Spring naar bijdragen

Opnieuw


Klaske

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Na een tijdje hier afwezig te zijn geweest ivm terugvallen, ga ik er weer voor. Mijn vorige naam was Charisma, maar ik wil opnieuw beginnen, met een nieuwe naam.

Voor de rest: vrouw, 38 jr, vrijgezel, en vind het behoorlijk lastig om een leuk leven op te bouwen zonder alcohol.

Binnenkort heb ik hulp bij een verslavingsinstelling, normale psycholoog blijkt toch niet genoeg voor mij.

Mijn grootste oorzaak van het drinken heb ik inmiddels gevonden, de 'bunker' die ik om me heen heb gebouwt. Dit veroorzaakt de depressies, slapeloosheid, eenzaamheid, etc.

De eerste stap is weer genomen, ik neem de eerste niet! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom terug, Klaske. Goed dat je het weer oppakt en hier komt schrijven. Hopelijk geeft de verslavingsinstelling ook steun. Ik begrijp wel dat er meer omgespit moet worden dan je tot nu toe omgespit hebt, anders krijg je weer een vergelijkbaar verloop. 

Misschien vertel ik niets nieuws, maar zou een wandelgroepje of iets dergelijk iets voor je kunnen zijn? Of misschien AA of NA bijeenkomsten die je ook wat uit je bunker kunnen halen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bob,

Bedankt voor je reactie. Dat is nu net het probleem, ik doe al van alles: AA bijeenkomsten, heb een sponsor, salsadansen, sporten. Maar ik heb nog steeds het gevoel dat ik geleeft word, of aan het overleven ben, in plaats van leven. Snap je het een beetje?

Wel bedankt voor de tips hoor. De psycholoog heeft er ook geen antwoord meer op, emdr gehad, maar dat sloeg niet aan helaas.

Ik hoop eigenlijk op een klinische opname, 8 mei heb ik intakegesprek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks @kruidenthee67. In 2014 heb ik een opname gehad, maar dit was na een hele lange periode van teveel stress, nare gebeurtenissen, overlijden dierbaren, dus dit was alleen al nodig om tot rust en tot mezelf te komen. Nu is me allemaal veel duidelijker wat waarbij hoort.

Ook heb ik veel angst voor een toekomst zonder alcohol, het roept gewoon zoveel weerstand in me op. Maar op deze manier doorgaan is kansloos, dus mijn hele denkpatroon moet echt om.

Ondertussen blijf ik maar naar meetings gaan, sporten, beetje werken, en contact houden met mijn sponsor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Klaske:

Hallo allemaal,

Na een tijdje hier afwezig te zijn geweest ivm terugvallen, ga ik er weer voor. Mijn vorige naam was Charisma, maar ik wil opnieuw beginnen, met een nieuwe naam.

Voor de rest: vrouw, 38 jr, vrijgezel, en vind het behoorlijk lastig om een leuk leven op te bouwen zonder alcohol.

Binnenkort heb ik hulp bij een verslavingsinstelling, normale psycholoog blijkt toch niet genoeg voor mij.

Mijn grootste oorzaak van het drinken heb ik inmiddels gevonden, de 'bunker' die ik om me heen heb gebouwt. Dit veroorzaakt de depressies, slapeloosheid, eenzaamheid, etc.

De eerste stap is weer genomen, ik neem de eerste niet! 

Is de bunker de oorzaak van het drinken of kan het ook andersom zijn? 

Geleefd worden ipv leven, betekent dat dat veel van wat je doet niet jouw keuzes zijn?

ff een paar vragen zomaar maar vooral welkom terug :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, bunker is echt de oorzaak. Vorige week gesprek gehad met iemand van de verslavingszorg, mn verhaal gedaan, en die bunker heb ik al opgebouwt toen ik nog kind was. Mn overlevingsstrategie zeg maar, alleen is de oorlog voorbij... 

Veel van wat ik doe zijn wel mijn keuze's, en ook goed voor mij. Geeft ook structuur, dinsdag sporten, woensdag meeting, zondag salsa-les... 

Tja.... jullie kunnen er niet veel mee ben ik bang. Maar fijn dat ik weer terug mag komen hier :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Klaske:

Nee, bunker is echt de oorzaak. Vorige week gesprek gehad met iemand van de verslavingszorg, mn verhaal gedaan, en die bunker heb ik al opgebouwt toen ik nog kind was. Mn overlevingsstrategie zeg maar, alleen is de oorlog voorbij... 

Veel van wat ik doe zijn wel mijn keuze's, en ook goed voor mij. Geeft ook structuur, dinsdag sporten, woensdag meeting, zondag salsa-les... 

Tja.... jullie kunnen er niet veel mee ben ik bang. Maar fijn dat ik weer terug mag komen hier :)

“Bunker, als kind al”

”jullie kunnen er niet veel mee”

”fijn dat ik terug mag komen”

Iemand heeft ff een hug nodig lees  ik :) Je hoeft niet direct uit je bunker hoor, hang eerst maar een :rose:bakje aan de buitenkant dan fleurt ie een beetje op :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom terug. En veel succes. Ik ben ook nog niet zo lang terug ( ook andere naam omdat mijn account als Herstel er niet meer is.  Voelt goed terug te zijn!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

@Lente, thanks voor je belangstelling.

Snap mezelf echt niet, eerlijk gezegt. Omdat het niet helemaal lukte met alcohol te stoppen, had ik besloten om dat deurtje maar gewoon open te houden tot mijn intake bij de verslavingszorg. Ik mocht dus gewoon drinken tot die tijd, maar wel proberen binnen de perken te houden. En wat is nu het 'probleem': ik heb ineens geen moeite meer met niet drinken. 

Dus....als ik er geen probleem van maak, is het gevecht afgelopen en is het geen probleem. Word dit nu bedoelt met stap 1 van het hele 12-stappengebeuren: acceptatie?

Zelf denk ik toch dat het anders bedoelt word, maar het komt al in de buurt.

Misschien ligt hier ook wel de oplossing voor al mijn andere probleempjes, en die 'bunker'....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi. Ja ik denk zeker dat acceptatie ( en overgave)  enorm belangrijk zijn. Ik heb daar , denk ik, onbewust tegen gevochten. En ik geloof inmiddels ook dat alsje ( ik, ik spreek voor mezelf) het gevecht staakt, de eerste stap gezet is,gezet wordt. Ik heb zelf ( zie ik achteraf)een gevecht in stand gehouden. 

Ik ga vanavond weer naar mijn aa groep. Ik ben er gelukkig weer aardig toe in staat. Vanmiddag na de reva bewust pauze genomen, om wat energie op te doen.

wanneer heb je de intake ook alweer? Ben ik even kwijt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lente, ik denk dat die acceptatie belangrijker is dan wilskracht en doorzettingsvermogen. Met die laatste 2 red ik het niet in ieder geval. 

Fijn dat er zoveel groepen zijn voor ons. Een kennis van mij kampt al jaren met depressie en persoonlijkheidsproblematiek, ik zou bijna tegen haar zeggen: kom, trek een fles wijn open en word verslaafd, want dan is er zoveel hulp ineens... internetforum, sponsor, 12-stappen, meetings, buddy's...

@Quinn, wel ongeveer misschien. Al ben ik over het algemeen 'braaf en lief', met  een vleugje baldadigheid. Maar die verslaving waar ik tegen aan het vechten was alsof het een monster was, begint nu een aaibaar monstertje te worden ( wel met gemene tandjes nog, maar dat slijt wel als het beestje ouder word ;))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag intake gehad bij verslavingsinstelling. Had gehoopt op een opname, maar het word waarschijnlijk therapie van 4 dagen per week.

Eigenlijk baal ik er van. Vraag me af of dit mij gaat helpen. Afgelopen weekend nog wel gedronken, omdat het 'nu nog kon', maar niet extreem veel. 

Ze stelden me de vraag of ik wel wil stoppen met drinken, mijn antwoord was dat als ik een mogelijkheid krijg om een normaal en tevreden leven te krijgen dat ik het er voor over heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze hebben me nu wel aan het twijfelen gebracht. Geen alcohol betekent voor mij niet op vakantie gaan, niet naar een cafe, geen terrasjes 's avonds...

Maar goed, ik wil hulp om uit mijn overlevingsstand te komen en gewoon te gaan leven. Als daar op dit moment geen alcohol bij hoort omdat dan de therapie niet aan slaat dan geloof ik dat meteen. We gaan het meemaken....

Volgende week dinsdag gesprek nr 2, dan heb ik duidelijkheid over wat precies de bedoeling word...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...