Spring naar bijdragen

Maandag 16 april


Gast

Aanbevolen berichten

32 minuten geleden zei Bor:

:musicnote: So........Sooo, do you think you can tell, heaven from hell...................................
we"re just two lost souls swimming in a fishbowl ............running over the old same old ground, .....year after year:musicnote:

Got the message.Thnx:rose:

Daar zit geen woord Chinees bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Bor:

:musicnote: So........Sooo, do you think you can tell, heaven from hell...................................
we"re just two lost souls swimming in a fishbowl ............running over the old same old ground, .....year after year:musicnote:

Got the message.Thnx:rose:

And how we found, the same old fears... En ja, toch telkens weer met de kop er tegenaan, tegen beter weten in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diepe zucht...denk...denk

Maar draait het wel om leren of om ervaren. Of om het zijn op zich...

Je me sais pas ( is ook geen Chinees bij, Kohtje) 

Ik ga maar eens kijken hoe het met de aardappels en andijvie gaat, lekker aards. Voor nu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessante waarneming. Het lijkt erop dat er positieve krachten: leren construeren, opbouwen, verbanden leggen, communicatiepatronen leggen tegen gewerkt worden door entropische krachten. Krachten die er naar streven de ordening ongedaan te maken, te laten terugkeren naar de chaos, of naar het begin, de uitgangssituatie als je wil.
Zo'n krachten zijn in de natuurkunde onomstotelijk aan het werk, ook in onze omgeving. Als je aan de schuurtje geen onderhoud meer pleegt en het niet meer gebruikt wordt het binnen afzienbare tijd een ruïne.

Het leren zal dus, om er iets mee op te schieten, voorspoediger moeten gaan dan de afbraak ervan. En soms heb je het niet in de hand. Vertrekt de ene president net het idee dat hij wat neergezet heeft, de volgende vrolijke kuif breekt het net zo snel weer af. En ook hij denkt dat hij iets goeds doet. Voor zijn portemonnee.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je wel onderscheid moet maken tussen het leren van onze geschiedenis of cultuur en het leren van een dier of mens binnen de eigen levensloop. We leren als kind wel degelijk een hoop, en ook als volwassene nog steeds. Wat dacht je van lopen, fietsen, taal, lezen schrijven en rekenen? Allemaal aangeleerde vaardigheden. En wat dacht je van allerlei vaardigheden die dieren zich hebben aangemeten. Daar zijn er ook veel bij die aangeleerd zijn. Net zo kennen wij mensen het leren van ouder of voorbeeldfiguur op kind of leerling, maar ook het leren door vallen en opstaan, met andere woorden door van je eigen ervaring iets op te steken. 

Om weer in de context van dit forum terug te keren zou ik zeggen: ja, er zit wel degelijk wat in de gedachte die jowan inbracht. Maar zo eenvoudig dat je aan één fout genoeg zou hebben ligt het alleen niet altijd, denk ik. Was dat maar waar, dan zouden er veel minder fouten gemaakt worden en hadden we allemaal genoeg aan een enkele mislukte stoppoging om onze verslaving daarna eenvoudig achter ons te kunnen laten.

 

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik een klein beetje inbreken in de discussie.? Ik ben aan het leren te " delen". Nou , dan maar.... Reva gehad, lieve huishoudvriendin, en toen was het op. De t van halt is een linke voor mij... Mooi en goed gesprek met de psych gehad. We hebben wat gegrapt omdat ik zelf in die hoek zat. 

Ik ben blij met d revalidatie. Hondje ook steeds blijer.  

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Gypsy:

Hier helaas een terugval, ik heb gedronken en mijn sponsor niet ingelicht. Baal vreselijk. Was even teveel allemaal het ging te snel.  Nu weer herpakken niets meer in huis

Ik reageer morgen , nu is niet handig. Denk ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Gypsy:

Hoe doe je dat? Mediteren? Ik probeer weleens iets maar mijn gedachtes blijven maar doorgaan ik kan dat niet stoppen.

Ik las dat @kruidenthee67 al antwoord gaf en dat is precies hoe het is. Voor mij persoonlijk brengt het kunnen beschouwen van mijn gedachten heel veel rust. Ik ‘word’ ze niet zo snel meer en ik zie dat ze altijd ook weer voorbij gaan. Idem met gevoel. Ik vind het heel fijn dat te ervaren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet meer of reageren hier slim is, ik lees de ene relaps na de andere. Hier thuis, terwijl ik naar de aa wilde. Maar mijn lijf fluit mij terug. Ik had een goede ontmoeting met de psychologe, ik word er steeds wijzer van, met de reva, was mijn dag te gevuld. Te. Dus geen  groep. Wel ff gebeld. Net poosje op bed. Nu hondje rondje en dan met een theetje op bed. Jammer, tiszoalshetis maar droge avond alleen Keimoe. Geprobeerd wat te eeageren op o.a. Harald, maar.... 

Nu rondje hondje en thee samen. Ik ben keimoe, dus nu even zzzzzzz zen . 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Lente:

Ik weet niet meer of reageren hier slim is, ik lees de ene relaps na de andere. Hier thuis, terwijl ik naar de aa wilde. Maar mijn lijf fluit mij terug. Ik had een goede ontmoeting met de psychologe, ik word er steeds wijzer van, met de reva, was mijn dag te gevuld. Te. Dus geen  groep. Wel ff gebeld. Net poosje op bed. Nu hondje rondje en dan met een theetje op bed. Jammer, tiszoalshetis maar droge avond alleen Keimoe. Geprobeerd wat te eeageren op o.a. Harald, maar.... 

Nu rondje hondje en thee samen. Ik ben keimoe, dus zzzzzzzz zen 

Ik heb je gelezen Lente maar ook te moe om ergens op te reageren. Bij mij is de T van HALT ook een grote trigger, daar heb ik het vanmiddag ook uitgebreid over gehad bij therapeut.

Je hoeft niet altijd iedereen te steunen als je zelf bekaf bent hoor, en dat bedoel ik lief...denk ook even om jezelf.:)

Neem lekker je rust vanavond, dat ga ik ook doen. Ik ben bekaf :rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach gyps toch, vind het rot voor je. Je zag het al aankomen lees ik terug. En nu? Door met drinken of je bed in? 

Ik lees het al...niets meer in huis gelukkig. Misschien alsnog een telefoontje naar je sponsor? Sterkte jij:rose:

bewerkt door NickyLJ80
Toevoeging: niet goed gelezen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar @NickyLJ80. Ook hier: ik heb zeer grote baat bij regelmaat en voel er tegelijkertijd verzet tegen. Nou ja.

sterkte @Gypsy

Lastige dagen heb ik terwijl het ook gewoon goed gaat. Triggers. Ik wil niet drinken, of misschien wel toch. Een beetje. Te veel hooi op mijn vork en het goed willen doen. Spannende dingen en deadlines. Ik herken ze. Tranen die eruit willen. Rustig aan doen en even extra rustmomenten inbouwen. Komt goed. (Zegt Lika tegen zichzelf)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei kunsie:

Ik heb je gelezen Lente maar ook te moe om ergens op te reageren. Bij mij is de T van HALT ook een grote trigger, daar heb ik het vanmiddag ook uitgebreid over gehad bij therapeut.

Je hoeft niet altijd iedereen te steunen als je zelf bekaf bent hoor, en dat bedoel ik lief...denk ook even om jezelf.:)

Neem lekker je rust vanavond, dat ga ik ook doen. Ik ben bekaf :rose:

 

Je hebt gelijk @kunsie, , nu te moe, dus, mandje in. Dank je wel voor je advies. Ook ik had het daarover bij de psych. Effe opperdepop. Hondje en ik gaan zzzzzzz , en in elk geval zenn. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, nog gauw effe inloggen om te vertellen. Een grapje:

wil ik net in bed stappen en gaat iets in mijn huiskamerkast spreken, haha mijn tomtom: " u heeft uw bestemming bereikt" 

ja, inderdaad, niet alleen mijn bedje nu maar ook mijn alcoholvrijzijn. 

Ik vond hem wel geestig. 

Waarvan akte

nu zzzzz , slaap lekker iedereen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...