Klassement
Populaire bijdragen
Inhoud met de hoogste waardering op 05-05-26 in Berichten tonen
-
Bevrijdingsdag 5 mei 2026
IJsvogel en 3 anderen reageerde op Lonster1 voor een discussie
Die shampoo en douche-gel... sommige mensen gebruiken een halve fles en zorgen ervoor dat de hele vloer bij de douches onder het schuim komt te staan. Bah. Bij sommige zwembaden is het gebruik van die producten verboden, en terecht. En het positieve nieuws is dat ik net een vrijheidslunch heb gegeten, die op veel plekken in het land gratis wordt aangeboden. Witte bonensoep met bloemkool, kokosmelk, gember en koriander. Heerlijk. En gezellige gesprekken gehad. Ik word er steeds beter in om gewoon in mijn eentje ergens aan te schuiven. Dat is ook vrijheid; je angst overwinnen en op mensen afstappen.4 punten -
Bevrijdingsdag 5 mei 2026
bolletje en 3 anderen reageerde op bumperjim voor een discussie
Dodenherdenking, bevrijdingsdag, ik heb daar nogal gemengde gevoelens over. Stilstaan bij 80 jaar geleden met mooie woorden en prachtige muziek, terwijl er gewoon weer een genocide aan de gang is in Gaza, Libanon en binnenkort Iran. Om maar te zwijgen van de minder fotogenieke oorlogen, Zuid-Soedan en zo, waar het allemaal van de grote hoop gaat maar net niet sexy genoeg om in het nieuws te komen. Maar misschien is het juist kmw om te focusen op je kikkerlandje en je niet te laten gekmaken door wat er elders gebeurt. Ik weet het allemaal niet meer 🫤 Moet naar mn werk geloof ik.4 punten -
Bevrijdingsdag 5 mei 2026
spirit en 2 anderen reageerde op lady jane voor een discussie
Het is èn èn bij mij. Mijn gedachten gingen eerst naar de Palestijnen, en via hen naar alle onschuldige slachtoffers van oorlogen. Die van de 2e wereldoorlog zijn een aanleiding, maar de oorzaak van oorlogen is van alle tijden. De film erna raakt me wel diep. Maar ooit ging ik als vrijwilliger naar Israel om 2 maanden in de kibbutzen te werken. Ik kwam er zo vreselijk veel discriminatie tegen, vooral met de Duiste vrijwilligers en de Palestijnen dat ik na de eerste maand ben afgehaakt. En sinds de laatste oorlogen ben ik anti wereldleiders die op macht/wraak uit zijn.3 punten -
Goedemorgen! Gisteren na training op de hardloopclub op het terras met een klein aantal mensen dat er was stilgestaan bij dodenherdenking en 2 minuten stilte. Op de achtergrond hoorde je buiten duidelijk de bourdonklok van de Waalsdorpervlakte en in de verte de trompettist en na afloop het Wilhelmus dat werd ingezet. Ook zonder beelden indrukwekkend en genoeg stof tot nadenken en dankbaar voor te zijn. Fijne dag! Dagpact: MaryArt Maja3 punten
-
We hadden ook een feest kunnen geven met 200 genodigden maar dat is zoooo niet ons ding 😜1 punt
-
Komt donderdag. Want vrijdag is hier bevrijdingsdag dus donderdagavond lekker uit.1 punt
-
Oohww... van harte gefeliciteerd met jullie 25 jarig huwelijk, @bumperjim en Stier.1 punt
-
Gefeliciteerd @bumperjim respect voor jullie beide, mooi om zo samen te zijn. Euh, stuur maar een Tikkie? Wat heb ik gezegd dan @Reacher?1 punt
-
Gefeliciteerd met 25 jaar huwelijk @bumperjim. Eten is op rekening van @Quinn 😜1 punt
-
Ja ironisch hè, bevrijdingsdag 🤣 Ik heb net een lekker restaurantje geboekt voor donderdagavond (vrijdag vrij hier). Ik wou lekker naar een michelinster maar de Stier wil het niet duur maken. Dus nu een leuk klein modern niet te duur tentje gevonden in de michelin app. Dat blijft toch de handigste manier om een lekker tentje te vinden, want op google en tripadvisor zijn teveel mensen die alles en iedereen maar 5 sterren geven. Plus de neprecensies...1 punt
-
zo lang al bevrijd van je vrijgezellenbestaan, gefeliciteerd BJ ook voor de Stier natuurlijk, topprestatie van haar1 punt
-
1 punt
-
1 punt
-
1 punt
-
Helemaal mee eens @bumperjim. Die overpeinzingen vielen bij mij onder de noemer ‘stof tot nadenken’. Ingewikkeld.1 punt
-
Goeie morgen Mary-Art en Maja en de rest.1 punt
-
Schindlers List gekeken na de herdenking.1 punt
-
@Marjolijn Zelfs op een dag van herdenken zijn er mooie momenten, verdrietige momenten, levenslessen. Dat gaat niet ten koste van herdenken, maar juist samen. Doordat we in de positie zijn in vrijheid te kunnen herdenken en in vrijheid te leven. Herdenken telt, leven telt. Ik herdenk vandaag, zeker, en tegelijk probeer ik het leven dat ik heb te waarderen.1 punt
-
Draadje van Kaatje 🌺
Reacher reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Dag 114 even opschrijven voor me zelf om te onthouden. thuis na het weekend niets gedronken ook niet op de trekker trek (groot tractor wedstrijd met veel bier)en drank. Ook niet Waneer ze ‘s avonds aan de mojito gingen. en weetje het was gewoon een heerlijk gezellig weekend nu heerlijk thuis op de bank in me tuin.bij man lief 🥰 trots op me zelf 🥳1 punt -
ik ben nu thuis sinds dinsdag en het gaat elke dag een beetje beter vandaag 25 dagen nuchter en het is een ander leven nuchter donderdag ben ik terug naar mijn AA groep gegaan en dinsdag start ik met NA ik heb ook een vrouwelijke sponsor nu en we gaan beginnen werken met de stappen ik heb nog last van 1 ontsteking de andere 2 zijn genezen ik was er erg aan toe toen ik binnen ging in het ziekenhuis maar het was mijn redding met mijn mama gaat het niet goed ze gaan haar verhuizen naar intensieve en ik heb er geen goed oog op maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om hierdoor terug te drinken1 punt
-
Het is niet de sterkste trigger voor mij. Het is ook veel minder effektief dan naar bed gaan. "Wat leuks doen" is een lastig onderwerp voor mij. Ik zou zo graag wat leuks gaan doen met de Stier maar die ligt driekwart van de tijd uitgeteld voor netflix. Heeeel soms doen we wat leuks. Eens per kwartaal of zo. Als zij daar zin in heeft en energie voor heeft dan laat ik alles uit mn klauwen vallen. De rest vd tijd heb ik een hond en een mountainbike en een drumstel 😢 en een kurkentrekker maar dat was vroeger.1 punt
-
vandaag 24 dagen nuchter wie had dat gedacht ik in ieder geval niet ik dacht niet dat ik nuchter kon geraken en vooral blijven ik heb nu wel de motivatie om nuchter te blijven ik voel nog elke dag de gevolgen van het drinken ik kijk wel uit naar mijn NA reis tot straks1 punt
