Lika Geplaatst 19 december 2018 Rapport Share Geplaatst 19 december 2018 Fijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Patries Geplaatst 20 december 2018 Rapport Share Geplaatst 20 december 2018 Zondag je hondje weer, wat fijn! En het is ook een geruststelling dat je vriendin de lange wandeling op zich kan nemen. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 december 2018 Rapport Share Geplaatst 23 december 2018 ach Sober, wat erg allemaal ik hoop dat je het hem vergeeft, hij heeft de broeder geloofd en het nodige meegemaakt al nu is het zaak voor jou te herstellen en hem te laten zien dat jij dat stadium van drinken voorbij bent sterkte meis Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Patries Geplaatst 23 december 2018 Rapport Share Geplaatst 23 december 2018 O Sober, want vind ik dit naar voor je.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 23 december 2018 Rapport Share Geplaatst 23 december 2018 Och wat rot allemaal. Vergeven ja en hem geen reden geven om je niét te vertrouwen Sterkte met alles. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 23 december 2018 Rapport Share Geplaatst 23 december 2018 Ach Sober, wat rot voor je. Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rupsjenooitgenoeg Geplaatst 24 december 2018 Rapport Share Geplaatst 24 december 2018 Beterschap joh! Het zit je niet mee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 24 december 2018 Rapport Share Geplaatst 24 december 2018 Beterschap! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 24 december 2018 Rapport Share Geplaatst 24 december 2018 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 25 december 2018 Rapport Share Geplaatst 25 december 2018 Mooi Sober. Hanteerbaar....voor jou hanteerbaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Patries Geplaatst 26 december 2018 Rapport Share Geplaatst 26 december 2018 Mooi Sober, je hebt het fantastisch gedaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rupsjenooitgenoeg Geplaatst 27 december 2018 Rapport Share Geplaatst 27 december 2018 Goed om dat eens bij een ander te zien inderdaad. En goed dat je het hier beschrijft. Kun je het nog eens nalezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Patries Geplaatst 27 december 2018 Rapport Share Geplaatst 27 december 2018 Wat heb je liefdevol gereageerd Sober! Je zag nu hoe iemand kan veranderen met alcohol op, maar je werd niet boos! Topperrr!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 27 december 2018 Rapport Share Geplaatst 27 december 2018 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 9 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2019 Hou vol. Lekker rusten. Het mag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 9 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2019 12 minuten geleden zei Sober: En blij dat ik geen alcohol hoef, ik wil het niet meer. Ik wil op alle gebied aan mijn conditie en algehele gezondheid werken. En daarbij is alcohol puur gif voor mij. Nu maar eens volhouden dan he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 9 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2019 Klinkt weer niet zo aardig besef ik me maar ik bedoel dat het al meerdere malen zo gaat het kwartje is gevallen ik wil niet meer ik hoef niet meer enzovoort. Wat ga je nu veranderen om het wel vol te houden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Patries Geplaatst 10 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2019 Zelf ben ik, merk ik, minder streng. Ik vind het niet erg wanneer iemand eens een wijntje of pilsje neemt en daarna weer voornamelijk nuchter door het leven gaat. Ik ben niet iemand die schreeuwt dat alcohol puur kwaad is, puur gif is.....ik kan dat niet. Terwijl het misschien wel het enige juiste is dat gezegd kan worden tegen mensen die zwaar verslaafd zijn (geweest). Maar ik vind het al knap wanneer een verslaafde mindert tot aantallen die niet meer bekend staan als "ongezond". Ik begeef me hierin op glad ijs realiseer ik me en misschien is het ook voor mij zaak dat ik een ander standpunt in ga nemen. Misschien reageer ik, heel egocentrisch, zo omdat ik het niet moeilijk vind de drank te laten staan. Stel dat ik ooit weer een wijntje zou drinken of een sigaretje zou roken....ik ben er zeker van dat ik het in de hand zou kunnen houden. Het is dat ik al jaren geen peukje meer genomen heb, maar voor die tijd bietste ik er weleens eentje en dan bleef ik er vaak moeiteloos maanden of jaren vanaf. Wat ik hierbij ook probeer te zeggen: ik schrik niet wanneer iemand hier toegeeft een glaasje genomen te hebben. Als hij/zij er maar niet in doorslaat. Maar hier lezende realiseer ik me ook meer en meer hoe groot dat gevaar is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 10 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2019 (bewerkt) Het probleem is dat je zo gauw je 1 glas neemt kom je op een “vals plat” en wordt het moeilijker te stoppen dan op een perfect horizontaal stuk weg. Neem je een tweede, gaat de weg nog wat steiler omlaag en wordt het nog moeilijker om te stoppen. Daarom zegt iedereen de eerste niet nemen. Doe je het toch en meld je dat dan valt iedereen over je heen want het is politiek incorrect. Het is ook gevaarlijk voor jezelf want je test je eigen rem. Ik weet van mezelf als ik een week lang elke avond 1 glas zou nemen, ook al werkt mijn rem eerst, dan loopt mn rem warm en werkt hij minder goed en dan ga ik op een gegeven moment meer drinken. De “rem” en de “helling” metafoor vind ik erg sprekend voor wat er gebeurt. 10 januari 2019 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Patries Geplaatst 10 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2019 Mooi verwoord Bumperjim, ik kan me er iets bij voorstellen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 16 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2019 Houd vol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 16 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2019 Tot je laatste snik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Patries Geplaatst 17 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2019 Jee Sober, dat leest gelukkig weer heel fijn! Kleine dingen zij vaak het meest waardevol, zo ervaar ik dat ook. De gewone dingen, niet de carriere, de verre vakanties, de nieuwste auto en de mooiste outfits. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 18 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2019 Heb je gedronken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rupsjenooitgenoeg Geplaatst 18 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2019 2 uur geleden zei Lars: Heb je gedronken? Goedemorgen Lars, Mag ik jou iets vragen? Jij geeft aan je vreselijk te irriteren aan Sober, maar toch blijf je reageren op haar berichten, vanuit je irritatie lijkt het, want je zegr nooit gemeend iets opbeurends. Kun je haar niet gewoon een beetje met rust laten? Je hoeft niet iedereen leuk te vinden, maar je hoeft ze ook zeker niet elke keer op de kast te jagen! Sorry dat ik jouw draadje hiervoor gebruik @Sober, maar ik begrijp het gewoon niet... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden