Spring naar bijdragen

Maandag, 5 juni 2017


jowan

Aanbevolen berichten

Hoi Reacher, lees ik net dat je vannacht op vakantie gaat en bang bent om te vliegen. Kom op, meid, het is de veiligste manier van reizen, echt waar en van elk ongeluk of incident wordt geleerd, dus het wordt steeds veiliger.

Kijk naar mij, meerdere keren de wereld rondgevlogen en ik ben er nog steeds. Niet dat het mijn favoriete manier van reizen is, want je zit als een kandidaat voor de elektrische stoel vastgesnoerd. (Citaat van Paul Theroux, reisschrijver, die, als het even kon, niet vloog. Die bootreis vorig jaar vond ik ook veel prettiger, maar soms moet je, om ergens te komen wel vliegen. Dat gedoe op Schiphol vind ik veel erger met al dat wachten en veiligheidscontroles. Dus, ga op tijd weg, dan heb je minder stress en houd de hele reis je riemen vast, dan kan je niets gebeuren. Ik vind het landen ook niet prettig, maar dat komt altijd goed. En ja, hele stukken wordt gevlogen op de automatische piloot, dat kan op lange vluchten ook niet anders, beter dan een piloot die in slaap valt. En eten moeten ze ook, maar in feite zou hij gewoon even weg kunnen gaan om te dineren, dat toestel vliegt zichzelf.

Waar ga je heen? En wanneer ben je weer terug? Dat heb ik natuurlijk gemist. Geniet en drink niet of met mate, maar dat is mss niet zo'n goed idee.

:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed besluit, Sita. Ook dóen, hè?
Tent uitgeprobeerd.. hadden binnen(slaap)tent besteld voor in een bustent. Blijkt ie niet vastgemaakt te kunnen worden.
Meteen mailen met de leverancier en die gaat ons volgende week laten zien hoe 't moet... ben benieuwd.

Lidia, belt Albert jou nou op om op het forum te kijken of ie jarig is?? :blink:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Albert, van mij ook de felicitaties. Nu die verjaardagskalender zo weggestopt zit schieten de verjaardagsfelicitaties er, wat mij betreft, nog
meer bij in dan ze 'vroeger' al deden.. Da's geen onwil maar slordigheid mijnerzijds. (Och, misschien ook wel onwil, maar dat zég je toch niet?;))
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van harte Albert!

Asterix, houd ajb jezelf en je eigen leven in de gaten. Het is verleidelijk en soms lijkt het bijna onontkoombaar om je te focussen op het welzijn van de ander, maar dat is uiteindelijk niet de weg. En wat Lars zegt. Het is zo waar. sterkte en wie weet : plezier!

Reacher, tjee, domme vraag misschien waarom ga je vliegen als je zo bang bent? Maar het is de veiligste manier van reizen. Hoop dat je toch een goede tijd gaat beleven.

Thuisgekomen zojuist. Wij zitten meestal ergens niet te ver weg. Genoeg moois overal.

Gisteren zag ik op allerlei terrasjes en net in de supermarkt mensen met drank en drank'koppen'.... (zo noem ik het maar even) Het blijft me bijzonder opvallen, maar ook voel ik : ik hoef dat niet meer. Ik hoef niet meer te luidruchtig, te boos, te roodhoofdig, te slapend en moe...

Ik kocht een kar vol groente, fruit, brood en vlees voor 40,- Met de drank erbij zou dat toch snel 50,- zijn geweest. En dat steeds weer. 

Ik doe nú even een schoonheidsslaapje en dan koken en de nieuwe week in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de geruststellende woorden lidia en Sita. Ik weet het wel, maar als het mis gaat dan gaat het meteen zo erg mis. :mellow:

Ik ga naar Turkije met mijn vriend. De eerste keer dat ik niet drink. 

Paul Theroux is volgens mij de vader van Louis Theroux die documentaires maakt, o.a. één over alcoholisten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Reacher, te veel eer... Maar je angsten aankijken met liefde hè? Je mag bang zijn. Niets ergs aan. Niets raars ook trouwens. Ik geloof dat de helft van se vliegers toch wel gespannen is. Ik denk voor mij vergelijkbaar met het idee van zelf in mijn eentje van Amsterdam naar de Ardennen (ofzo) moeten rijden. Brrrrrrrr.......

Mazzeltje: top gedaan. :D de eerste sticker in je schrift! 

Man heeft vandaag niets van de alcoholische genuttigd. Vind ik lief. 

Ik probeer mezelf overigens weer wat meer aan het autorijden te krijgen. Op vakantie al gedaan. Me door NIEMAND laten tegenhouden om naar de ijssalon te rijden met de meiden. En ook gisteren na het eten. Kijk, instant beloning voor nuchterheid. Is er een plan... kom maar op, we gaan erheen rijden. Kan gewoon. Nog meer als ik durf te rijden....

Ik heb alle wijze woorden allerhande mensen, maar vooral van jullie op me in laten werken. Kom uit verzet. Hoef niet alles in 1 keer goed en mag hulp vragen. Vandaag heb ik het allemaal (voor mezelf) prettig gedaan. En ook uitgebreid gekookt. Stort nu niet in. Ik weet, blijft vast niet zo, maar nu: zeer tevreden!!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach nee, Lika, ik heb geen gelijk. Het valt me alleen op, ook bij mezelf, hoor, dat we negatieve vooruitzichten makkelijker
voor waar aan (kunnen) nemen dan de wat positievere. En dat we zelfs als het (al een tijd) goed gaat tóch blijven geloven dat het wel
een keer weer helemaal mis zal gaan. Alsof we het niet fijn mógen hebben. Ervaring heeft ons dat geleerd, zeggen we dan. Maar
ervaring zou ons ook kunnen leren dat we nu eens niet weer de mis-kant op zouden hoeven gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...