Spring naar bijdragen

Woensdag, 7 juni 2017


jowan

Aanbevolen berichten

Dagpact:

jowan

Bor

Lars

Kohtje

Sita

Iedereen goedemorgen! Dank je wel voor de koffie Yvonne.
Succes Vasja! Fijn, dat je niet nerveus bent;)
Kohtje, harder rennen?
Suikertje, een glas cola wil soms helpen tegen de misselijkheid.
Mazzelaartje, zet hem op!
Asterix, hoe is het?
Lars, en met jou?
Lika, denk aan je!

bewerkt door Sita2
wat vergeten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Hoi, hier nu alles goed gelukkig. Gister zo een erge trek aanval, nah niet normaal grrr. Ben je bijna een jaar droog, ongelofelijk maar ook weer logisch. Blijf een alcoholist natuurlijk. Had het zo zwaar gister en dacht ga hier reageren na gelezen te hebben, toen las ik de vinho/koude biertjes met schuimkragen en etc , bij welke gerechten dat heerlijk zou zijn. Tik het  eerlijk was niet helpend haha. Ben meteen naar de uitlog gegaan. Nu kan ik erom lachen, gister niet. Zweet stond al in mn handen van de trek gister dat kan ik nu nog meer plaatsen. Voor mij is niet drinken vaak relax maar ook strijd, blijft zo. Natuurlijk pluk ik de nuchtere vruchten wel.

 

Vasja van harte gefeliciteerd!

Reacher fijne vakantie meis!!!

Asterix jullie hebben het toch maar mooi gedaan thuis, super sterk vind ik jullie!

Lika, heb zoveel aan je postings, sterkte en bedankt!!

Dit bleef  hangen

Voor iedereen alle goeds natuurlijk!

bewerkt door Smaragd
vaal in vaak geweizigd, tikfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ja ik mag Bor heel erg graag maar moet me iets van het hart. Jouw reacties gister...........

Ja ik.... ban/verwijder alcohol uit mn leven  als het op tv is, wijzig ik het kanaal of zet de tv uit als het mij niet uitkomt.

Geen drank in mijn huis, gelukkig drinkt mijn partner ook niet niet maar ook op verjaardagen geen drank in huis en gezellig dat het is en kan zijn! Ik beslis, niemand anders. Mijn leven! Ik hoef niemand meer te pleasen en het wordt gewaardeerd zelfs. Een standpunt/keuze in nemen.

Wel degelijk mogelijk om het uit iig mijn leven te bannen en ja als ik de bezopen gezelligheid soms zie op mooie dagen op de grote markt dan geniet ik dat zij zo genieten en heb meelij met de dag van morgen voor sommigen want ik had daar kunnen zitten en zat daar ooit heel vaak.

Het is dus wel mogelijk, dit is mijn weg en hoeft het niet voor iedereen te zijn natuurlijk. Na 10 crisis opnames moest ik wel zo gaan denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Smaragd:

 

Lika, heb zoveel aan je postings, sterkte en bedankt!!

Dank Smaragd, dat is prettig om te horen. Zo zie je maar au fond lijken mensen op elkaar.... mooi dat het forum zo werkt. We leren van elkaar, helpen elkaar etc.ik heb zelf met weinig mensen zo wezenlijk contact als met jullie. Ik durf hier mezelf meer te laten zien. 

Was een goede dag. Dochter vanochtend in paniek. ( moest presentatie houden.) Dat gevoel slaat dan over op mij. Weet nu wat het is. Verzet. Ik wil niet dat zij dit doormaakt ( want ik was zelf net zo). Word er boos van. En ook op mezelf. Dat ik dit erin heb gestopt. Deze angsten, dat gedoe. Dat is mijn aandeel. Maar.... ik kreeg mezelf rustig toen ik het gewoon kon laten en accepteren. Het is zo. We gaan (zij gaat) er een weg in zoeken om mee om te gaan en dat doet zij al heel goed. En ik ben haar niet en zij mij niet. Ook al lijken we nog zo veel op elkaar. Resultaat: ik vond zowel haar als mezelf een stuk leuker. 

In andere situaties zou ik dus beginnen met zo'n gevoel van boos verzet, er nog een paar bij krijgen die dag en dan thuis iets 'verdienen' ter ontspanning zogenaamd. Met als resultaat moe, volgende dag meer verzet etc... daarom meld ik het hier. Is voor mij alcohol gerelateerd. Het niet aan (kunnen) pakken van zaken die wel aan te pakken zijn.  Moeite waard zijn. 

Fijne avond.

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Smaragd:

 

............................................... Had het zo zwaar gister en dacht ga hier reageren na gelezen te hebben, toen las ik de vinho/koude biertjes met schuimkragen en etc , bij welke gerechten dat heerlijk zou zijn. Tik het  eerlijk was niet helpend haha. Ben meteen naar de uitlog gegaan. ..........................................................

En dat is dus juist de reden waarom we het niet zouden moeten promoten. Het is niet helpend, kan zelfs zucht opwekken.
En als je het dan toch nodig hebt je ego op te poetsen dat jij zelf zo goed tegen de drank kan, of dat je met je wilskracht de hele wereld aankan, dan kan dat vast wel op een of ander verjaardagsfeestje of receptie.
Naar mijn mening hoort dat op dit forum niet thuis. Uit respect voor hen die de eerste stap nog willen zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...