je in de toekomst gezond en zonder benzo's wilt functioneren, is het goed om ook te werken aan je hoe je met deze dingen omgaat. Accepteren dat controle eigenlijk niet mogelijk is, en niet gezond is, kan een eerste stap zijn. Misschien kom ik hiermee rauw op je dak, maar ik vraag je toch er eens over na te denken.

10 minuten geleden zei EefjeJ:

Ik heb aan mijn vriend gevraagd of ik onrustig slaap en hij zegt van niet, hij merkt niks aan mij... Ik denk dan ook zelf dat het door de oxazepam komt, zeker omdat jullie het ook zo duidelijk omschrijven...

Onze slaap kan van buitenaf rustig lijken, maar onze hersenen kunnen door de ontwennning wel anderen patronen hebben. Droom je al veel Eef?

De onrust in de ochtend is waarschijnlijk een reactie op de chemische processen bij het opstaan. Een van de theorieen is dat de cortisol in de ochtend hoger is dan in de avond, ook zijn we gewend om in de ochtend scherp in actie te zijn ( althans, de meesten van ons). Het is niets wat je doet in je slaap. Het is gewoon een lichamelijke onrust, omdat er ook echt vanalles gebeurd als je opstaat. Afbraak van slaap- en aanmaak van waakhormonen. Al die acties voelen we nu, omdat alles op scherp staat.

Ik herken de trillerigheid/beving van binnen. Dat heb ik heel lang gehad en soms heb ik het als ik ga slapen of wakker wordt. Een soort vibratie in mijn hele lichaam.  Ik herinner me ineens dat ik ook altijd last had van trillende organen... weet niet of iemand dat herkent, maar was een raar gevoel. Alsof ze los van mijn lichaam, op zichzelf, trilden.

Nou lieve schapen. Heel veel rust en koelte toegewenst vandaag, met een heleboel heling voor het lichaam:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje Tjee meid heftig hoor. Hoop dat het goed aanslaat!

@Kannietmeer Nee hoor je valt me echt niet rauw op het dak. Die behoefte aan controle heeft me juist in de problemen gebracht dus wat je zegt is niet nieuw voor me. Bijvoorbeeld als ik bij iemand in de auto zit en niet zelf achter het stuur zit heb ik het moeilijk. Mijn man grapt wel eens dat hij zo een kinderstuurtje voor me koopt. Wat helpt is als ik (indien we met meer rijden) achterin ga zitten. Nu de jongens groter worden en zelfstandige mensjes worden heb ik het ook moeilijk mee. Of voor andere mensen denken, dus me druk maken over situaties die nog niet ontstaan zijn omdat ik denk dat iets zal gebeuren, dat iemand iets denkt/vind en ik daar wat mee moet of aan moet doen. Ja die behoefte aan controle moet ik los leren laten. Ga ik aan werken, hoe weet ik nog niet, maar dat is wel de kern van mijn probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei bolletje:

Ffje (Eef) had jou vraag helemaal niet gezien. Sorry lieverd.:heart:

Och heftig H. vrouw, valt wel mee. Het is alleen lastig als je slijm ophoest. Maar och, als je van de benzo af bent, kan je alles aan;)

Kan gebeuren toch, ik neem het je niet kwalijk hoor :P
Ik hoop dat het gauw aanslaat en dat je vanavond weer als een roos mag slapen

@doorbijter hoe gaat het lieverd? Ik ben bang niet goed omdat je je terug trekt? X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei EefjeJ:

Goedemorgen :)

Dat is fijn Bolletje! Hoe gaat het met het hoesten?? 

Hoe is het met de rest? 

Ik heb redelijk geslapen, wel ff wakker gelegen door de warmte... Dochter alweer naar school gebracht en nu even met de pootjes omhoog met een ontbijtje erbij... 

Diegene die last hebben van onrust 's ochtends, hoe voelt dat voor jullie? Bij mij zit het vooral in mijn romp, beetje zenuwachtig, stresserig, kriebelig gevoel... 

Hoe gaat het met je @Suzan

Mooie dag gewenst! 

Niet zo goed ben bij de huisarts geweest nu even stabiliceren op 3.

Hoop dat het niet lang duurd veel onrust schudden met benen kokhalzen.

Ruim 25 kilo afgevallen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Suzan:

Niet zo goed ben bij de huisarts geweest nu even stabiliceren op 3.

Hoop dat het niet lang duurd veel onrust schudden met benen kokhalzen.

Ruim 25 kilo afgevallen.

 

@Kannietmeer en @Robbin ik wil jullie nog bedanken voor jullie bemoedigende woorden van afgelopen vrijdag. Echt @Kannietmeer je hebt echt een gave om de juiste dingen te verwoorden om iemand hoop, vertrouwen en moed te geven. De depressie speelt mij de laatste dagen weer heel erg parten. Echt zware gedachtes waardoor ik weer bang ben dat ik de afbouw niet ga trekken. Maar iets zegt mij dat ik hier door ook juist in de vicieuze cirkel van de depressie blijf hangen. Waarschijnlijk gaat de afbouw me ook zelfvertrouwen geven dat ik het wel kan.  De eerste afbouwstrips is in huis van 1 Mg naar 0,5 Mg in 28 dagen 

Wie is op dit forum nu allemaal lorazepam aan het afbouwen? Ik vergeet dit elke keer. Zouden jullie mij het kunnen laten weten? Thanx 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Leen ik stap over van lorazepam op diazepam. Lorazepam tot 3 x niet gelukt af te bouwen. Ben nu aan t omzetten. Succes met de afbouw en houdt ons op de hoogte

@EefjeJ hier gaat t. Houdt zeker niet over, maar de ergste onrust is weg. T lijkt heeeeeeeeel langzaam steeds iets beter te gaan. Morgen weer een halve lora omzetten. Heb wel een drukke week. Kids hebben tropenrooster dus weg vroeg vrij. En ik moet zelf morgen met onze jongste naar de tandarts in t zkh. Gaat wel een uur duren, dus daar zie ik flink tegenop. Denk er nu nog maar niet aan. 

Mijn hoop is me op de volgende dia weer ietsje beter te gaan voelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Suzan:

Niet zo goed ben bij de huisarts geweest nu even stabiliceren op 3.

Hoop dat het niet lang duurd veel onrust schudden met benen kokhalzen.

Ruim 25 kilo afgevallen.

 

Dat klinkt niet goed....bouw je niet veel te snel af? 

@doorbijter dat klinkt voorzichtig positief :) ik hoop dat het meevalt morgen in het ziekenhuis, daarna maar even ontspannen, als dat lukt natuurlijk...sterkte met alles! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi even een kort berichtje van mij. Ik zit in week 4 met afbouwen van de diazepam. Zit nu op iets meer dan 18 mg. Ik bouw af met 1,5 mg per maand. Het gaat redelijk goed. Slapen blijft erg wisselend. En opgang komen in de ochtend kun je wel vergeten.... Ik kleed me vaak pas rond half 2 aan... Kan niet goed tegen prikkels dus hou het zo rustig mogelijk. (Op af en toe een uitje na) Zaterdag naar de sauna geweest. Was heerlijk! Maar toch weer die prikkels... 

Maar als ik snel even lees door alle berichten, mag ik niet klagen. 

En..... Sinds mei van die ellendige zopiclon af!!! Blijft nog steeds onwerkelijk! 

Het gaat naar omstandigheden wel redelijk.

Over het UWV begin ik maar niet. Wat een *piep* instantie!! :angry: Zit je midden in afbouw, vinden ze dat ik prima aan het werk kan voor 31 uur per week. Tuuuuurlijk! Pffff amateurs daar!!

 

Sterkte en knuffel voor allemaal die het nodig heeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei spirit:

Ik heb nu al 5 nachten helemaal niet geslapen. Echt vreselijk.

Vanochtend assistente gebeld voor oxazepam, maar helaas is het recept weer eens een keertje niet goed doorgegeven aan de apotheek.

Word dus weer een nacht niet slapen. Ineens niets dat werkt dus helemaal niet en is echt vreselijk.

Morgen maar weer aan de bel. Het is vervelend en ben al zoekende naar een andere huisarts die beter communiceert met de apotheek, maar helaas, de praktijk hier zit vol.

Voel me vreselijk moe en boos en opgelaten.Heb rare schokken voordat ik in slaap dreig te vallen en dan schrik ik weer wakker en ik hoor ieder geluid.

Dat is vreselijk lieve Spirit, Ben je cold turkey gestopt? Ik herken veel maar sliep toch nog 2 uurtjes in het begin. Die schokken heb ik ook gehad afschuwelijk en soms nog steeds. Elk geluid horen ken ik ook en van elk geluid schrikken ook. Ik heb zelfs met oordoppen en oorkappen (van de bouwmarkt) eens geslapen. Ja echt idioot, dat was met oud en nieuw. Ik vond het vuurwerk afschuwelijk toen. Als je cold turkey bent gegaan, wellicht kan je dan beter over naar diazepam? en dat langzaam afbouwen? Hoe lang ben je er nu al vanaf?

Hele kleine tips die een heeeeeel klein beetje hielpen: warme melk drinken voor het slapen, een bad nemen (als je die hebt, maar nu misschien niet zo lekker met dit weer), oordopjes, geen tv/beeldschermen, avondwandeling. Sterkte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei EefjeJ:

Ja ik droom soms best veel en hele levendige dromen en soms erg eng... Heeft het een betekenis dat ik veel droom?

Typische benzo-afbouw 'klacht'. Door de benzo wordt je REM slaap geblokkeerd en dat is de slaap waar je het meest in uitrust en het leven verwerkt. Als je afbouwt of  bent afgebouwd, lijkt het alsof je lichaam die slaap met dromen gaat inhalen, of in ieder geval minder geremd doet. Ze zeggen dat het een teken is van het eerste herstel. Het kan wel lang aanhouden heb ik zelf gemerkt.


@Huisvrouw Een goede therapeut/ therapievorm kan daar zeer behulpzaam bij zijn. Dit kan je beter grondig aanpakken en doe je jezelf en mogelijk ook de mensen om je heen een plezier mee. Zal heel bevrijdend zijn denk ik als het je lukt om minder angstig en controlerend te zijn.  En dat is je zeer gegund:heart:

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kaida74 Wat klinkt dat goed!! Ben heel blij voor je meid. Je maakt geweldige stappen vooruit. :D:heart:

1 uur geleden zei spirit:

Vanochtend assistente gebeld voor oxazepam, maar helaas is het recept weer eens een keertje niet goed doorgegeven aan de apotheek.

Word dus weer een nacht niet slapen. Ineens niets dat werkt dus helemaal niet en is echt vreselijk.

Hi spirit,
Het klink als een groot zooitje in je situatie. Als je echt van alles afwilt, zal je gedisciplineerd en consistent moeten zijn  en niet toegeven aan de ongemakken. Er is geen andere manier. Wat wel belangrijk is voor een geslaagde afbouw, is de methode. Als je grote sprongen maakt, wordt de kans aanzienlijk dat het niet lukt en dat je ernstige klachten ontwikkeld. Geleidelijk en rustig afbouwen, met taperingstrips of een vijltje en weegschaal is de enige manier. Als je je daaraan kan committen, kom ook jij eraf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...