Spring naar bijdragen

Maandag 16 juli 2018

nancy

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal!

Dagpact ;

Lars

Rapilos

Nietmeer

Ik voel me nog steeds spijtig na misser van zaterdag. Ben al lang wakker maar geen zin om in beweging te komen. Ga ik zo toch wel doen. Yoga en daarna met de hond naar buiten voordat het te warm is.

Lars, wie weet valt het mee. Rapilos werk ze!, rustig aan met de warmte. Nancy  en Fleurtje veel plezier.

fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers.

Etty, de dagdraad bloedt echt niet zo maar dood; het gebeurt al jaren dat er dipjes zijn in de huiskamer,
de diskussies erover idem; in een huiskamer kun je binnenlopen en je doet het met wie er net is. Het voordeel
van hier is dat je ook 's avonds nog kunt lezen wat besproken is en erop reageren kan zelfs de dag erna nog☺
Vroeger hadden we dagdraden van wel 25 blz, dat was het andere uiterste; toen werden de wie is wie draden
meer sporadisch gebruikt. Het staat jou en ieder vrij om de plek te zoeken die bij je past en de reacties daarop
komen dus ook door anderen die kiezen waar ze willen schrijven en op wie ze willen reageren. Ik ben in het echie ook
selectief, hier dus ook. Soms lang van stof (nou ja best vaak eigenlijk) en soms kort door de bocht. Alles kan, alles mag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Acht Etty , ik heb zojuist even bij de 'wie is wie'  gekeken... 
Als ik me daar elke dag echt in ga verdiepen dan zit ik bijna non stop achter de laptop. 
En dat is wat ik niet wil, niet kan. 

36 minuten geleden zei Etty:

En een heel persoonlijk argument wat op zich nergens op slaat dus hee : als je wil dat mensen meer gaan uitwisselen dan wat ze gaan eten en breipatronen vind  ik dat de naam moet veranderen.  Vind je het gek dat het zo stil is?  Wie noemt het nou ook: 'ditjes en datjes?'  Heel persoonlijk dus maar ik vindt het kleinerend,  net als vrouwtje, collegaatje (nooit voor een man) schijnt ook gewoon te mogen. Alcoholisten pikken het niet meer dat ze worden gelokt met kleutertermen dus moderatoren, zoek een term die de lading dekt (oh, en geen 'allerlei' ook allergisch voor.)  ;)

Nee Etty, ik vind het niet gek dat het hier zo stil is. 
Ten eerste is het zomertijd... dan zie je over het algemeen dat het hier wat rustiger is. 
En ten tweede : ja de vele persoonlijke draadjes, en dat heeft volgens mij niets te maken met de naam 'ditjes en datjes' ... vergeet niet dat de draad waarop wij schrijven de dagdraad is. 
En dan zitten we goed want het het heet hier 'ditjes en datjes & dagdraad;) .
En, ook dat is al wel vaker gezegd: ook het uitwisselen van wat er gegeten gaat worden en het bespreken van breipatronen (heb ik overigens in de afgelopen 8 jaar nog niet meegemaakt hier) kan soms helpend zijn. Mensen die er even doorheen zitten, zich hier melden en meelezen, steun zoeken en krijgen kunnen zich soms optrekken aan de gewone alledaagse praat, althans, zo ging het ooit.
En laten we niet vergeten dat in het verleden er pagina's gekkigheid werden volgeschreven, maar zodra iemand aangaf het moeilijk te hebben werden alle zeilen bijgezet die persoon te helpen. En dat kon heel ver gaan.
Gewoon op de dagdraad, of misschien wel júist op de dagdraad omdat je daar over het algemeen sneller mensen bereikt. 
Jammer dat je zo denigrerend schrijft over de term 'ditjes en datjes' schrijft en het linkt aan de term 'vrouwtje' , laat dit stukje forum alsjeblieft blijven wat het is. 

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha. Gypsy, ja, er waren heel veel mensen die hoopten dat de ander zou winnen. 
"Wij" hebben overigens geen enkele wedstrijd verloren, toch ook wel iets om even bij stil te staan ;) 

Klopt Joop, zo'n forum is heel leerzaam. 
En echt sturen kun je niet, de controle ligt bij de beheerders, en ook zij kunnen niet sturen.. 
Communiceren met alleen maar getypte letters, geen intonatie, geen stem, geen mimiek, geen lichaamshouding... 
En dan toch proberen dat wat je voelt en denkt over te brengen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen mensen,

Lente heel veel sterkte vandaag meid. We weten allemaal hoe het voelt als je gedronken hebt pfffftttt. Heb je al gegeten? Helpt altijd.

Mensen als iedereen die verandering wil zien hier, nu eerst begint met zelf te veranderen, kijken of dat lukt. We kunnen wel blijven schreeuwen dat de dagdraad moet veranderen maar als het bij schreeuwen blijft veranderd er niets. Ga zelf beginnen met het veranderen.

Nietmeer heeft gereageerd op Lente verder niemand. Als we willen dat er meer op de dagdraad wordt gedeeld zullen we ook moeten reageren op mensen die het nu niet makkelijk hebben.

Als men vindt dat er teveel op eigen draadjes wordt geschreven ga er dan niet naar toe. Je mag niet verwachten dat iedereen verandert omdat jij het daar moeilijk mee hebt, jij zal moeten accepteren dat het forum zo loopt zoals het loopt. Er zijn teveel mensen en iedereen heeft hier net zoveel rechten als die ander. Dat accepteren maakt het een stuk makkelijker.

En wil je verandering schrijf er dan niet over  maar laat zien wat je wilt.:) Zo zeg daar word ik moe van zo op de vroege morgen.

O ja, en met mij gaat het goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Etty:

kijk, dit zijn van die dingen die je dan beter op je eigen draadje kunt delen:D

Neen, driewerf neen, dat hoort HIER ;) 
En trek je ook maar niets aan van mijn retirade hoor @Etty soms ben ik gewoon even pinnig... gaat vanzelf weer over dan. 

Reacher, ik voel met je mee. Zomer en dan een bestopte deus... vreeeeeselijk, en dat meen ik echt. 

@Lente, heb je al gebeld? 

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...