Spring naar bijdragen

Vrijdag 22 juli

Jannigje

Aanbevolen berichten

Ik schrok ook al Herstel! Ik last ook gisterenavond. Gelukkig alcohol vrij. 

Triggert dat bij jou niet? Om toch wijn te drinken? Lijkt mij zelf een moeilijke combi. 

(ik heb het ook wel eens in een zwangerschap gedronken en vond het overigens ook niet te pruimen haha)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las het bericht ook anders Jopie, ik dacht dat je zelf een fles wijn nodig had na het fietsrondje om te ontspannen. Maar het is de vriendin. Kan me voorstellen dat je daar verdrietig om bent. Mijn vriend is een actieve alcoholist, maakt het inderdaad moeilijk om te combineren met alle nieuwe inzichten die ik in het drankmisbruik heb inmiddels. Wil hem graag behoeden, maarja. 

Is ook raar: als ik een dronken man zie zwalken op tv van de dronkenschap dan vind mijn vriend dat een grappig gezicht. Maar ik zie iemand met een hersenbeschadiging door drankmisbruik die op dat moment ernstig ziek is. En vind dat treurig.

Twee verschillende visies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aardige vriend komt vanavond rond 8 uur terug voor nog een uitlaatrondje. Superlief. De alcoholvrije wijn de rest weggegooid. Doe ik niet meer.  Ik wil geen risico lopen dat dat triggert en niet dat dat misschien ook fout werkt. Nu verder in bed. Is effe niet anders. Bedankt mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een combinatie van appel en rode kers gevonden; ijskoud met ijsklontjes erg lekker! Water met mint en limoen, ook erg lekker.

Denk veel aan drank als beloning na een onrustige nacht en drukke dag, maar doe het niet. Ik meld me hier als ik in de verleiding kom. Nu thee met honing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook aan de thee. Rondje hondje is me weer zelf gelukt. Ben nog flink gammel maar ik krabbel weer op met een wijze les, me niet meer zo te laten " inpakken" en vernederen. En weer duidelijk dat lichaam en geest 1 zijn. Mijn rikketik is weer redelijk rustig. Droge avond dus. Truste. En dank voor jullie support. :heart:

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik laat om de dag een grote pot groene thee met smaakje afkoelen en daarna in de koelkast, hoeft zelfs geen honing meer in en ik kom mooi van die thee voorraad af.

Ook rooibosthee, mintthee, Moroc, sterremint zoethout met gemberwortel smaken koud verrukkelijk en hebben geen calorieen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Vandaag een dagje vrij na veel dagen werken..dus lig nog lekker in mijn mandje. En ben niet brak! Wat een verademing....Gewoon  fris en fruitig eens wat rondlezen hier. Heerlijk die herkenning....er gaat een wereld voor me open! Voorheen besprak ik mijn drankgebruik alleen met mijn man en een hele goede vriendin.....nu ineens zoveel mensen die met het zelfde dealen....ieder op zijn of haar manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje! Je mag zo niet van jan geven zenne :angry:. Doe t de volgende dagen maar wat rustiger aan. Waren t knappe tuinmannen? :P. Mijn ex was/is hovenier..verschrikkelijk knappe man maar daar was t ook mee gezegd. Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn..laten we t daarop houden. 

Ik maakte vroeger wel eens zelf een drankje met gember, munt en limoen. Daarna zo'n flesje gekocht met infuser (of hoe t ook mag noemen). Niet slecht..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...