Spring naar bijdragen

Zaterdag 26 augustus


Sowhat

Aanbevolen berichten

Ik zie het liever als "een soort gehandicapten" die alcohol nodig denken te hebben om het gezellig te kunnen hebben.
Al tijden ben ik heel tevreden te merken dat ik niets van buiten nodig heb om het goed met mezelf te kunnen hebben. Als ik dat kan delen met geliefden is het al helemaal super.
Het komt geen moment in mijn brein op om dat nog met alcohol te willen bederven.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het middel wat ik gebruikte is NIET mijn verslaving. Mijn verslaving is en levenslange ziekte in mijn hoofd die ik al of niet de vrije teugels geef.

Die zou zich in genoemd voorbeeld kunnen uiten als: Dit kan nooit lang genoeg duren! Of: ik nodig nog wat mensen uit; meer is beter.
Maar ook dergelijke uitingen kan ik steeds beter beteugelen. Maar mijn ziekte blijft. Latent.
Als mijn ego de idee krijgt dat dat ik genezen ben en ik die ziekte niet meer heb, dan gaat het mis, want dan zijn er immers geen belemmeringen meer, toch? Feestje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terwijl ik de meerwaarde van een drankje op een terras niet meer zie.
Mijmeren aan de oever van de rivier, of op "m'n meditatiebankje" aan de beek in bos, vlakbij. Daar ben ik het gelukkigst. Als er een geliefde mee is: gelukkig in het kwadraat. Of zoiets...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rationeel niet meer, maar ook emotioneel niet meer.
En zoals ik vroeger steeds een top of een dal zocht als motief om te kunnen gebruiken, en bij gebrek daaraan verveling maar als substituut nam, geniet ik tegenwoordig van alles wat "normaal"  is.  Dat is veruit meer dan er ooit was.
NB ik veroordeel mensen niet die dingen kunnen doen waarvan ik erken dat ik ze niet meer kan (en ook niet meer wil), laat ze maar lekker genieten op hun terras. Misschien helpt het me mee dat ik in de loop der tijd steeds meer mensen leer kennen waar ik "anschluss" bij vind wat voorkomt dat ik me buitengesloten voel.

Wat ook meespeelt is "omdenken" , netjes leren denken. Mijn denken zo te ontwikkelen dat het me helpt in het behalen van mijn doelstellingen.
Afgunstig kijken naar een pot bier op een terras helpt me niet echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen mensen.

Hier een hoop kabaal. Een wegschoonauto zo eentje met zo'n ijzeren borstel, staat met pannen voor de deur. Vanochtend om 7.30 een kolere herrie. Was het wiel vastgelopen. Heb die mannen maar een bakkie gegeven om hun verdriet een beetje te verzachten.

Spannend hé Lars?

Op zaterdagochtend....wat een gruwel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Etty:

Goedemorgen lieve mensen,

Volkomen vanzelfsprekend met een nuchter hoofd wakker worden, een mooie zonnige dag voor me, met morgen gewoon nog een dag. Waarin niets moet.   

Vanzelfsprekend? Eigenlijk niet echt. Want dan zou ik mezelf niet zo dankbaar zijn. 

Ik kwam gisteren uit het filmhuis en zag de zwoele avond in de stad, donker, veel wijntaferelen op balkons en  terrassen.   Kaarslicht.  Even de behoefte om ook... Voelde me lichtjes buitengesloten van het goede leven.  Maar dan weer heel duidelijk ook de drang na 1 glas om stomdronken te worden.  Ik wil er geen 1, ik wil er minstens 10.  Wat een heel ander tafereel geeft dan de dertigers met het kaarsje op een Amsterdams balkonnetje.  

 

 

Mooi omschreven 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker! Een halve muis :) Ik vertel mijn filosofen altijd dat ik vegetariër ben en wacht nog op de dag dat ze half takje komen brengen als ontbijt.

@Lars Misschien is het goed om voor jezelf na te gaan of je nog WIL stoppen met drinken. Moeten stoppen en zelf willen stoppen zijn twee heel verschillende dingen. Als ik je lees dan is het altijd gevoelsmatig alsof je je iets ontzegt door niet te drinken terwijl je weet dat het 'moet' vanwege wat het doet met je hersenen. En iets moeten terwijl je dat eigenlijk niet wilt is een zware weg om af te leggen.

@Etty die verhalen die een mens verzint gebaseerd op wat zich ergens afspeelt. Jouw voorbeeld in: 'twee mensen die iets drinken = ik ben buitengesloten' dat is een manier om mezelf beter te leren kennen. Daar ga ik s iets mee doen. 

Sniffles heeft nieuwe oogdruppels. Omdat ze zich verveelde even bij de dierenwinkel langsgegaan. Ze heeft nu een dansvloer, een tv, een trampoline en een bubbelbad. Tot vanavond kan ze wat afleiding zoeken. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei jopie:

 

Ik heb bijna 2 uur geslapen weer. Weer diep. En heel rustig wakker. Ook fysiek nu heel rustig (hartslag <60 en ademhaling) wat direct voelbaar Is.  Nu even zo doorgaan totdat die pieken en dalen weer een draaglijker frequentie hebben. 

En ja, daar hoort me terugtrekken écht bij. Externe contacten moet ik dan even niet doen. Behalve mijn werk: een heerlijke ongebonden manier van toch mensen zien maar er niets mee hoeven.

Soms is je terugtrekken domweg nodig. Wat kan ik van jou leren!

 Ik heb gisteravond mn lesje gehad. Bijna buuv die totaal geen eigen verantwoordelijkheid neemt en anderen dus giga belast. Gaan we niet meer doen. Ik heb weer een dikke aanval van tietze en moet van de huisarts aan de extra pijnstilling en extra rust nemen. Ik baal, want kan dus niet naar de groep en morgen niet met valys naar mijn oude moeder. Maakt me wat somber. Wel lering uit getrokken dat de tietze regelrecht komt door de belasting en spanning van gister.ook zus van bijna buuv had vergelijkbare ervaring.

goede nieuws : vandaag dag 4 na uitglijder van dinsdag. Dat dus wel.

Contact gehad met zus, die ik al veel langer ken. Ook zij trekt zich n voorlipig terug uit het contact. Had evenals ik ook fkse last van deze spanningen. Ze adviseerde mij buuvs telefoonnummer te blokkeren. Verwijderen lukt me wel, maar blokkeren weet ik effe niet hoe. Straks maar es verder uitzoeken.

weer even rusten, net pijnstiller weer genomen en misschien lukt de groep nog met de regiotaxi. Anders maandag in ieder geval.

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zou ik mensen die tijdens het prinsengrachtconcert in een bootje
met een wijntje zitten, als een 'soort gehandicapten' moeten zien.

Omdat men zelf een probleem heeft, moet men dan in een soort
fanatisme doorslaan. Moeten we soms meteen de drooglegging invoeren.

Verder ben ik van de drank af en heb geen kronkel in m'n kop!

In de pauze in het Concertgebouw staan de plateaus wijn klaar.
Ook is er frisdrank. 

Zijn de glaasje wijndrinkers van het pad af? Ik denk het niet.
Na de pauze genieten ze nog steeds en de meesten gaan keurig huiswaarts.

Uitzonderingen zijn er altijd. En zelfs al ga je nog naar een café 
ben je niet per definitie 'gehandicapt.'
Ook kan ik op een terrasje zitten en naar het 'voetvolk' kijken best leuk zijn.

 

Met drinken stoppen is mooi, maar het leven met al z'n leuke en minderleuke zaken
gaat gewoon door.

Als men normaal doorleeft is men echt los van de drank.

bewerkt door Soothe
voutjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei jowan:

Ik zie het liever als "een soort gehandicapten" die alcohol nodig denken te hebben om het gezellig te kunnen hebben

Emotioneel reageren is nooit verstandig, maar nu doe ik dat toch even.

Deze uitspraak raakt me. Het eerste wat is denk is "wat aanmatigend jowan" . Het maakt me boos. Waarom? Ik denk aan een vriendin van mij die op geen enkele manier iets van verslavend gedrag in zich heeft, matigheid alom, eigenlijk altijd. Ik benijd haar daarom. Ik kan dat namelijk niet vanzelf, die matigheid, daar moet ik erg mijn best voor doen. Zij kan ontzettend genieten van een glaasje wijn, zo nu en dan. Zij vind dat lekker, gezellig, feestelijk. Zoals ze ook kan genieten van een broodje kaas oid. 

Dus hoezo "een soort gehandicapte"?

Sorry, misschien mis ik de clou, lees ik het verkeerd, kan zijn. 

Ik lees ook maar even niet verder.

Maar eens bedenken waarom ik zo heftig reageer.

Adem in adem uit 

bewerkt door Jannigje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sheila, een drankje maakt wel gezellig en bij iemand die het aankan
kan het de stemming wat verhogen. Daar is niets mis mee.
Ook bij een lekkere maaltijd kan het een meerwaarde hebben.

Bij mij, zijnde een gourmet had het dat zeker. Helaas kan ik niet drinken,
maar ik laat een ander lekker z'n ding doen.

Ik wil laten weten dat men niet alles moet omgooien om normaal te leven.

Dit heeft wel tijd nodig! Er was een zekere Rudy op het forum (van de AA)

Rudy zei lichamelijk herstel een jaar uittrekken en geestelijk wellicht ook.

Als je nog aan het modderen bent, zou ik geen terrasje pakken of aan een bar zitten.

De kat en het spek.

Gewoon even een andere invalshoek. Het leven wordt er niet minder door als men stopt.
 

 

bewerkt door Soothe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee niet van jou Sheila. Ik richtte me tot de laatste spreker.
Zal het nooit meer doen:)

Wordt het allemaal leuker zonder drank. Nee niet altijd.
Ook ik heb een hoop narigheid meegemaakt. Momenten waarop ik dacht
dit is nu typisch een moment dat ik vroeger gedronken zou hebben.

Narigheid wordt wel beter te dragen, vind ik.
Dus geef het een eerlijke kans en er is winst te behalen.

Sheila geen drang hebben is mooi. Men komt dan langzaam er sterker in te staan.

My two cents.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moest ineens denken aan wat iemand eens zei over drinken " ik mag wel drinken, tuurlijk, maar ik WIL het niet meer". Vind ik een mooie !

jezelf geen verbod geven, maar die keuze maken het niet te WILLEN! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke avond na mijn werk kom ik langs meerdere terrassen en oh wat ziet het er gezellig uit, al die mensen die lekker zitten te kletsen en lachen bij een koud glas witte wijn. Natuurlijk weet ik dat ik niet mee kan doen en dat een terras minstens zo leuk is met een cola.. of een lekkere alcoholvrije cocktail, maar helaas de laatste worden bijna niet geserveerd. Soms moeilijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei lieve:

. Natuurlijk weet ik dat ik niet mee kan doen en dat een terras minstens zo leuk is met een cola.. of een lekkere alcoholvrije cocktail, maar helaas de laatste worden bijna niet geserveerd. Soms moeilijk

Zo was ik vorige week dus aangenaam verrast op de nieuwbouwbuurt bbq dat er sowieso weinig alcohol werd gedronken en ook dat de organisatie twee grote gevallen met een tapkraantje gevuld hadden met hippe fruitwatertjes met vers fruit. Dat deed mij erg goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...