Spring naar bijdragen

Opnieuw


Klaske

Aanbevolen berichten

Nog steeds nuchter, geen drupje meer sinds 8 mei. 

Maar heb de irritante gedachte dat het leven met alcohol beter was. Het is niet zo dat ik weer ga drinken, maar de gedachte is aanwezig.

Heb er moeite mee om alleen te zijn. Op meetings vind ik het lastig om nieuwe mensen te leren kennen, het blijft een beetje oppervlakkig. Wel een maatje gevonden, waar ik heel blij mee ben. Die is ook aktief op zoek naar nieuwe, nuchtere mensen om zich heen maar hij ervaart hetzelfde. 

En dat terwijl ik eigenlijk best wel een aantal goede vrienden heb. Een relatie zou ik fijn vinden, maar dat kun je niet afdwingen. En het is de vraag of ik op die manier niet het geluk buiten mezelf zoek. Maar ja, aan de andere kant, iedereen heeft liefde nodig... 

Lastig allemaal...

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Klaske, wat worstelen we toch! En dan die leegtes die we maar op willen vullen. Ook zo lastig. En wat kan het dan aantrekkelijk lijken om verliefd te worden en een relatie op te bouwen. Maar ja dat kun je idd niet afdwingen. Heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja die gedachte is echt link, ik weet het. Ik ben gestopt met alcohol omdat ik door alcohol stil blijf staan in mijn leven. En dat moet ik me blijven realiseren. 

Ik ga zowiezo iedere woensdagavond naar een meeting, dat is mijn vaste clubje. Voor de rest probeer ik er 2 of 3 bij te doen, overal en nergens. Maar contact zoeken met mensen in nuchtere toestand is lastiger dan in de kroeg met een drankje op.

Oefenen, oefenen, oefenen denk ik maar. Ik wil het nuchter kunnen, en ik kan het ook, maar besef me steeds meer dat iedereen, ook op meetings, op zijn eigen manier in dit proces staat. Als mensen een relatie en kinderen hebben, is het logisch dat ze het druk genoeg hebben en geen behoefte aan meer sociale contacten. En dan moet het ook nog klikken ;)

Vind het echt sterk van jou @Lente, hoe jij er mee om gaat. Gezondheidsklachten heb ik niet, behalve slecht slapen en slechte balans in energie. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mooi gezegd, dat je met alcohol stil blijft staan in het leven.  Dat is het precies. Op de bank met mijn fles wijn. Nu idd soms verdriet, eenzaamheid, onzekerheid. Maar de laatste tijd ook soms ineens het besef dat ik me ok voel. Soort van ontspannen en tevreden. Uit de overleefstand.

Veel sterkte :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks @Nietmeer

Misschien dat ik dit eens ga delen op een meeting, ik weet nooit wat ik moet delen op zo'n meeting en denk vaak dat het stom is wat ik dan zou vertellen. Luisteren naar anderen is makkelijker. Dat ervaar ik hier ook, ik lees hier veel, zelf vertellen zie ik als zeuren :blush:

Relatie ben ik nu niet naar op zoek, ben nog teveel met mezelf bezig. En het is ook niet altijd rozegeur en maneschijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nee... een relatie is ook niet altijd rozengeur en maneschijn. We nemen overal onszelf mee en de relatie met jezelf is de belangrijkste. Dat zie ik nu pas. 

En denken dat je zeurt.... ik denk dat niemand dat denkt, maar als dat wel zo zou zijn. Wat dan nog? Eigenlijk? Dan vindt iemand je een zeur. En dan? Ik prober voor mezelf steeds met dit soort gedachten en gedrag te experimenteren. Eng, maar behulpzaam. Zet ‘m op! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks @Lika, en inderdaad, die relatie met jezelf is de belangrijkste! 

Ik ben ook wel aan het experimenteren, maar meer met initiatief nemen en niet om dingen heen draaien. Dat doe ik heel erg ben ik achter gekomen, in situaties die moeilijk zijn. 

Experimenteren met mijn gedachten mag ik ook wel vaker doen, thanks voor de tip!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de één of andere manier lijkt iedereen de laatste dagen moeite te hebben met het alcoholloze bestaan. Je bent daarin (hier in ieder geval) niet alleen, Klaske. Ik vraag me af of het voortdurend mooie weer hier iets mee te maken heeft. Het werkt wat verlammend en zorgt - letterlijk - voor stilstand. Ik krijg dan meer en vaker gedachten aan alcohol. Raar maar waar....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk wel dat het er mee te maken heeft. Mooi weer, vakantieperiode, festivals, terrasjes...

Vandaag ga ik naar de efteling, met broer en kindertjes. Geen omgeving met drank, wel achtbanen. Ik ga er mooi gebruik van maken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Klaske. Brrr...met een kater in de Python....:blush: Doe maar niet:D

 

Goed om je dat te realiseren he? Wat het oplevert dat niet drinken. Ik las dat je een maatje hebt gevonden...vanuit de groep? Voor mij is het dagelijks contact met mijn app maatje enorm belangrijk. Het houdt me alert, ik weet dat ik op de 'noodknop' kan drukken mocht het echt fout dreigen te gaan. We houden elkaar scherp. 

In zo n groep is het ook je weg zoeken. Je hoeft er niks..tenminste dat is mijn ervaring. Luisteren...veel luisteren. Er word als het goed is niks van je verwacht..alleen de intentie om te willen stoppen met drinken. 

Geef jezelf de tijd en ruimte...in dit proces...het adb proces en alles wat erbij komt. :rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@kruidenthee67, mn maatje heb ik inderdaad op de meetings leren kennen. Vind het nog heel lastig om die contacten uit te breiden. Aanstaande zaterdag ga ik mee kanoën met een groepje van de meetings, dus das ook heel leuk.

@Garuda, ik ga standaard iedere woensdag naar een supportgroep, dat is een groep waar het ook om verslaving gaat, maar je mag wel reageren en feedback geven. Op normale meetings is dat alleen in de pauze toegestaan, en dat vind ik wel lastig. Omdat ik nu toch in de ziektewet zit ga ik, naast de woensdag, nog naar meetings, wanneer ik kan, zin en tijd heb. Heb al een paar keer gehad dat ik op zaterdagavond anders alleen thuis zat, en toen maar naar een meeting ben gegaan omdat ik anders mezelf in de weg zat. Hoe gaat het met jou verder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn dat allemaal groepen gericht op verslaving?  Hier in flevoland kan ik alleen Intact en AA..

Met mij gaat 't slecht, durf ook ff niet meer in m'n eigen draadje te posten. Qua drinken terug bij af, verder zwaar depri, eenzaam en suicidaal..  FML. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je net een PB gestuurd @Garuda

De meetings zijn wel allemaal gericht op verslaving, maar als je hoort wat veel mensen vertellen heeft het vooral te maken met moeite met het gewone leven, zonder alcohol of drugs.

Hoop dat je toch op je eigen draadje blijft posten, ook al is het niet positief. Ik heb hier ook een hoop gemekker geschreven. Kom op Garuda!! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer even een update van de nog steeds vrijgezelle Klaske die gestopt is met dronken worden.

Afgelopen week een afwisselende week gehad, met dagje Efteling met broer en kids, wezen kanoën met een groep prettig gestoorde mensen van de meetings, en zojuist thuis van avondje eten en bioscoop met vriendin. En op de fiets gegaan, wat ik eerst deed om naar de stad te gaan om te kunnen drinken, en nu om gezond bezig te zijn.

Allemaal leuke dingen... geen zucht... en toch heb ik er moeite mee 's avonds als ik thuis kom om me moe te voelen en naar bed te kunnen gaan. Zou makkelijk tot 2.00 's nachts kunnen bankhangen, boekje lezen, tv kijken, etc. Terwijl ik iedere dag uiterlijk om 8.00 op sta... met veel moeite, want dan wil ik eigenlijk het liefst blijven liggen tot 12.00.

Hoop dat dit ooit een beetje verandert, het liefst zou ik een ochtendmens worden maar ben bang dat ik moet gaan accepteren dat ik toch echt een avondmens ben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Klasse,  ik denk dat je nog slaapt. ;)Goed bezig! Gezellige dingen doen waar je energie van krijg'.  Krijg je sowieso van prettig gestoorde mensen. :P Geeft toch niets dat je een avondmens bent. Dat is jou ritme! Hoe lang drink je nu niet? Fijn dat je geen zucht hebt. Ik start met dag 4. Begin mijn werkweek met een frisse kop en veel meer zin. Uit je bedje nu, want het beloofd weer een zonnige dag te worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat klinkt dat goed @Klaske. Leuke dingen doen zonder trek in alcohol geeft echt een goed gevoel he. Ervaar t zelf ook steeds meer. Misschien dat je slaapritme langzamerhand nog verschuift? Ik dacht ook dat ik een avondmens was, niets blijkt minder waar. Word tegenwoordig eerder wakker dan mn kinderen. Vandaag al om half 7 uitgerust wakker na 6 uurtjes slaap, weet niet wat  me overkomt en mijn jongste zoon kijkt ook vreemd op de laat ste tijd dat mama al wakker is. De moeheid s ochtends wordt bij jou vast ook minder. Zet m op.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen Klaske, je klinkt lekker positief, fijn!
Ik word tegenwoordig ook wakker zonder kater, dat is heerlijk maar een ochtendmens word ik er ook niet van. Mijn geluk is dat m'n lief me 's morgens een kop thee op bed brengt, dan kan ik rustig aan wakker worden, anders zou ik ook moeite hebben om er op tijd uit te komen. Jammer dat ik jou niet via de adsl een ontbijtje op bed kan bezorgen.
Misschien als je 's avonds op bed dat boekje leest, dat je dan eerder zin krijgt om je ogen dicht te doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben wakker nu... nou ja, wakker.... mijn ogen zien weer licht ;)

Hoop dat dat ritme verschuift, heb al sinds mijn 24e grote problemen met inslapen. Wakker liggen tot 5.30 is niet onbekend. Sinds oktober zit ik in de zieketewet vanwege burnout (was toen 4 maanden gestopt met alcohol, dus in de ziektewet door stoppen met alcohol en met een helder hoofd omgaan met prikkels). Daarna regelmatig uitglijders, sinds 8 mei met mijn intake bij verslavingsinstelling lukt het weer om te stoppen. 

Heb wel 25 mg seroquel nu om te slapen, want kreeg het zelf niet voor elkaar. Zou graag zonder willen, maar loop er al zo lang mee te tobben en dit is de grootste reden waarom ik alcohol ging drinken 's avonds. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yana, ontbijtje op bed klinkt wel goed! Het zou wel schelen denk ik, vooral als er een grote kop koffie bij staat.

Boekje lezen etc heb ik allemaal al geprobeert, en doe ik nu nog steeds. 

Ach, het gaat goed zoals het nu gaat. Hopelijk nog eens zonder medicijn, maar ik ben al blij dat ik slaap, zonder alcohol.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...