Spring naar bijdragen

Maandag 4 december 2017


NickyLJ80

Aanbevolen berichten

Goedemorgen. Ziek kind, dus thuis werken proberen. Goede oefening voor mij in het niet alles of niets. Gewoon thuis een beetje aan de slag zonder met de tanden op mekaar van alles moeten of zonder de boel compleet te laten vallen. Gewoon rustig door. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kohtje:

Goedemorgen.


Alleen-voor-Vandaagpact

Lars

Bobje

Kohtje

Bor 

Francoise 

 

Gdm allen . Kreeg ff de schrik. Typte zomaar mijn eigen naam in op het dagpact. Dan hadden jullie gedacht, huh, wie is dat nu weer haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. 

Na een korte maar lekker warme en droge nacht om half 5 gewekt door jongste kleindochter die nog even bij mij kwam liggen. Friemelvoetjes, een duwkontje en allerschattigste praatjes. Goud waard, meer hoeft bijna niet.  

Mijn bus wordt vandaag gehaald om te repareren (nu de startmotor). Dat nog even gewoon  uitzitten of afhandelen en dan begint het gewone leven weer. Ook helemaal goed. Wel begint het omslagpunt voor de bus te naderen.... de maandelijkse reparatiekosten worden nu  echt hoger dan ik begroot heb.

Geeft nog geen problemen maar ik hou niet van bodemloze putten, noch van onbetrouwbare voertuigen. Langzaam wennen aan het idee dat dit wellicht de laatste winter op deze manier Is.  

De gewone dingen van het leven. Je hebt niet op alles invloed, maar actie vraagt t soms wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, die vervelende praktische dingen ook altijd... Het verwarrende vind ik dan weer, jopie, dat als je dan die bus uiteindelijk weg doet
omdat ie niet meer betrouwbaar zou zijn, je er zoveel aan vernieuwd hebt dat je je gaat afvragen of die bus dan nog echt wel zo onbetrouwbaar is.
Ik heb dat hier met m'n Dyane.. die heeft al aan een groter bedrag aan nieuwe onderdelen dan dat ie ooit gekost heeft. Aan de ene kant
ben ik 'r hartstikke zat, aan de andere kant vertrouw ik 'r meer en meer... maar helaas gaat er altijd weer wat anders kapot.. iets waarvan ik
dan denk: o ja, da's óók nog zo'n belangrijk onderdeel. Maar goed, het verschil is wel dat jij van je bus afhankelijk bent en dat m'n
Dyane 'maar' een hobby-dingetje is.
Hoe dan ook, ik wens je wel sterkte voor de komende winter. Want hoe je het wendt of keert, het zal best wel eens 'afzien' zijn.. :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen deze morgen,

Joop, je weet hè hier in België zijn prachtige alternatieven en naar waar jij gezocht hebt ook. ;)

Wel jammer van de bus mocht het zover komen, ik blijf het een prachtig ding vinden.

@ Bob, iets waar ik mijn hoofd ook nog weleens aan stoot, hoe meer je uit wil leggen hoe erger je iets eigenlijk maakt. ;)

En verder maak ik me nog steeds zorgen of ik het stoppen deze keer wel waar kan maken. Daarom neig ik nog steeds naar vooraf al plannen willen smeden om dit te voorkomen. Maar hé, ik ben geen toekomst kijker en ik heb geen glazen bol dus wat dat betreft kan ik beter wachten totdat er zo een moment komt en daarop anticiperen met alle opgedane kennis van voorgaande ervaringen.

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

You got it, koh. 

En inderdaad.... op brandstofpomp en verstuivers na heb ik al t grote spul nu wel gehad. Dat zou vertrouwen moeten geven. 

Aan de andere kant.... een simpel wiellagertje van deze bus Is ook al 150 euro materiaalkosten en er stáát nog het een en ander aan te komen... dan gaat t snel. :)

Maar goed. Eerst dit. Dan weer van hem gaan houden. En dan pas kiezen. Zo werkt dat bij mij. Niet vanuit frustratie alles verongelijkt loslaten.

Ik drink niet meer hè,  dat scheelt. Niet meer alleen impulsieve beslissingen vanuit emotie. Fijn  Is dat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Spud:

wat dat betreft kan ik beter wachten totdat er zo een moment komt en daarop anticiperen met alle opgedane kennis van voorgaande ervaringen

Hè spuddeke..... das een "contradictio in terminis"....

Erop wachten dat het moment komt en daarop anticiperen kan nie eg tegelijk hè?  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Spud, bedankt. 

BTW je bedoelde waarschijnlijk erop inspelen i.p.v. anticiperen? Zou ik toch mee oppassen, met die afwachtende houding en dat vertrouwen op je opgedane kennis en ervaring. Temeer daar je je nu al zorgen maakt of het wel gaat lukken. Dan is een moment van tegenslag of een willekeurige andere aanleiding misschien al voldoende om weer de fout in te gaan. Mij heeft het steeds goed geholpen vooruit te kijken en alvast te bedenken wat ik zal doen als zich potentieel gevaarlijke situaties gaan voordoen. Dan hoef je dat op zo'n moment alleen nog maar uit te voeren en ga je niet zo gauw meer twijfelen of je daar de juiste keuze bij maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké, oké, waarschijnlijk heb ik het weer verkeerd opgeschreven, taal is niet mijn sterkste punt. Hihi en dan moet ik geen woorden gaan gebruiken waar ik blijkbaar de betekenis niet helemaal van weet.

Ik zit er gewoon een beetje op te broeien dat ik er nu al vanuit ga dat het weer mis gaat, ik vertrouw mezelf niet. Daarmee laat ik een hele grote achterdeur open zodat het weer mis kan gaan. Ik kan beter nu bezig zijn met kijken hoe het per dag gaat en per dag inspelen op situaties die zich kunnen gaan aandienen, in plaats van dat ik nu al bezig ben met plannen te bedenken voor over 3 maanden of een jaar of whatever, zo ver is het nog helemaal niet, ik ben nu gestopt en zou graag gestopt willen blijven. Dus moet ik nu bezig zijn met dat doel en de rest effe achterwegen laten.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag!

Dus de Sint-draad is al open? :huh:

Ik vind het nog wat vroeg... de spanning er nog maar inhouden..

Goh Jopie wat zou je zonder bus moeten? Sta je al ergens ingeschreven? Of wil je nooit meer
een eigen huisje? (of een huisje EN een bus...)

Ik moet tzt toch ook weg en ben al aan het rondkijken. Maar vooralsnog is het hier heerlijk en vrij, ook al is de camping minder leuk.
Vandaag een rommeldag en verder met haken, wel onder de rode lamp.

Even wat vaker naar het forum omdat deze maand wat linker is dan anders.

Mooie dag nog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...