Bob Geplaatst 8 april 2019 Rapport Geplaatst 8 april 2019 "Geconfronteerd" klinkt wel erg heftig. Is dat echt de werkelijkheid of meer jouw blik daarop? Of iets er tussenin misschien.
Pelle2 Geplaatst 8 april 2019 Auteur Rapport Geplaatst 8 april 2019 Ik zie overal mensen drinken, het wordt constant aangeboden, de persoonlijke bonusaanbiedingen van de AH zijn vooral bier en wijn. Ongetwijfeld gebaseerd op aankopen in het verleden... Mensen hebben het over alcohol, wanneer er weer gedronken gaat worden, er worden 'grappen' gemaakt over het dronken worden straks of binnenkort of gisteren, er wordt lacherig gedaan over puberende kinderen die laveloos thuiskomen.
Bob Geplaatst 8 april 2019 Rapport Geplaatst 8 april 2019 (bewerkt) Op 8-4-2019 om 14:41 zei Sober: welk gedeelte van het woord " nee" snap je niet?" Vond ik geniaal Expand Die vind ik inderdaad ook geniaal. Maar even terug naar dat "constant met alcohol geconfronteerd" worden. Ik merk het ook wel, dat het een belangrijk ding van onze maatschappij is, maar ik kan het kennelijk inmiddels beter langs me heen laten glijden zodat niet meer zo aanvoelt als een confrontatie, en dat bevalt me wel. 8 april 2019 bewerkt door Bob
Pelle2 Geplaatst 8 april 2019 Auteur Rapport Geplaatst 8 april 2019 Hmja, maar ik weet dat het lekker is als ik een slok neem. Ik wil alleen de rest niet. Dus gruwelijk irritant vind ik het zo nu en dan wel.
reboot Geplaatst 8 april 2019 Rapport Geplaatst 8 april 2019 Op 8-4-2019 om 14:41 zei Sober: welk gedeelte van het woord " nee" snap je niet?" Vond ik geniaal Expand deze onthou ik , kunnen mij veel woorden besparen
Pelle2 Geplaatst 12 april 2019 Auteur Rapport Geplaatst 12 april 2019 Dag 102! Hà, over de 100 De irritaties over alle alcohol om mij heen zijn weer vervlogen, ik ben blij dat ik niet drink. En het hoeft ook niet. Nu niet tenminste. Het was, blijkbaar, een korte opwelling en opwellingen kunnen, blijkbaar, zo maar uit het niets en zonder dat je het verwacht komen aanwaaien. En ze waaien ook weer over. Ik ben blij dat ik niet drink. Morgen om 9 uur komt iemand wat ophalen. Kan gewoon! Morgenavond ergens met de auto heen. Geen probleem! Zondag ook weer om 10 uur een afspraak. Fijn, fris weekend! IJsvogel, Rupsjenooitgenoeg en rapilos reageerden hierop 3
Woodie Geplaatst 12 april 2019 Rapport Geplaatst 12 april 2019 Lekker bezig!!! Ik zit ook op dag 102 en het voelt nog steeds zo goed. Af en toe zou ik nog wel een glas willen drinken, maar het wordt steeds gewoner. En ik heb niet het gevoel dat ik iets mis. Dus we gaan gewoon door Pelle! rapilos reageerde hierop 1
Pelle2 Geplaatst 13 april 2019 Auteur Rapport Geplaatst 13 april 2019 Nog even dit: Ik heb nu in mijn hoofd die donkere, sombere en eenzame tijd van toen ik nog dronk. En dan krijg ik een heel naar gevoel over het idee dat ik 30 jaar lang mijn leven heb verzopen. Het lijkt nu bijna één lange kater te zijn. Maar zo zwart en donker was het nou ook weer niet. Over het algemeen. De afhankelijkheid van alcohol, dat duivelse verlangen naar de roes, de black outs, dat gedeelte is wel wat minder romantisch. Maar daarnaast heb ik ook een leven geleefd waar ik met plezier aan terug wil denken. Dat botst nog wel eens met het idee dat ik van alcohol heb gemaakt. Werkt prima om van de drank af te blijven, dat wel.
Lika Geplaatst 13 april 2019 Rapport Geplaatst 13 april 2019 Komt wel @Pelle2. Je was meer dan de alcohol en je leven ook. Feit blijft dat de alcohol ook groot was je je (ons) leven. En zo was het. Watje beschrijft, al die dingen die je kunt doen op een dag en de vrijheid van de tijdstippen. Ik herken dat heel erg. Geniet ik nog elke dag van.
Pelle2 Geplaatst 22 april 2019 Auteur Rapport Geplaatst 22 april 2019 Gisteren 2 flessen wijn opgedronken. Twee vrije dagen, kinderen naar moeder, zin om effe niks te hoeven, ben 's middags naar de groep van Trubendorfer gegaan, maar zag daar alleen depressieve alcoholisten. En ik ben niet depressief, maar je zou het er daar bijna van worden. En toen weer die dingen als, voel je hoofd, je rug, je armen...hoe zit je erbij. Ik kan daar niet zo veel mee. Hup, begin nou maar gewoon denk ik dan. Iemand had het vervolgens over uitglijders. Dat leek me een goed idee. Goed, twee flessen gehaald en beide opgedronken. Van te voren goed bedacht wat de consequenties waren. Nu maar hopen dat die gedachten kloppen, want ik wil weer door zonder alcohol. En zo voelt het nu ook. Ik had denk ik behoefte om even te provoceren. En het voelt wel of de druk van de ketel is. De druk was het alleen maar denken aan alcohol dat ik overal zie en niet mag. Ik mag het dus wel, ik doe het ook, maar ik hoef het niet. Zoiets? En nu weer door...
Bob Geplaatst 22 april 2019 Rapport Geplaatst 22 april 2019 (bewerkt) Op 22-4-2019 om 09:42 zei Pelle2: Ik had denk ik behoefte om even te provoceren. Expand Voor mij heel herkenbaar. Wel grappig, als je er goed over nadenkt, want je hebt in feite vooral jezelf geprovoceerd door die wijn te kopen en op te drinken, niet die mensen bij Trubendorfer, of je zou het ze nog een keer moeten willen vertellen later, maar daar ging het kennelijk niet om. Mensen zitten eigenlijk vreemd in elkaar. Volgende keer maar lekker provocatief met cola op een terras gaan zitten tussen al die stomme meelopers die bier drinken. Want jij hoeft dat niet. Zoiets inderdaad. 22 april 2019 bewerkt door Bob
Kohtje Geplaatst 22 april 2019 Rapport Geplaatst 22 april 2019 Je kon het al wel een beetje aan zien komen, hè? Het drinken en de gevolgen daarvan werden steeds een beetje minder erg, minder zwart in je berichtgeving. En het zien van alcoholgebruik om je heen werd steeds moeilijker voor je. Waar je je er in het begin nog tegen af kon zetten en sterk voelen in je gestopt zijn, kwam langzaam aan steeds meer ergernis en een vorm van zelfmedelijden om de hoek kijken. Had je dat zelf in de gaten?
kruidenthee67 Geplaatst 22 april 2019 Rapport Geplaatst 22 april 2019 'Dat weet je dan ook weer', zei mijn maatje dan wel eens.. Opstaan en verder gaan. Wel ff wat reflecteren voor jezelf wat er nou precies gebeurt...de vraag voor jezelf beantwoorden die Kohtje je stelt..had je het zelf in de gaten?
Lonster Geplaatst 22 april 2019 Rapport Geplaatst 22 april 2019 Even twee flessen wijn tussendoor drinken. En weer verder. Ben benieuwd of het zo werkt. Hoop het van harte voor je, dat je de draad weer op kunt pakken.
Woodie Geplaatst 22 april 2019 Rapport Geplaatst 22 april 2019 Poeh, dat is wel meteen stevig! Twee flessen wijn leegdrinken. Hopelijk kun je de draad weer oppakken. Lees je berichten van de afgelopen maanden nog maar eens terug. Hopelijk kan dit bijdragen aan het goede gevoel dat overheerst bij het niet meer drinken.
Lika Geplaatst 22 april 2019 Rapport Geplaatst 22 april 2019 Nu je het zo zegt Cleo, ik denk dat het jaarpact ook voor mij erg helpt in het niet doen. Ja, @Pelle2 baal je? Wat voel je? Ik hoop dat je weer verder kunt. En dat je daar tevreden mee kunt zijn. Dat goed genoeg goed genoeg is en reden tot meer dan tevreden ?
Pelle2 Geplaatst 24 april 2019 Auteur Rapport Geplaatst 24 april 2019 Ik voel me eigenlijk wel erg tevreden. Ik heb nu geen enkele trek, zit met m'n potje thee op de bank. Morgen vroeg op voor weer eens (sinds 3 of 4 weken) een persoonlijke sessie. Nieuwe therapeut, de vorige is op vakantie. Ik zie wel. Misschien de laatste, misschien klikt het wel en denk ik er nog heel veel aan te hebben. maar ik geloof toch dat ik het zelf moet doen. Ik heb er al zo veel en vaak over nagedacht. Het gaat goed met me, ik voel me fit. En dat komt deels door het niet drinken. Ik heb het gevoel dat ik verder vooruit kan kijken dan 5 minuten en daardoor ook van de drank af kan blijven als ik eens wel trek heb. Ik wil geen kater, ik wil de volgende dag ook mijn plannen kunnen uitvoeren. En ik geniet ook echt van het nuchter zijn. Ik dacht denk ik niet zo zeer dat het wel mee viel, mijn gebruik in het verleden, ik kreeg eerder steeds meer het idee dat mijn leven voor 1 januari dit jaar één groot zwart gebeuren was. En dat klopt niet. De rol van alcohol was wel veel te groot. En het niet meer drinken want ik ben een alcoholist werd ook veel te groot. Ik werd in gedachten een steeds grotere alcoholist. Ik wil niet meer afhankelijk zijn van alcohol. Ik wil het wel kunnen gebruiken. Ik heb daar echter weinig behoefte aan. Als ik nooit meer drink, vind ik dat prima. Ik geloof nog steeds in de prachtige stelling: een dag niet gedronken is geen verloren dag. Ik ben sowieso bijzonder tevreden dat ik al zo lang niets heb gedronken en heb ervaren hoe ok dat is. Met dat idee wil ik iig verder. Lika, Bob en bumperjim reageerden hierop 3
bumperjim Geplaatst 25 april 2019 Rapport Geplaatst 25 april 2019 (bewerkt) Ja dar zwarte gat gevoel dat ken ik. Waar is al die tijd gebleven, wat heb ik al die tijd gedaan. Als ik foto's van ons gezin zie van voor 2017 dan krijg ik direkt dat gevoel en dan kan ik wel janken. Waar was je papa. Dat nooit weer, inderdaad. Af en toe overvalt het me weer, zin om alles te verzuipen. Werkstress, ergernis. Gisteravond nog. Maar ik doe t niet. 25 april 2019 bewerkt door bumperjim
Lika Geplaatst 25 april 2019 Rapport Geplaatst 25 april 2019 Oh, ja.... af en toe. Alles weg en anders wil ik dan. De korte weg. Maar nee, ik doe het ook maar niet.
Pelle2 Geplaatst 28 april 2019 Auteur Rapport Geplaatst 28 april 2019 Het gaat goed hier. Blij dat ik niet drink Gisteren veel knoflook gegeten, vandaag een droge mond. Het eerste wat ik deed toen ik wakker was was naar de kraan lopen wegens de dorst. Deed me ergens aan denken.... Verder zie ik vanaf 13 april de datum niet meer bij de berichten op mijn draad staan. Wel op berichten op andere draadjes. Als iemand me kan vertellen hoe dat kan...??
Pelle2 Geplaatst 1 mei 2019 Auteur Rapport Geplaatst 1 mei 2019 (bewerkt) 1 mei 2019 Ik heb me 10 dagen geleden laten gaan en 1,5 liter witte wijn opgedronken. Ja, die voelde ik aankomen, maar wat doe je daaraan?? Sindsdien gewoon weer door gegaan met niet-drinken. Ik heb vorige week mijn nieuwe therapeut verteld dat ik klaar ben met drinken, dat ik wel één keer een uitglijder heb gehad, maar dat ik verder toch niet meer wil drinken. Tot mijn verbazing geloofde hij dat. Ik twijfel namelijk zelf nog wel een beetje aan mijn eigen verhaal. Zo eenvoudig kan het toch niet zijn?? Ik heb echter geen enkele moeite gehad om niet meer te drinken na die uitglijder. Het drinken viel dan ook tegen. Ik las gisteren hier op het forum dat de magie er af is. Dat is precies hoe ik het ervaar. Drank had een functie. Ik werd er welbespraakt van, creatief ook. Ik voelde me goed en kreeg energie om dingen aan te pakken. Problemen verdwenen en zelfvertrouwen kwam er voor in de plaats. Ja, geen wonder dat ik veel ging drinken... ! Op dit moment verdoe ik alleen tijd tijdens het drinken als ik drink en ben ik bezig met het creëren van een kater voor de dag er na. Nuchter ben ik veel welbespraakter, creatiever en energieker, pak ik problemen aan en eigenlijk zit ik wel vol zelfvertrouwen. Komend weekend met vrienden weg, daar wordt doorgaans heel veel gedronken. Ik wil dat niet, ben het ook niet van plan. Ik ben benieuwd of ik toch enorme trek krijg en ondanks dat niet ga drinken of dat ik zonder moeite de alcohol kan laten staan. Ik heb nu namelijk helemaal geen zin om niet meer uit mijn woorden te kunnen komen, niet meer te weten wat ik heb gedaan,l me te moeten schamen voor mijn kinderen en met een kater wakker te worden. Bovendien vind ik het prima om thee te drinken, durf ik voor mijn abstinentie uit te komen (voel me daar zelfs wel lekker bij) en heb ik mijn verwachtingen bijgesteld: dit hoeft niet het leukste weekend van mijn leven te worden. Een weekend met vrienden niet gedronken is geen verloren weekend! 1 mei 2019 bewerkt door Pelle2 rapilos reageerde hierop 1
Bob Geplaatst 1 mei 2019 Rapport Geplaatst 1 mei 2019 Goed bericht, Pelle. Fijn dat je het deelt en zo uitgebreid beschrijft ook. Zorg er maar gewoon voor dat komend weekend een mooie bevestiging wordt van de kracht van je nieuwe levensstijl. Als dat nu lukt hoef je volgende keer weer minder te twijfelen en dat helpt je weer verder want twijfelgevoel is best link.
Lonster Geplaatst 1 mei 2019 Rapport Geplaatst 1 mei 2019 (bewerkt) Ben wel benieuwd hoe dat werkt voor zo'n therapeut. Het is steunend als hij gelooft in jouw verhaal dat je klaar bent met alcohol. Denk ik. Jij zegt het hardop, wat een bevestiging is van je voornemen. Je hoeft niemand iets te bewijzen. Dat gevoel zou je misschien wel hebben als de therapeut zou twijfelen aan je verhaal. 1 mei 2019 bewerkt door Lonster letter vergeten
Pelle2 Geplaatst 2 augustus 2019 Auteur Rapport Geplaatst 2 augustus 2019 Even een berichtje, het gaat goed met mij. Bijna een half jaar niet drinken gaf euforie, weer beginnen is niet meteen het einde. Ik ben blij met het leven, ik geniet en ik heb mijn zorgen, maar doorgaans ben ik tevreden met wat ik allemaal mee maak. Ik heb vertrouwen in de toekomst, en dat is heel prettig. Eén linkje ergens bovenaan mijn computerscherm en ik zit weer op dit forum. Ik heb daar vorige week 'per ongeluk' op geklikt....en her en der wat gelezen....Ik voel me een beetje stiekem dat ik dat deed en doe, terwijl ik op dit moment niet abstinent leef. Ik heb er verschillende gedachten bij, bij al die verhalen van mensen die afscheid nemen en hebben genomen van de alcohol. Ergens wil ik dat helemaal niet, het valt wel mee, wat een plezier kan ik hebben, gezellig samen met vrienden aan de borrel.... Maar er is ook die aantrekkingskracht van het abstinente bestaan. Vanmorgen was ik vroeg wakker en genoot met een helder hoofd van een opkomende zon terwijl ik als eerste wakker was en in een zwembad dook in een groot vakantiehuis waar ik met vrienden (een boel volwassenen en kinderen) een week vakantie vierde. Twee dagen daarvoor heb ik een bijzonder gezellige avond afgesloten op een manier waar ik me niets meer van herinner. Oh oh, wat is die kater ellendig, wat is dat eerste glas bier om 15 uur lekker, maar wat is het wakker worden na weer net wat te veel wijn vervelend, maar wat is die wijn tijdens het draaien van het vlees op de bbq lekker, en wat maakt het bier een potje klaverjassen gezellig, maar wat voel je je * als je 's ochtends, waarschijnlijk nog goedbedoeld ook, hangend op een luchtbed in het zwembad te horen moet krijgen of het wel gaat en dat je vast wel hoofdpijn moet hebben. Alleen drinken is eigenlijk nooit meer fijn (en ik doe het toch, hoe waardeloos.. Al stop ik er wel eens mee en zet een pot thee. Gebeurde vroeger (twee jaar geleden) nooit!) Maar met vrienden drinken leek wel ok. Ik val inmiddels steeds als eerste uit, als enige ook.... iedereen heeft blijkbaar nog iets van een rem. Dat ongeremde en onbegrensde, ik hou er wel van....ergens... Ik heb afgelopen week wel besloten het roken te staken. Ik was daarmee al een aantal jaren geleden gestopt en dacht ook dat wel met mate weer te kunnen oppakken. Dat ging een tijd zo goed dat ik geloofde dat ik inderdaad veranderd was van iemand die verslaafd was in iemand die daar gewoon lekker op z'n tijd van kon genieten. Een feestje, één sigaret, of nog gezelliger, samen een sigaret oproken. Maar de trek werd steeds groter en het genieten steeds vluchtiger. Voordat ik het door had was ie al weer op. En de drang naar een volgende sigaret was groter dan de drang naar een leuk gesprek. Nu overweeg ik om ook de alcohol maar weer eens te laten staan. Voor altijd? Of voor een tijdje? Ik denk dat dit een goede plek is om daar achter te komen.
Bob Geplaatst 3 augustus 2019 Rapport Geplaatst 3 augustus 2019 Hé Pelle, welkom terug. Er is net een nieuw draadje gestart over Minderen & Gecontroleerd Drinken onder Thema's rondom alcohol. Dat zal je dan wel interesseren denk ik.als ik zo lees wat je hier schrijft.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden