Spring naar bijdragen

Dindsdag 1 mei


Aanbevolen berichten

Goedemiddag allemaal,

Gelukkig is het weer wat beter geworden zeg. Heerlijk gewandeld en ja weer met hem.:blush: Was wel weer heel gezellig hij is heel rustig en dat maakt mij ook rustiger. Durf nog niet veel te zeggen maar omdat we lopen gaat het wel makkelijker want dan kijk je elkaar niet zo vaak aan. De teller staat op ongeveer 12.000. Doel gehaald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha @Kohtje, ik ben wel alleen nu, maar niet helemaal op mijzelf aangewezen. Dit hele gebeuren hakte en hakt er nog steeds in, maar ik heb wel gemerkt dat er lieve mensen voor mij zijn. Gisteren kon ik met vriendinnen mee terugrijden die ook nog even een boodschap voor mij deden. En zo zijn er meer!! Ik ben er verbaasd over maar ook blij en dankbaar voor. Ik heb het nooit zo durven geloven misschien. 

Mijn vriendinnen in Drenthe vinden het maar niets dat ik hier weer ben, maar ja, ik heb wél een leven hier, wat een ander daar ook van vindt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei hub:

 

Voor de oudere leden: tegen jullie is toch alles al gezegd? Alle goede adviezen hebben jullie al -tig keer gekregen. Hoe vaak willen jullie eigenlijk hetzelfde horen en waarom? Ik weet niet wat het voor zin heeft voortdurend op mensen in te praten die toch niet (willen) luisteren of willen stoppen. Ik vind dit trouwens ook niet het goede voorbeeld voor nieuwkomers die zich, soms ten einde raad, hier op dit forum melden Er zijn meerdere mensen bij wie me dit soort berichten/gedrag vaker en al heel lang opvalt.

Hub, soms willen  de mensen wel maar kunnen ze niet anders, ze hebben de kracht (nog ) niet om de drank te laten staan. En heus joh, wij zijn er ook nog niet. Ik heb het gevoel nooit meer te gaan drinken, walg er nog steeds van maar dat kan misschien zo maar om slaan.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb niet veel stappen gezet vandaag. Vanmorgen in huis bezig geweest en toen zat ik op 2500 maar vanmiddag heb ik hem op de wc laten liggen. Niet dat ik veel gelopen heb hoor, waren naar een springkussenfestijn dus ik heb de hele dag mogen opletten dat die twee 7-jarigen niet in de knoop zouden raken. Echt veel lopen doe ik niet, dat heb ik wel in de gaten. Hoe kom jij aan die stappen? Je hebt vast geen kantoorbaan? En je wandeling was weer geslaagd?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei NickyLJ80:

Ik heb niet veel stappen gezet vandaag. Vanmorgen in huis bezig geweest en toen zat ik op 2500 maar vanmiddag heb ik hem op de wc laten liggen. Niet dat ik veel gelopen heb hoor, waren naar een springkussenfestijn dus ik heb de hele dag mogen opletten dat die twee 7-jarigen niet in de knoop zouden raken. Echt veel lopen doe ik niet, dat heb ik wel in de gaten. Hoe kom jij aan die stappen? Je hebt vast geen kantoorbaan? En je wandeling was weer geslaagd?;)

Ik moet spullen halen en wegbrengen naar de mensen op de werkvloer dus eigenlijk loop ik best wel veel. Ook de wandeling helpt goed mee en die was weer geslaagd ja.... :blush::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat scheelt dan inderdaad wel in de stappen. Ik zit heel de dag achter een pc op het werk dus verder dan een loopje naar het toilet of de printer kom ik niet. En 's avonds een eind wandelen durf ik ook gewoon niet aan nog dus tsja. Ik doe het maar met wat er wel kan. Ben je blij met je vlinders of vind je het vervelend?

Ik lees trouwens net dat er ook een forum seksdebaas gaat komen. Benieuwd hoe ze dat gaan vorm geven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei NickyLJ80:

Dat scheelt dan inderdaad wel in de stappen. Ik zit heel de dag achter een pc op het werk dus verder dan een loopje naar het toilet of de printer kom ik niet. En 's avonds een eind wandelen durf ik ook gewoon niet aan nog dus tsja. Ik doe het maar met wat er wel kan. Ben je blij met je vlinders of vind je het vervelend?

Ik lees trouwens net dat er ook een forum seksdebaas gaat komen. Benieuwd hoe ze dat gaan vorm geven. 

Ik ben op zich blij met de vlinders maar ik vind het ook doodeng blij dat hij zo rustig is. En wandelen ben ik mee begonnen in een klein groepje dat scheelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O nee voor mij zou het nieuwe forum ook niets zijn. Kan me er gewoon echt helemaal niets bij voorstellen. Vind het wel prima zo op het moment :)

Lekker genieten van je vlinders dan Gypsy, misschien komt er wel iets uit en misschien ook niet. Deze tijd heb je vast te pakken! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hub iedereen mag toch zijn mening/visie etc hebben, net zoals jij nu natuurlijk, niets mis mee. Ik heb vanmiddag lang over jouw bericht nagedacht. Voelde mij aanvankelijk ook aangesproken. Snap deels wel wat je bedoelde. Maar uiteindelijk als ik mij een dikke 2 weken geleden niet had geuit, had ik ws nu nog gedronken of was ik er niet meer geweest. Hardleers? Mislukte alcoholist zonder wilskracht? Het zal, ik vecht al 20 jaar ertegen. Helaas is er niet een standaard procedure/traject om al het alcoholisme te beteugelen dan was dit forum nu ook overbodig geworden lijkt mij. Respecteer natuurlijk wel jouw mening. De diversiteit en de persoonlijke zienswijzes/verhalen helpen mij enorm. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het wel interessant om over na te denken Hub.  Ik probeer te helpen op een manier die bij mijn karakter past en die bij de band past die ik met degene heb die om hulp vraagt én bij wat een ander vraagt aan steun. En dan heb te maken met mijn humeur en mijn emotionele rugzak.

Dus als ik daarover doordenk ga ik toch het meeste uit van mezelf en niet waar de ander op zijn alcohol de baas pad zich bevindt. Ik zou vanuit een rothumeur vervelend kunnen doen tegen iemand wiens knop om is en al jaren is gestopt met drinken net zo goed  als dat ik eindeloos geduld kan hebben met iemand die terugvalt met als beste onderliggende reden dat ik net een stuk taart op heb en me blij voel op dat moment. Ik hoop natuurlijk dat ik mezelf overstijg voor een ander en altijd behulpzaam ben maar daar heb ik eigenlijk een hard hoofd in.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...