Spring naar bijdragen

Hallo


Gekko

Aanbevolen berichten

Hallo,

Vandaag voor het eerst hier na een aantal weken te hebben mee gelezen.

Sinds zaterdag gestopt met drinken. Afgelopen vrijdag feestje gehad, totaal van de wereld, geen idee wat ik heb gedaan en gezegd, voor de zoveelste keer en daar nu echt genoeg van! Was een kerstborrel van mijn werk, dus nu in zak en as wat er over me gezegd zal gaan worden...

Heb verdorie een man en 3 kleine kinderen, wil nu ook wel eens een goede echtgenote en moeder zijn.

Merk dat ik het nu soms wat moeilijk begin te krijgen maar ga het volhouden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom!! Nou, de eerste stap is gezet! Profiteer maar van het “aargg ik heb teveel gegeten en gezopen” kerstgevoel om je een goede zet in de juiste richting te geven. Dit is een uitstekend moment om te stoppen. Zorg dat je goed hydrateert met fris of misschien mag ik nog eens het woord Thee erin gooien :) 

Ja zak en as begrijpen we allemaal heel goed. Maar dat is nu achter je. Dit is het begin van een hele nieuwe fase. Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Gekko, tja soms moet je even diep zinken
om voorgoed boven te komen drijven. Volgende Kerst borrel
mag jij toekijken hoe anderen afglijden. Dus gebruik deze les
en behoud je zelf; je bent niet wat je deed vrijdag.
Man en 3 kinderen en vooral jijzelf, de inner kring, die is belangrijker.
Dus laat wat gebeurd is achter je, en zorg dat je verantwoording gaat nemen voor het hier en
nu en wat komen gaat. Dan maar even door deze lastige fase. Genoeg lekkers nu om het drinken
te kompenseren en vanaf januari een echt nieuwe start. Mooie kansen hebben soms nare aanleidingen.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gekko, welkom op dit forum.

 

21 minuten geleden zei Gekko:

Merk dat ik het nu soms wat moeilijk begin te krijgen maar ga het volhouden!

Even ter geruststelling: als je echt overtuigd bent dat niet-drinken prettiger voor je uitpakt dan wel-drinken dan gaat dat 'moeilijk vinden' steeds minder
vaak voorkomen en op het laatst helemaal niet meer of sporadisch nog. Maar in het niet te wensen geval dat je niet echt overtuigd raakt, of misschien
zoals nu in het prille begin dat die overtuiging nog een beetje moet groeien, wat zou je dan verkiezen..?..:
- ik vind het (soms) verdomde moeilijk, maar ik drink NIET en blijf me bewust van alles wat ik zeg en doe, of..
- ik drink (lekker) WEL, en daarna laat ik alle moeilijkheden die dat oplevert over me heen komen, inclusief het me afvragen wat ik allemaal
  heb gezegd en uitgespookt...

Ik persoonlijk zou het wel weten. Stoppen met drinken is op zich niet zo moeilijk, je hoeft alleen vandaag die eerste maar niet te nemen. Maar
het gestopt blijven vergt wel een beetje doorzetting. Dat hebben we allemaal, zonder uitzondering. Verslaving is heel vervelend, zeurderig en
aanwezig in je hoofd als je er van los wilt komen, maar uiteindelijk ben jij zelf degene die die verslaving de rug kunt toekeren. Alleen zo, dus
dóór die moeilijke momenten heen, kun je als 'overwinnaar' uit de bus komen.

Fijne kerstdagen en succes met het doorstaan van je moeilijke momenten. Je kunt zélf het plaatje van goede echtgenote en moeder compleet maken.:rose::sun:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor jullie reacties!

Ik ben nogal onzeker en als ik dan een paar wijntjes op had werd ik wat losser en 'leuker'. Vooral bij de mannen. Ook helaas wel eens vreemd gegaan hierdoor, en hoop echt dat dit me deze keer niet is overkomen.

Ik ga vooral onthouden dat ik niet ben wat ik heb gedaan, en goed naar de toekomst kijken.

Vind het wel fijn om hier mijn verhaal kwijt te kunnen en om niet te worden veroordeeld.

Voor mij bestaat het fenomeen 2 wijntjes niet, het is alles of niets. Daarom dus voor mij niets meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je!

Het is al een grote stap om toe te geven dat ik een probleem heb. (Meerdere problemen) ik sta al onder behandeling bij een psycholoog, alleen heb ik mijn problemen met alcohol altijd verzwegen. Dit ga ik nu toch ook maar eens aan kaarten.

Ben als de dood om mijn gezin kwijt te raken door mijn domme gedrag. Ik ben dan echt totaal mijzelf niet meer. 

Straks kerstdiner, lekker aan de rivella! Proost!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Gekko:

Ik ben nogal onzeker en als ik dan een paar wijntjes op had werd ik wat losser en 'leuker

Gek genoeg dacht ik dit ook altijd, maar sinds ik niet meer drink voel ik mij veel beter, sterker en zelfverzekerder

het is ff door bijten maar je krijgt er zoveel voor terug succes :rose:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei reboot:

Gek genoeg dacht ik dit ook altijd, maar sinds ik niet meer drink voel ik mij veel beter, sterker en zelfverzekerder

het is ff door bijten maar je krijgt er zoveel voor terug succes :rose:

 

 

Das allemaal nep leukigheid. Je denkt dat je leuker bent maar je ziet jezelf niet helder in die situatie. Gewoon doorbijten precies en dan voel je je trots. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Gekko. Goed gedaan vanavond zonder alcohol tijdens kerstdiner!! Hoofdpijn is ontgifting en kan nog wel een tijd aanhouden. Oh herkenbaar dat je in zak en as zit omdat je geen idee hebt wat je hebt gedaan en gezegd op je werkborrel. Wat is dat toch een vreselijk gevoel en ik kan je zeggen dat het zo n opluchting is om dit niet meer te hoeven meemaken. Verheug je daar maar op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad rosee, wat een afschuwelijk gevoel is dat toch! Haal mij van alles in mijn hoofd, (ik zou toch niet met die of die of allebei??) schaam schaam. Straks verlaat mijn man me, net een huis gekocht waar ik nooit weer weg wil. Mijn maag draait zich constant om. Durf me haast nergens meer te vertonen het gevoel dat iedereen het over mij heeft...

Alleen hierom al wil ik geen druppel alcohol weer drinken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap je volkomen. Inderdaad als het meevalt achteraf denk je: ach het valt ook allemaal wel een beetje mee.. Maar het is nu al zo vaak gebeurd, het zal vast niet elke keer meevallen. Er waren een paar honderd man, deze zullen vast niet allemaal goed op mij hebben gepast.

Ik wil proberen om eerst weer eens van mezelf te gaan houden ipv mezelf altijd onderuit te halen. (Wat ben ik een waardeloos persoon, niet los vertrouwd, slechte moeder bla bla) 

Hier ga ik ook nog een hele kluif aan hebben, maar dit kan me ook alleen lukken door nuchter te blijven! Om uit deze negatieve spiraal te komen. Zal nu toch echt mijn demonen onder ogen moeten komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Gekko:

Het is vooral het schuldgevoel wat zo aan mij knaagt. Schuldgevoel naar mijn man, schuldgevoel naar mijn kinderen, ouders, schoonfamilie enz. Dat mijn man veel beter verdient dan mij...

Maar... Deze dag ook weer overleefd! Nu lekker een kopje thee ^_^

Gekko, schuldgevoel is net als regen. Gaat vanzelf voorbij. Gewoon uitzitten. Het overkomt je en het gaat weer. 

Proost met je thee :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je! Ik merk dat het inderdaad al wat minder wordt. Maar als ik eraan denk wat er misschien wel misschien niet allemaal gebeurd is draait mijn maag zich om...

Over een dikke week mijn collega's (inclusief enkele familieleden die er werken) weer onder ogen komen jaagt mij enorme angst aan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken dat gevoel @Gekko. Ik heb mezelf ook regelmatig misdragen op werkfeestjes. En dan maar blijven malen en bang zijn om je collega's weer onder ogen te komen. Maar vergeet niet: iedereen is uiteindelijk vooral met zichzelf bezig en niet met jou (misschien is dat een troost) en wat je ook hebt gedaan, het wordt heus wel weer vergeten. Het gaat niet om hen, maar om jou en jij hebt de stap gezet om er iets aan te doen!!! Hoop dat je het van je af kan zetten en vooruit kijken.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het malen verpest mijn vakantie. En dus ook die van mijn man. Ik maak me vooral zorgen over vreemdgaan. Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik niet altijd even trouw ben onder invloed..

Ook haal ik me van alles in mijn hoofd: straks hebben ze foto's of filmpjes gemaakt en op internet gezet?? (Kon niet meer lopen, iemand(?) heeft me thuis moeten brengen :(

Maar in ieder geval bedankt voor je bericht, ik probeer om vooruit te kijken ipv achterom. Het is alleen verdomde lastig moet ik zeggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap hoe lastig het is ja. Ik heb me vroeger zo misdragen op werkfeestjes dat ik bijna niet meer mocht komen. Als ik er nu nog aan terugdenk...:blush: ook vreemdgaan onder invloed, complete blackouts etc etc. Na afloop vreselijke spijt en ik zwoor mezelf dat ik het nooit meer zover zou laten komen. Maar na een tijdje toch weer de fout in. En hekel aan mezelf.

Maar je kunt er nu niets meer aan veranderen, behalve dat je je alcoholprobleem aanpakt, dan maak je dit nooit meer mee!!! Probeer je daarop te richten. Sterkte!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je! Wil dit ook nooit weer mee maken! Dat is mijn drijfveer. Straks alles kwijt door die ellendige alcohol. Heb het vandaag zwaar, zin in mijn wijntje... Man lief er op uit gestuurd om wat lekkere hapjes te halen, zodat ik toch ff ergens van kan genieten ^_^ met een glaasje fris uiteraard! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...