Spring naar bijdragen

Vrijdag 31 mei 2019


Aanbevolen berichten

@Lika : (gisteren) : .... Ik heb heel veel zin in het bejaardenhuis....

Een paar jaar geleden kon ik met gezonde afgunst kijken naar mensen die heel ontspannen de boodschappen deden.
Lekker op het gemak op de fiets in de zon,  de uiteinden van wat  preien staken uit het boodschappenmandje voorop,
terwijl ik aan het eind van een lange werkdag gehaast de boodschappen voor het avondeten haalde.... 
Het was gezonde jalouzie, niet erg, mijn tijd kwam wel weer...  
Maar toen ik jaloers begon te worden op de senioren die met een heerlijk slakkengangetje achter de rollator richting Spar wandelden 
kreeg ik toch wel het gevoel dat ik iets niet helemaal goed deed.... 
Toen de gelegenheid zich voordeed om het roer om te gooien heb ik dat gedaan. 
En ik heb er geen moment spijt van gehad. 
En ook nú betrap ik mezelf op de 'ik-moet-nog-zoveel-stress'  bij tijd en wijle.... 
Maar ik kan mezelf nu veel makkelijker tot de orde roepen gelukkig... 
Het blijft echter prioriteiten stellen Lika, in het klein en in het groot.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Niks. 
Ik heb jou op het dagpact gezet, in het vervolg kun je dat natuurlijk ook zelf doen :) 
Welkom hier en mooi dat je op het pact gaat staan. 
Niksniet 'hopelijk' .... vandaag wórdt de eerste dag van jouw nieuwe leven... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei niks:

Dank je wel Yvonne, ik wist niet of ik die zo maar mocht starten. 

Tuurlijk mag jij dat, jij bent gewoon lid van het forum hier :) 

2 minuten geleden zei Lika:

@Yvonne ik denk dat er ook iets met mijn roer zal kunnen gebeuren. Heb ik voor een deel al gedaan. Misschien niet genoeg.

Hé, voordeel van niet drinken: ik zie het tenminste!!

Komt goed hoor Lika, heeft bij mij ook een aardig tijdje geduurd. 
En wat betreft een volkstuintje: pffff, ja, heel ontspannend, maar de factor 'moeten' is daar echt huizenhoog.... 
En ontspullen: top , zooooo ontspannend. Alleen even vervelend als je iets nodig hebt wat je net hebt weggedaan na het 30 jaar te hebben bewaard :wacko::lol:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal. 

....ook "een eenvoudig leven" kan je zo groots maken in gedachten dat het uiteindelijk alleen toch maar meer van hetzelfde is. 

Vergelijkbaar met dat afvallen alleen maar lijkt te lukken als je een extreem dieet volgt, niet als je slechts afziet van alleen de frisdrank, of een halfuurtje wandelen aan je dag toevoegt. In mijn optiek allemaal varianten van onze eigen behoefte aan 'controle' en de wens om iets 'te doen", het onvermogen 'iets te laten'. We hebben ergens onderweg verleerd "iets te láten" ook als weg te zien. Láát gewoon wat niet écht nodig is....laat gewoon wat jezelf niet verder brengt, maar terugzet, of, erger nog, vastzet. Leer te herkennen....langzaam....rustig....

Wat voor mij wezenlijk was, was de mogelijkheid zelf meer te kunnen 'bepalen' waar en wanneer ik externe prikkels kreeg... mijn leven was verworden tot één groot circus van heftige prikkels en altijd latent  aanwezige "moetdingen' waar ik mij niet meer tegen kon 'wapenen'........ dát is wat voor mij eenvoud me bracht. Dat begon in 2010 met alleen maar geen tv, geen radio, geen telefoon opnemen als ik daar niet echt de volle ruimte voor had. Later werd het meer, kreeg het meer inhoud, werd het 'gerichter op 'wat heb ik eigenlijk écht nodig, en wat (dus) niet'. 

De manier waarop ik nu leef, betrekkelijk eenvoudig, in een bus en veel buiten en veel alleen, is geen grote dramatische meeslepende keus geweest: het is langzaam ontstaan. 

 

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, 

Een blije dag vandaag. Gister was ik wat somber in de avond. Ik heb daar vaak last van als het een feestdag is. 
Gister was iemand in de buurt het huis van haar vader aan het leeghalen. Alles op de stoep met een bordje GRATIS erbij. Mooie spulletjes waar ik wel wat van meegenomen heb. 
Het voelde toch dubbel omdat er het verlies van overlijden onder lag. Zij wilden juist van de spullen af en toch durfde ik niet zo goed mee te nemen. 
Uiteindelijk wat keukenspul, een stapel dikke boeken en een kindermatrasje voor de honden. 

Vanavond naar de sportschool. mezelf naar toe slepen, als ik er eenmaal ben vind ik het weer leuk. Ik ga maar 20 minuutjes zweten en dan lekker in de massagestoel en zonnebank. 
Daarna voel ik me superlekker en ik moet echt weer mn lijf wat strakker krijgen voor de show 23 juni. 
Niet over nadenken, gewoon gaan. 

 

bewerkt door CoconutWoman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet nadenken en gewoon gaan is soms best lastig. Maar ik heb het vanmorgen ook weer gedaan, een pittige yogales. Vanmiddag zou ik een afspraak hebben maar die gaat niet door. Kan vanmiddag eerst een beetje aanlummelen. Daarna nog even wat nuttigs doen. Het mag van mij ook een beetje klein blijven. Ik heb een paar maanden lang veel culturele activiteiten gedaan, vorige week concert, verjaardag... dit weekend lekker rustig aan doen. Paar bloeiende plantjes kopen voor in de tuin, voordat het gezaaide spul op komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben weer thuis. Op bed en hondje is liefdevol opgevangen vannacht en vanmorgen. . Ze wordt vandaag ook nog door die mensen uitgelaten. Ze zijn nu naar de apotheek voor me voor pittige medicatie. Helaas even stapje achteruit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad complicaties. Ik heb ook eds ( bindweefselziekte). Daardoor o.a. boel nogal ontstoken omdat ze bij de operatie de ribbrn moesten spreiden. Hierdoor koorts, erg brnauwd etc. . Maar de extra medicatie begint te werken. Dus ik hoop dat ik nu weer opwaarts ga. 

Morgen vast al stuk beter. En gelukkig weer thuis inderdaad.en doorrrrrr..... 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...