IJsvogel Geplaatst 18 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 @Lars nog een voordeel van het loopfietsje is dat ze een goed evenwicht voor fietsen krijgen. Mijn zoon had nooit zijwieltjes nodig want hij fietste met 3 jaar zomaar weg op de fiets van zijn zus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IJsvogel Geplaatst 18 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 Dagpact ; Lars Kohtje Rapilos IJsvogel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 sjaloers hier kek tentje trouwens Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 18 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 Goedemorgen IJsvogel, Jopie en Jane. En ook ik sluit me aan bij het loopfietsje, helemaal te gek die dingen. Klinkt helemaal te gek Joop, genieten dus. En inderdaad, mooi tentje... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 18 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 Goedemorgen, hoop dat dit weer net zo n gezellige leuke positieve dagdraad wordt als gisteren, vol hallelujaas en taart. Heerlijk. HALLELUJAAAA! fijne dag allen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 Wat ben je opstandig, Rosee... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 18 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 Dagpact ; Lars Kohtje Rapilos IJsvogel Lente Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 18 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 Goedemorgen allemaal, ik heb me eerst hier weer op het dagpact gezet. Ik weet, het is dubbelop, maar jullie weten de reden dat ik ook op het weekpact sta. Gister gelukkig geen moment trek ervaren na de slok verkeerd ( lees: echt) biertje. Foutje van de staf. Was zelfde merk. Weggegooid en verder water. Geen enkel probleem gehad. En ja, ik ben blij. Blij met de vakantie die zo heel bijzonder is met een soort grote familie, alles nuchter en helder, blij met mijn leven nu. Omdat ik kennelijk mensen irriteer of heb geirriteerd met mijn blije verhalen zal ik ze verder alleen op mijn eigen draad zetten en de dagdraad alleen lezen, en gebruiken voor reacties eventueel op medeforummers en aanmelden dagpact. En hooguit iets algemeens. Lijkt me beter. Wie zich stoort aan het feit dat ik deze grotendeels blije " verhalen" schreef en schrijf, raad ik dus aan mijn eigen draad gewoon over te slaan. ( slaat niet op rosee haar reactie hierboven trouwens hoor, ben blij dat zij blij is) @kruidenthee, heel fijne vakantie @ leuk @lars, cadeau regelen voor je bijna jarige kleinkind. Verl voorpret! @Smaragd en @Antoinette, jullie speciaal extra sterkte en wijsheid gewenst. ik vertrek zo direct met de " club" voor een , denk ik, herl leuke uitstap. Heb allemaal een mooie droge( of zo je wilt een adb dag) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 5 minuten geleden zei Lente: [...] Omdat ik kennelijk mensen irriteer of heb geirriteerd met mijn blije verhalen zal ik ze verder alleen op mijn eigen draad zetten en de dagdraad alleen lezen, en gebruiken voor reacties eventueel op medeforummers en aanmelden dagpact. En hooguit iets algemeens. Lijkt me beter. [...] Beter voor wie of wat, @Lente? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deirdre Geplaatst 18 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 Hoi allemaal, Dit is dag 5 en het is vrijdag. Ik zie een tikkie op tegen het eerste droge weekend, merk ik. Er staan allemaal leuke dingen gepland, maar toch voelt het nu al als saai. Ik lees en neem al jullie tips ter harte en vandaag ga ik het sowieso redden. En morgen is er weer een dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 7 minuten geleden zei Deirdre: [....] Ik zie een tikkie op tegen het eerste droge weekend, merk ik. Er staan allemaal leuke dingen gepland, maar toch voelt het nu al als saai. Best spannend dus. Leuke dingen zijn, als ze echt leuk zijn, ook leuk zonder drank. Leuker zelfs.. Als het "leuke" dingen zijn die je niet echt leuk vindt en alleen met drank op nog enigszins voor jezelf "leuk" kan maken, dan is het misschien verstandiger om ze, vooral zo in de begintijd van het droog staan, te mijden. Die vijf dagen heb je in elk geval. Maar je kunt daar zelf makkelijk tien dagen van maken (en meer natuurlijk) als je op élk moment dat je denkt drank 'nodig' te hebben jezelf weet te overtuigen om het in elk geval op dat éne moment toch maar niet te doen. Al weet je je maar over dat ene moment van dat ene glas heen te tillen, dan is dat alweer een 'gewonnen' moment. Dat kan vermoeiend zijn als die momenten zich kort na elkaar voordoen, maar na een vermoeiende dag met misschien veel van die momenten is het goed rusten als je nuchter bent gebleven. Fijn weekend alvast in elk geval. En hopelijk kun je dan maandag zeggen: 'dit is dag 8 en het is maandag.' Deirdre reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 18 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 Hoi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IJsvogel Geplaatst 18 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 Hoi Antoinette, hoe is het vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 18 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 Hoi, gaat matig tot redelijk, wacht op telefoontjes en dat weer voor weekend. Niet bij gelezen, dus weet niet hoe het met jullie gaat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 18 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 1 uur geleden zei Kohtje: als je op élk moment dat je denkt drank 'nodig' te hebben jezelf weet te overtuigen om het in elk geval op dat éne moment toch maar niet te doen. Al weet je je maar over dat ene moment van dat ene glas heen te tillen, dan is dat alweer een 'gewonnen' moment. Zo is het! Niet meer of minder. Je kan t @Deirdre! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 18 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 Het voelt een beetje verkeerd om hier met mijn verhaal binnen te vallen zonder op anderen te kunnen reageren, maar ik heb het even nodig. Er zijn opeens vrienden aan komen waaien en die hebben iets te vieren dus ze zitten nu op ons terras champagne te drinken en de meegebrachte flessen wijn staan ook al klaar. Ik kan wel janken en heb me even teruggetrokken om hier m'n verhaal te doen. Het zat erin natuurlijk dat dit een keer ging gebeuren, ik kan me niet eeuwig in mijn alcholvrije huis terugtrekken, maar dit valt wel erg plotseling op mijn dak. Ik wil mezelf bij elkaar rapen, een lekker watertje met tuinkruiden maken en in een mooie karaf op tafel zetten. En straks koken, proberen bij mezelf te blijven, niet van de stress toch die fles pakken... Oh jee.... Ik zet me maar even op het dagpact: Dagpact ; Lars Kohtje Rapilos IJsvogel Lente Spirit Yana Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 9 minuten geleden zei Yana: [....] Ik wil mezelf bij elkaar rapen, een lekker watertje met tuinkruiden maken en in een mooie karaf op tafel zetten. [....] DOEN!!! Jij viert tegenwoordig alcoholvrij. Maakt het anders en nóg specialer. Bewuster ook. Niet zo traditioneel, ouderwets, versuffend... Yana en lady jane reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 18 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 Och Yana dat is vervelend, zeker omdat het JOUW terras is. Zit je man er ook bij? Blijf sterk hé? Je kan het. En toch ook duidelijk maken (als je kan) dat je het er moeilijk mee hebt. Yana reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 18 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 Hou in gedachten dat je morgen fris op staat zie dat als een beloning en mocht je het moeilijk krijgen probeer dan hier te komen. Je kan het @Yana. @spirit kan me het voorstellen dat je al die koren je beroep noemt wat een gedoe steeds ga nou gewoon eens doen wat leuk vind het is je hobby niet je beroep Yana reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 (bewerkt) Spirit, nog maar pas schreef je dat je het beter leek helemaal met die koren te stoppen, doe dat dan ook. Zoek idd nieuwe uitdagingen bij mensen die niet jouw drankverleden kennen, waar voor jou de spek niet op de kat wordt gebonden en waar mensen dus ook niet herinnerd worden aan jouw dronken gedrag, want dat lees ik niet bij jou; dat je je ook in hen verplaatst. 18 mei 2018 bewerkt door lady jane nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 Yana jij kunt dit hoor meis; het overviel je even, maar hoeft verder niets af te doen aan je besluit. En weet je wat.... morgen heb je je eerste echte trigger droog overleefd en ben je trots op jezelf, en wij met jou. Yana reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 schaamte dient geen doel hierbij, ik bedoel meer van: als jij stomdronken dingen hebt gezegd en gedaan, is dat bij jou niet echt blijven hangen zij hebben dingen op hun netvlies nog misschien en in hun geheugen, (waardoor het misschien moeilijk zal zijn je nog te respecteren of te vertrouwen) en jij schrijft dat mensen je dingen blijven nadragen, alsof zij kwaadwillend zijn ofzo misschien heb je ze gekwetst, in verlegenheid gebracht enz maar vooral; gun jezelf een echt nieuwe start, zonder schuld/schaamte/verleden Wat Lars schrijft; ga echt genieten; je nuttig maken met vrijw.werk dat die nieuwe start biedt; er is zoveel hierin wat je jezelf weer een nuttig en goed gevoel kan geven. En waarbij je niet wordt getriggerd met drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IJsvogel Geplaatst 18 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 @spirit het lijkt wel of je niet met, en niet zonder deze hobby kan. Het is je snel teveel lees ik vaak, je ziet er meestal tegenop.... Wat maakt dat het je toch steeds trekt? Doe je het voor jezelf, en geniet je er vooral van dan is het helemaal prima. Maar als dat niet zo is zou ik er geen energie meer in steken maar vooral leuke dingen gaan doen. Misschien is het toch wel leuk en heel belangrijk voor je. Dan zou je ook eens kunnen kijken hoe het komt dat je er zo zwaar over denkt, of dat lichter kan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 18 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 1 uur geleden zei Yana: Het voelt een beetje verkeerd om hier met mijn verhaal binnen te vallen zonder op anderen te kunnen reageren, maar ik heb het even nodig. Er zijn opeens vrienden aan komen waaien en die hebben iets te vieren dus ze zitten nu op ons terras champagne te drinken en de meegebrachte flessen wijn staan ook al klaar. Ik kan wel janken en heb me even teruggetrokken om hier m'n verhaal te doen. Het zat erin natuurlijk dat dit een keer ging gebeuren, ik kan me niet eeuwig in mijn alcholvrije huis terugtrekken, maar dit valt wel erg plotseling op mijn dak. Ik wil mezelf bij elkaar rapen, een lekker watertje met tuinkruiden maken en in een mooie karaf op tafel zetten. En straks koken, proberen bij mezelf te blijven, niet van de stress toch die fles pakken... Oh jee.... Ik zet me maar even op het dagpact: Dagpact ; Lars Kohtje Rapilos IJsvogel Lente Spirit Yana Lees dit net, lastige situatie maar meteen een mooi moment voor je om de alcohol de baas te blijven! Denk aan hoe trots je op jezelf zult zijn straks. Wat zal je blij zijn dat het je gelukt is!!! Yana reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 18 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 Halelujaa @Rosee voor jou nog een taart en de rest wie er zin in heeft pakt ook maar een stukje Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden