Spring naar bijdragen

Maandag 29 mei


Vasja

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allen.

Ik was om 5 uur al op, strakke blauwe lucht. Nu ik op de fiets had moeten zitten, onweert het al een tijdje.

Maar ik wacht toch lekker deze bui af, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om met dit weer op te fiets te gaan stappen.

Fijne dag! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Koffie en thee staan klaar. 
post-1140-0-39715400-1457161005_thumb.jpgpost-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpgpost-1140-0-54836100-1460092413_thumb.jpg
Hier heerlijk koel op het moment. 
Alles dus tegen elkaar open. 
Heb even op buienradar gekeken, over een kwartiertje moet het hier 
losbarsten.... even goed in de gaten houden want heb de was gisteren
half-nat buiten laten hangen.... 
Gisteren heerlijk buiten kunnen zitten onder de parasol, was prima te doen. 
Stuk beter dan eergisteren, toen heb ik alle ramen en deuren dicht gehouden en
mezelf opgesloten in huis, vond het niet te doen buiten. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites


Ik realiseer me dat, net als met drinken, het tussen mijn oren zit met bijvoorbeeld "dat warme weer".
Als ik er in m'n hoofd niet tegen wil kunnen, gaat het vast tegenvallen. Ik denk niet dat het mijn lichaam is wat protesteert.
Zo kun je met drinken jezelf ook nog steeds, heel diep in de krochten van je brein, wijs blijven maken dat het ooit nog wel weer kan en dat je het eigenlijk ook nodig hebt, zoals iedereen om je heen. Dan blijft zucht en ertegen vechten je deel. 
Mij lucht het enorm op dat ik toegeef dat het niet meer voor mij is: genoeg gezopen voor de rest van mijn leven.
Ik mis het niet meer, heb het niet meer nodig. Ik begin verschillende smaken in water te ontdekken en geniet daar van.

Mijn twee cent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan zijn hoor jowan, maar ik merk dat ik nu ik zoveel gewicht erbij heb gekregen er toch echt minder goed tegen kan dan 25 kilo terug.
En dat zit echt niet tussen mijn oren... dat is niet iets wat ik mijzelf wijsmaak. 
Overigens ben ik ook gek op water hoor, gewoon lekker kraanwater over het algemeen. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ben ik met je eens Yvonne, overgewicht past ook in mijn verhaal en had ik er niet bij gezet. Met 30 kilo minder zou ik " op gewicht"  zijn en dat merk ik ook dageliojks dat me dat negatief beinvloedt. Maar ik wil het me niet laten belemmeren. Ik ga er niet doildriest tegenaan en negeer het, maar als ik er nu ook nog eens bij stil blijf zitten, heb ik helemaal de idee dat het gierend uit de hand loopt.

Vroeger was ik een intensieve duursporter, dat kan en wil ik nooit meer worden, maar stil zittend verder dichtslibbend achter de geraniums doodgaan wil ik ook niet. Dus doe ik er wat aan en zoek ik naar mogelijkheden om er wat aan te doen. En zo'n ding dat het in  mijn hoofd zit, helpt me daar bij. Dat heb ik onder meer uit de 12 stappen geleerd, net zoals met zuipen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

Vanmorgen om 6 uur een fikse onweersbui gehad
Als een blok geslapen vannacht, want gisteren mezelf het apezuur gewerkt, bij zowel clienten als bij mezelf thuis
Maar alles spic en span, en een zeer voldaan gevoel
Straks even 3 uurtjes werken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen kanjers.

Afgelopen week maar 2 x over m´n grenzen gegaan, dus goed opgelet.

Deze week wil ik neg. gedachten proberen om te zetten in positieve. De behandeling bij de psych. duurt zooooo G. vergemes lang. Ga zelf maar eens wat doen. Weet niet of dat mag maar dat hoor ik dan wel.:D

Vannacht ook een tabl. extra genomen en goed geslapen. Zo helemaal zelluf beslist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen op deze heerlijk frisse dag. 

Veel zit in mijn hoofd. In feite zitten alle "belevingen van de werkelijkheid" in mijn hoofd. Maar......dat betekent natuurlijk niet dat de werkelijkheid er niet ís. 

Voor mij Is juist daar het evenwicht vinden van belang. Onderhand na 55 jaar weet ik (kan ik erop vertrouwen) dat ik een doorzetter ben en positief ingesteld. Luisteren naar (zo niet: gehoorzamen aan) wat even niet lukt, wat niet fijn Is,  is derhalve wezenlijk. 

"Ik kan meer dan ik aankan"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik proef trouwens ook verschil tussen water en water. Maar net als met drank kan ik daar niet echt van genieten.
Water is water... als er maar water in zit. Fijngevoelig qua smaak ben ik nooit geweest en zal ik ook nooit worden, denk ik. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En verder: na meer dan 10 weken verlof morgen weer aan het werk. Dan begint t gewone leven weer. Gaan We weer "gewoon doen". Blij mee. Al begint ergens (in de diepste krochten van.....) het verlangen te rijpen naar stoppen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie, dat je weer aan het werk mag/kan zie ik als goed nieuws. Het beginnende verlangen naar stoppen met werk óók.
Ik verlang stiekem nog wel eens naar een 'mooie loopbaan'.. wat dat ook mag wezen. Klinkt zo lekker 'vast en zeker'..
Misschien verlang ik alleen naar die klank. Al met al ben ik zonder loopbaan ook tevreden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...