Spring naar bijdragen

Maandag, 5 maart 2018


jowan

Aanbevolen berichten

Vanmorgen heel goed intake gesprek gehad bij genderkliniek,. Groen licht om door te gaan naar volgende ronde haha. Eerst gesprekken die ongeveer 3 maanden gaan duren en dan hopelijk begin van hormonenbehandeling. Mezelf maar even getrakteerd op wat keding. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact

jowan

Francoise

Amethist

Ajna

Rosee

Antoinnette

Spirit

IJsvogel

 

Goede berichten Antoinnette!!

@Spirit, wat duurt dat lang zeg, voordat je terecht kan! Gelukkig ben je zelf al goed bezig. Succes met je huiswerk. Even de "shit" onder ogen zien, kan wel confronterend zijn maar je neemt het heft in eigen hand!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms vraag ik mij wel eens af wat "slecht slapen" dan is in de beleving van hen die "slecht slapen". 

Een kwestie van onjuiste verwachtingen? Of iets anders? 

En goedemorgen allemaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, het leek er heel even op dat je de denkwijze had:"Zo, het heeft een paar weken geduurd, maar nu ben ik van die rommel af, nu kan ik er weer tegen. Terug naar het normale leven!" 

Ik weet maar ten dele van je berichten hier hoe het met jouw 'leven' was, van mijn eigen leven weet ik dat ik daar nooit meer naar terug wil. Dat was namelijk geen leven. Als ik weer hetzelfde zou gaan doen, denken en reageren als destijds, zit ik binnen de kortste tijd weer aan de drank, met alle ellende en de dood als gevolg.
Naar mijn mening is er voor een herstellende die zich serieus neemt geen weg terug meer. Niet voor niets geldt het adagium: Je hoeft maar een ding te veranderen: álles!
Ik ken verhalen van mensen die gescheiden zijn, verhuisd zijn naar een stad waar meer meetings zijn, hun baan opgezegd hebben, alles om maar nuchter te blijven. Die bouwen een heel nieuw maar veel beter leven op. Waarin voor drank geen plaats meer is.

Goed herstel heeft tijd en aandacht nodig. Een leven lang.

bewerkt door jowan
zin toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik weer, ik ga het gewoon nog een dag proberen. 3x is scheepsrecht. Vandaag een gesprek gehad met mijn jobcoach. Van mijn probleem verteld en gezegd dat ik probeer te stoppen en eigenlijk daarbij wil gaan werken voor de afleiding. Hij kwam met een goed idee, een sociale werkplaats waar ik rustig mijn werk kan doen zonder veel contact met collega's. Hij gaat kijken of ik daar terecht kan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh...rol van de één op de andere dag in mantelzorgsituatie...heftig.

Maar: Ja maar...wat ben ik blij dat ik niet drink. Sjee..had niet gekund. Blij? Nee dankbaar. Er te kunnen zijn voor de mensen die er ook altijd voor mij zijn. Moet helaas wel vanavond mijn meeting laten schieten...daar heb ik echt wel drie keer over gedacht...maar dat moet nu even. Korte termijn moet er even wat gebeuren. Weloverwogen keuze...dat is ook nieuw. Waarschijnlijk is het intensieve niet van lange duur. Ben me ook erg bewust van mijn grenzen, en valkuilen. Da's het proces...het leren...het is zó de moeite waard. Kalmte, moed en wijsheid...geldt ook in deze situatie.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei kruidenthee67:

Goh...rol van de één op de andere dag in mantelzorgsituatie...heftig.
[.......]
Kalmte, moed en wijsheid...geldt ook in deze situatie.

Dat is dan ook precies wat ik je toewens, kruidenthee: kalmte, moed en wijsheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Lika:

'Er is het leven zoals het is en het leven zoals je vindt dat het zou moeten zijn. Het verschil tussen die twee zorgt voor veel ongemak.’ 

:) Misschien dáárom eigenlijk maar het beste om het leven zoals je vindt dat het zou moeten zijn gelijk te stellen aan het leven zoals het is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...