Spring naar bijdragen

Hohoho!


Pytje

Aanbevolen berichten

Pfff, ik vond het even lastig gisterenavond. Restaurant binnenkomen, aan een tafeltje gaan zitten en dan de vraag: wat wilt u drinken? Alle registers gaan open, alle receptoren staan op scherp...En ik hoor mezelf vragen: "heb je Crodino?" Crodino, mijn houvast in bange dagen. En het antwoord was "nee". Grrrr, complete opstand in mijn hoofd inmiddels. Overal om mij heen zie ik mensen met een glas met hele lekkere, maar foute vloeistof. En ik zeg: ........................................ "doe mij maar een Radler dan". Hihi, avond overleefd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh oh Ietje, exact ongeveer dezelfde actie staat ook op mijn draadje . Alles in je schreeuwt om dat heerlijke koele glas, je bent er heel dicht bij , niets staat er nog in de weg en dan hoor je jezelf zeggen : "doe mij maar ...." . Net alsof je 2 personen bent . Heel apart . En toen was ook ik er overheen.  

@Kohtje heeft wat getriggerd bij mij . Ok denk nu ook steeds ha het kerstvrouwtje :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een fijn weekend gehad en kon me heel goed ontspannen. Misschien zelfs wel beter dankzij het feit dat ik geen alcohol heb gedronken.Nee; laat ik het misschien er maar afhalen. Ik heb wel zeker een beter weekend gehad dankzij het feit dat ik geen alcohol heb gedronken. Alles bewuster meegemaakt. En het is rustiger in mijn lijf. Op naar week 6!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisterenavond een mooi moment: voor het eerst bedacht ik mij bij thuiskomst dat ik de hele dag nog niet aan alcohol had gedacht. Sterker nog: ik dacht bij thuiskomst ook niet aan alcohol. Totdat ik merkte dat ik iets miste. O ja, alcohol. Het was een veel kleiner moment dan in de weken hiervoor. En het was ook heel snel voorbij. Wat een prettige ervaring!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Week 6 van start gegaan vandaag! Op mijn app zie ik dat ik vanaf het begin 176 glazen wijn heb laten staan. Wat zal mijn lever zich gelukkig voelen...

In een artikel las ik deze week dat een Dry January ook in Engeland erg populair is. Maar, eigenlijk, zo vertelden de "deskundigen", is een maand niet genoeg om de gewoonte te doorbreken. Daar heb je 66 dagen voor nodig. Ja echt, het stond er. Ik vraag me af waarom dan 66 dagen en geen twee maanden. Helaas stond dat niet uitgelegd. Wel dat een half jaar nog beter is. Dat snap ik dan wel weer.

Voor mij zal een heel leven nog beter zijn waarschijnlijk. Dus voorlopig begin ik maar aan een Dry February! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Week 6 alweer Pytje, je gaat goed.  Ik bedenk me nu dat ik dus eigenlijk niet zo bezig ben met hoelang . Vanaf 8 september , maar hoelang is dat , dus bijna 5 maanden alweer . Leuk zo' n app inderdaad. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bonjour @Pytje

Wauw 176 glazen wijn NIET gedronken! Ik vind het een hele prestatie hoor! Ik heb ook een app op mijn telefoon en die geeft het aantal glazen niet aan, maar het bedrag wat ik uitspaar. Welke app gebruik jij? Ik denk zeker dat jouw lever heel erg blij is met al die glazen die je NIET hebt genomen! Je mag trots zijn op jezelf!!

Succes met "Dry February"! Het gaat je vast lukken topper!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb niks met apps..maarre ik moest denken aan die engelse afvalprogramma's op tv...secret eaters of zoiets...dan stapelen ze tafels vol met wat personen in een week weggeknaagd hebben (en gedronken!). Heeeel confronterend..en verhelderend! Zo heb ik ook wel eens de flessen gevisualiseerd voor mezelf...:blush: Dat hoeft nou niet meer...nu zijn het theezakjes :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-2-2018 om 10:16 zei Tessa1987:

Wauw 176 glazen wijn NIET gedronken! Ik vind het een hele prestatie hoor!

Gelukkig is dit maar een getal in je hoofd. Als je 176 keer niet gedronken zou hebben zou je er moe van worden.
Feitelijk heb je alleen die eerste niet gedronken.. die andere 175 zijn daarmee niet eens aan de orde gekomen.. scheelt een hoop werk. :);)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie het voor me, Kruidenthee. Sterker nog, ik zag het keer op keer bij de gang naar de glasbak. Dan dacht ik nog: dat kan toch niet van 1 week zijn, maar dat was het dan toch wel weer....

En Kohntje, je hebt helemaal gelijk. Dan kan ik natuurlijk ook zeggen: ik heb mijn hele leven al 15.000 borden havermout niet gegeten. Want ik heb nog nooit een bord havermout op eigenlijk.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook bij mij is het al aardig "gewoon" aan het worden om niet te drinken. Het houdt me overdag niet meer bezig en 's avonds pak ik iets alcoholvrij alsof ik nooit anders heb gedaan. Het moeilijke moment wordt steeds korter. Vreemd vind ik wel dat ik alles drink alsof het alcohol is en dan bedoel ik dat ik het in dezelfde hoeveelheden doe. Er is een constant soort dorst naar het gevoel van een glas in de buurt, wat er ook in zit. Rare dingen, die hersenen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha...ja he? Dat is volgens mij 'verslavingsgedrag'.  Het valt mij ook op bij mezelf..mijn glas thee moet altijd vol. En ik heb t als eerste leeg. Goed om waar te nemen. Daar kun je wat mee in je adb proces. Er valt een hoop te ontdekken! Maar wat fijn dat het 'gewoon' begint te worden. Ik heb het als een opluchting ervaren dat de 'dwang' er wat vanaf ging.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenning!! Ja dat heb ik ook, een kop thee kieper ik direct leeg, en dan liefst nog als het net te heet is, dat ik flink mn smoeltje verbrand. 

Wat ik ook heb, kom net thuis dan is het: hap een stroopwafel, hap een worstje, hap nog een stroopwafel en nog een worstje en zal ik nog een flinke graai doen in de chocolaatjes? En dat alles in 60 seconden. En dan pas denk ik, oh wacht ik zit verschrikkelijk te snaaien dat kan wel wat minder. 

Er zit nog van alles niet goed bij bumperjim maar hij is wel nuchter :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...