Spring naar bijdragen

Zaterdag 5 mei


AlJo

Aanbevolen berichten

29 minuten geleden zei hub:

Ik ben op dit forum gekomen om alcohol de baas te worden. Ik val niet meer terug en ik zat hier voornamelijk nog om mijn schuld in de vorm van steun aan anderen af te lossen. Als me dat tot nu toe nog niet gelukt is dan lukt het in de toekomst ook niet. Zo af en toe heb ik mijn best gedaan en meer zat er niet in van mijn kant. Het forum lijkt nu wel een knuffeluurtje te zijn geworden van een unaniem geselecteerde “kanjer”. Zo onderhand word ik hier echt een beetje melig van en om wederzijdse irritatie te vermijden heb ik de beheerder verzocht mijn account te verwijderen.

Dat vind ik spijtig. Ik lees je graag. Je vormde een mooi tegengewicht. Maar ik begrijp je ergens. Zelf valt er voor mij weinig te halen en ik ben hier niet perse om zieltjes te redden. 

Afstand nemen kan ook zonder alles te wissen. 

 

 

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!

Jowan :heart: Bedankt Lars.

Vandaag als ik het droog ga houden dan heb ik er al weer 3 weken opzitten. Ben er erg blij en gezegend mee. Nu goed doorpakken en een nog steviger fundament leggen. Niet drinkend heb ik de controle en bijna alles in eigen hand. Sowieso het ontbreken van de verschrikkelijke katers maakt mijn leven een stuk lichter en aangenamer. Natuurlijk is het niet alleen maar pret maar op deze manier wel beter te doen.

Fijne dag allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei hub:

Ik ben op dit forum gekomen om alcohol de baas te worden. Ik val niet meer terug en ik zat hier voornamelijk nog om mijn schuld in de vorm van steun aan anderen af te lossen. Als me dat tot nu toe nog niet gelukt is dan lukt het in de toekomst ook niet. Zo af en toe heb ik mijn best gedaan en meer zat er niet in van mijn kant. Het forum lijkt nu wel een knuffeluurtje te zijn geworden van een unaniem geselecteerde “kanjer”. Zo onderhand word ik hier echt een beetje melig van en om wederzijdse irritatie te vermijden heb ik de beheerder verzocht mijn account te verwijderen.

Hoi @hub ik hou sowieso al niet van afscheid nemen, en al helemaal niet van jou. En daarom neem ik geen afscheid. 

Zo!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit in de lobby van het van de valk hotel in Eindhoven te wachten totdat mijn auto is volgeladen. Ik rij terug van de uitvaart van jowan. Ik twijfelde of ik zou gaan, ik had hem immers nooit ontmoet, alleen veel mee geschreven in 2015/ 2016. Bang dat ik in een lege zaal terecht zou komen waar een aantal familieleden mij afkeurend zouden aankijken. Het tegenovergestelde was waar. De uitvaart was zo druk bezocht dat er buiten de zaal zelfs mensen stonden die niet meer in de zaal pasten.

Ik ben blij dat ik gegaan ben. Jowan was voor mij een speciaal persoon op dit forum. Soms bloedirritant in zijn teksten maar altijd vanuit een visie dat iedereen kan leven zoals hij wil maar daar moet je wel wat voor doen. In zijn geval de AA en hij had/ heeft gelijk. Er is een manier om te stoppen en het enige wat je hoeft te doen is opstaan en eraan beginnen. Natuurlijk zijn er ook andere methode dan de AA maar wat ik vooral las van jowan was: Als het niet lukt luister naar mij en ik help je en hij heeft nu blijkt vele geholpen.

Het moeilijke van dit forum is dat je soms mensen niet kent en er maar een beeld bij vormt. Mijn beeld bij jowan klopte dit keer ( en misschien ben ik vandaag ook wel gegaan om dit te bevestigen). Jowan was een man die klaar stond om te helpen, niet alleen in woord maar ook zeker in daad. Ik wil er niet teveel over schrijven ivm privacy maar hij deed veel meer dan alleen op het forum schrijven.

Jowan ik ga je missen op dit forum maar ik haal kracht uit dat ik mensen zoals heb gekend en leer kennen. Rust zacht.

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ben je toch een naar mens @Bor ik heb dit juist geprobeerd om met veel respect te doen. Overlegd met de moderator kan dit op deze manier als jij dit niet wilt prima maar er zijn hier misschien wel mensen die er wat mee willen. En jowan kennende wist zijn omgeving waar hij mee bezig was het zal echt niet als slag bij een donkere hemel komen als er wat van het forum komt denk dat het alleen maar gewaardeerd gaat worden bovendien hoef je niet maar mag je voor wie er wel behoefte aan heeft 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben blij dat Fruit ons/mij op de hoogte heeft gebracht
en Lars je hebt het met respect gedeeld hier ook. Niks mis mee,
en dat zie je ook aan ver uit de meeste reacties. Dus alweer; laat één niet bepalend zijn
voor hoe jij hier uit mee omgaat. Voor mij persoonlijk sluit deze dag juist weer iets af
op een waardevolle manier. En vast ook in jowans lijn van met deze dingen omgaan; open.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei lady jane:

Ik ben blij dat Fruit ons/mij op de hoogte heeft gebracht
en Lars je hebt het met respect gedeeld hier ook. Niks mis mee,
en dat zie je ook aan ver uit de meeste reacties. Dus alweer; laat één niet bepalend zijn
voor hoe jij hier uit mee omgaat. Voor mij persoonlijk sluit deze dag juist weer iets af
op een waardevolle manier. En vast ook in jowans lijn van met deze dingen omgaan; open.

Je hebt gelijk @lady jane open en nuchter:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Bor:

Nou. Ik ben van mening veranderd. Ik laat het hier niet weten als ik weet dat ik doodziek ben of via via laat weten dood ben gegaan. 

Ik moet er niet aan denken dat jullie onuitgenodigd op m'n uitvaart mijn naasten voor hun neus staan..dat op internet naar mijn rouwkaart met info wordt gezocht.. Om naar mijn uitvaart te gaan. Mijn naasten zullen wel denken wie is/zijn dat.. of dat er brieven worden gestuurd waarvan ze de afzender niet kennen. 

Wat zeg je dan? Bor van het forum? 

Mijn naasten weten niet dat ik hier schrijf...en dat wil ik zo houden. En al helemaal niet als surprise voor m'n naasten als ik er niet meer ben.!

Alleen mijn vaste maatjes krijgen een invitatie omdat ik erop kan vertrouwen dat dat stil en respectvol naar mijn wens wordt behandeld. 

Nou Bor. ik denk dat het heel anders is. Ik denk juist dat je het idee heel fijn zou vinden als je weet dat er een paar 100 mensen zouden staan, en zouden brullen tot ze er bij neer zouden vallen. Bor. is dood zeg, en ze was zoooooo belangrijk. Je bent hier altijd heel erg aanwezig en draait dingen vaak zo om dat alle aandacht weer naar jou gaat, zeker als iemand anders wat meer aandacht krijgt, dus klopt het verhaal van jouw begrafenis niet heb ik het gevoel. Jij bent echt niet belangrijker, echt niet.

Maar iets anders. Ik heb weer heel sterk het gevoel dat je weer z'n best aan het drinken bent. Hoe zo? Je schrijfstijl is weer, sinds een paar dagen heeeeel anders.;)

Ik ben Lars heel dankbaar, hij heeft alle aandacht en respect verdiend.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...