Spring naar bijdragen

Donderdag 8 November


kruidenthee67

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Jane, Bol en Kohtje. 
Griepprik... hm, ik haal um niet. Heb eigenlijk heel heel weinig griep, 
Ik hoor ook van mensen die er weken, zo niet maanden lamlendig van zijn, en 
ook niet onbelangrijk: ik ben bang voor prikken :blush:

Jane veel plezier in de sauna en met de film, 
Bol, .... nog een bakje nemen, het wijst zich vanzelf wel of je dingen 
aan gaat pakken of gewoon lekker luieren... 

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Goedemorgen Bor. 
Lukt het nog steeds van de sigaretten af te blijven?? 

23 minuten geleden zei Bor:

Is de reden om hem wel te halen niet precies dezelfde reden waarom je ervoor in aanmerking komt? Dan zou ik geen reden weten waarom je hem niet zou halen. 

De reden waarom de meeste mensen in aanmerking komen is hun leeftijd... en dat vind ik eigenlijk geen reden om hem te halen ;):) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb elk jaar wel een keer "de griep" of wat daar voor door zou kunnen gaan. Maar zou nu door mijn 60+ zijn die prik daar een eind aan maken?
De verhalen rondom die prik stemmen mij ook niet vrolijk. Mijn vrouw (diabetes type I) heeft hem twee keer gehad, jaren geleden en is er
twee keer doodziek van geweest, de tweede keer zelfs ziekenhuisopname doordat haar bloedsuikerwaarden dusdanig 'van slag' waren dat ze helemaal
opnieuw ingesteld moest worden. Nu kun je natuurlijk niet bewijzen dat dit allemaal gevolgen zijn geweest van die griepprik, maar opmerkelijk was het wel.
M'n eigenste moedertje haalt hem trouw elk jaar en is daar elk jaar een week 'behoorlijk niet lekker' van. Bovendien staat de effectiviteit van die prik ter discussie.
't Blijft met het samenstellen van het vaccin altijd een beetje een gok.
Al met al ben ik sterk geneigd naar 'niet halen' maar ben tegelijk een beetje bang dat ik dat dan doe uit een soort van protest
tegen het 'met de massa meedoen' gebeuren.
Ik denk eigenlijk maar een beetje zo: ik heb de terreuraanslag met alcohol op  mezelf overleefd, dan zal een flinke griep ook wel te overleven zijn.
Misschien na m'n 65e, als er voordien geen gekke dingen gebeuren. En dan nóg.. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent een rare, @Borremevrouwtje. Ook wel lief-achtig (af en toe), maar raar en ietwat masochistisch ingesteld.
Stiekem tóch nog af en toe een sigaretje. Stiekem omdat je niet wilt dat iemand je een sigaret ziet roken maar het wel aan je omgeving
vertellen en dan ook hier nog opbiechten. Terwijl je weet dat @Lars hier ook meeleest :unsure:. Hoop je dat je die enkele sigaret 
achterwege kunt gaan laten als je er hier flink van langs krijgt?

PS. als niets meer helpt kun je de griepprik proberen.. je weet nooit.

 

 

(Er staat hieronder nog een Lars-tag. Die krijg ik niet weg.)

 

@Lars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Sober:

Inderdaad,  ik kan 1 of 2 echt niet. Dus niets nemen werkt wel. Rem kapot. Minderen geprobeerd, etc etc, maar blij  dat ik gestopt ben. Dat was de enige optie. 

Ik vind het overigens wel knap lastig om een goed en nieuw patroon te krijgen in mijn dag. Maar ik werk er hard aan. En ben blij met ook de professionele hulp. 

Nou zit ik net te reageren op je wie is wie. Bij de meesten kan 1 of 2 niet maar bij sommige blijkbaar wel is voor iedereen anders denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan hier altijd @Sober maar gelukkig is hier ook ruimte voor andere dingen in het leven. Voor sommige is dat ook heel belangrijk een geintje gewoon wat vertellen of wat eet ik vandaag. Ook jij hebt daar vaak aan mee gedaan. Het is niet verplicht het hoeft niet maar voor sommige mensen is deze ruimte heel erg fijn 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars wat fijn dat even van je te lezen...die berusting na een jaar.  Ook ik heb soms nog moeite met het idee dat het me niet gelukt is om in het leven een normale relatie met alcohol te kunnen hebben....maar dat is na 1,5 maand droog staan niet zo gek begin ik in te zien. Een AA genote had een mooie uitspraak toen we een tijdje terug haar 10 jaar droog vierden..ze zei’ het eerste jaar duurde in mijn hoofd net zo lang als die 9 jaren daarna samen’.Na een jaar was bij haar de emotionele band tussen haar en de alcohol echt beginnen te breken en kwam de werkelijke vrijheid terug. 

Ik meld me droog af...tot morgen allemaal:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...