Lars Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 Goedemorgen allen. Een nieuwe week en we beginnen met de maandag. Op maandag drink ik niet Dagpact: Lars Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 Goedemorgen Lars en alle laatkomers Ik doe met je mee. Dagpact: Lars Rosa Lars reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 Gisteren had ik zowaar een moeilijk momentje. Ik zag bij de Chinees een fles Pisang Ambong staan. Heb ik jaren geleden heel veel gedronken. In gedachten rook ik de geur en proefde de smaak weer. Maar besefte dat ik niet één glaasje wilde maar de hele fles. Foute boel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 9 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 Laat de gedachten komen maar laat ze ook vooral weer gaan Lika en huttula reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 Goeiemorgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 9 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 Goedemorgen @kruidenthee67 aan het genieten van de vakantie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 In ieder geval van t mooie weer. De meiden zijn al vrij...ik heb nog wat kleine klusjes te doen....en zo naar de tandarts Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 Goeiemorgen. De hele fles willen, dat herken ik natuurlijk wel, maar voor Pisang Ambon loopt mijn alcoholistische brein niet warm Dagpact: Lars Rosa Yana Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nietmeer Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 Goedemorgen allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 9 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 Succes bij de tandarts. Goedemorge Yana Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 9 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 Goedemorgen nietmeer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 21 minuten geleden zei rosa45: Gisteren had ik zowaar een moeilijk momentje. Ik zag bij de Chinees een fles Pisang Ambong staan. Heb ik jaren geleden heel veel gedronken. In gedachten rook ik de geur en proefde de smaak weer. Maar besefte dat ik niet één glaasje wilde maar de hele fles. Foute boel. Ik zie dat jij al bijna tweeënhalf jaar niet meer drinkt, dat laat je je toch niet afpakken hè?! Vond je het moeilijk om dat verlangen weer los te laten? Of is er ondanks die trek toch geen haar op je hoofd die er aan denkt om écht dat glas te nemen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 Ik vond alles 'lekker' Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 Haha, ja ik ook, maar pisang is de uitzondering op de regel. En baileys... daar ben ik ooit zo verschrikkelijk ziek van geweest. Je kan me in een zwembad vol baileys gooien en dan doe ik nog m'n mond niet open. Nietmeer en Yvonne reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 (bewerkt) Goedemorgen frummers. Geen zon hier, heerlijk temperatuurtje buiten, kom maar op met die maandag. Binnen staan koffie en thee klaar. Ja @nancy, mensen kunnen soms zo verschrikkelijk ondoordacht en dom reageren zichzelf toebedeelde alleswetendheid. @NickyLJ80, sterkte, wat verdrietig, wat zullen jullie haar missen... 9 juli 2018 bewerkt door Yvonne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 Dagpact Lars Rosa Yana Antoinnette Goedemorgen lieve mensen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 Ik vond ook alles "lekker". Des te hoger het alcoholpromillage des te beter. Dat ik op het jaarpact staat helpt me enorm om er toch maar niet eentje, ahum, te nemen. Ik wil niet weer bij dag 1 beginnen. Ik heb wel af en toe nog heimwee naar de tijd dat ik nog dronk maar daar staat tegenover dat ik me nu zoveel beter voel. Sterker en veel meer zelfvertrouwen. Mijn eigenwaarde was destijds heel laag omdat ik mezelf erg zwak vond. De drank was sterker dan ik. Af en toe doe ik nog mee met het dagpact voor het saamhorigheidsgevoel. Ik mijmer wel eens over later. Als ik oud ben, geen werk meer heb, kinderen het huis uit, dan wil ik misschien wel weer gaan drinken. Ik wil sowieso geen 80 jaar worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 goeie zonnige morgen frummers. haha Rosa ik ben bijna 65, heb nog wel wat werk, maar hard op weg naar pensioen, word sinds ik mijn zelfvertrouwen terug heb als arrogant en bitch bestempeld, en ben nauwelijks meer met later bezig. De herinnering aan ooit in een ver verleden drinken is weg (gelukkig); zou niet meer weten hoe het smaakt of wat het met me deed. Het grote voordeel van hersens die mee ouder/luier/slechter worden En hoe oud? Er is me ooit 93 voorspeld. Moet er niet aan denken, maar ik zie wel wat het wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 56 minuten geleden zei kruidenthee67: Ik vond alles 'lekker' Ik niet maar dat maakte me niets uit, als ik het kon drinken deed ik dat. O goeie morgen allemaal. Nicky heel veel sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 Ik ben bijna 63, ook hard op weg naar 'oud' dus Toen ik zo'n zes jaar geleden stopte met roken had ik ook het idee om, later als ik echt heel oud was, weer lekker te gaan paffen... Inmiddels ben ik gewoon blij dat ik niet meer die dwang voel van het 'moeten'... moet er niet aan denken om weer te beginnen. (trouwens: tegen die tijd is er geen plek meer te vinden voor een hoogbejaarde om een peukje op te steken ) Is het echt aanlokkelijk om tegen die tijd weer dat dwangmatige drinken gewoon te worden? En geen 80 willen worden?? Hangt er maar net van af op welke manier ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 Goedemorgen. Ik wilde ooit geen 44 worden en deed een zelfmoordpoging. Nu ben ik 61 en blij dat ik er nog ben. Elke dag is een cadeautje, een gift. Dat hou ik me maar voor ogen en dat maakt het leuker, spannender, uitdagender en soms van: dat had je me niet hoeven geven... maar ik doe m'n best om een gegeven paard niet in de bek te kijken. Of is het mond? 14 minuten geleden zei Yvonne: (trouwens: tegen die tijd is er geen plek meer te vinden voor een hoogbejaarde om een peukje op te steken ) Yvonne, tegen de tijd dat jij hoogbejaard bent is er misschien ook geen plek meer te vinden om een 'borreltje' achterover te slaan.. als tenminste drinken het nieuwe roken wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 En die kans is er zeer zeker Koh. Zolang water en thee nog niet op de zwarte lijst komen vind ik het prima. En ja, elke dag is een cadeautje, daar ben ik me heel goed bewust van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 En nu.... aan de slag hier. Genoeg te doen. Maak er een mooie dag van luitjes, hij is het waard... Dag dag... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 (bewerkt) Ja, wie weet heb ik later ook totaal geen behoefte meer om te drinken. Dan zal ik het ook niet forceren:) Ik zie nu ook elke dag als een cadeautje. Meestal dan. Maar ik moet er niet aan denken dat ik niet meer kan fietsen, autorijden. Dat ik afhankelijk word. Mijn moeder is over de 80 en wordt steeds vergeetachtiger. Ik had gisteren gebakjes meegenomen en ze gaf daar een grote vork bij. Ze wist niet meer waar ze de gebaksvorkjes had. En dit is maar een klein voorbeeldje. Die onzekerheid brrr moet er niet aan denken. Ik verwacht ook dat ik later vergeetachtig word. Ik heb tenslotte aardig wat hersencellen verwoest. 9 juli 2018 bewerkt door rosa45 Spelfoutjes, begint nu al Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 9 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2018 @bolletje als er maar alcohol inzat, hoe meer hoe liever...het had niks meer met lekker te maken uiteindelijk...brrr.. . Op de groep wordt ook wel eens door sommigen 'gemijmerd' over als ik oud, grijs etc....dan ga ik weer drinken. Ik 'weet' dat ik het nooit meer kan. 'Gewoon' drinken...ons brein kan rare dingen doen...ik probeer dus nu maar te investeren, ahum, in hoe mijn brein me af en toe gigantisch op het verkeerde been kan zetten. Dat te herkennen...en er mee om te gaan. Niet alleen waar het drank betreft. Vraagt oefening, discipline...bereidheid ook. Want doorhobbelen op de bekende weg is comfortabel...nieuwe dingen doen, hoe klein ook eng. En toch wil ik dat. En doe ik dat. Drank past daar niet bij. Op geen enkele manier. Ik ben dankbaar, dat ik ben waar ik nu ben. Af en toe wat meer 'zijn'....is de uitdaging...met alles wat er is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden