Spring naar bijdragen

Dinsdag 14 februari


Vasja

Aanbevolen berichten

Aicha dat is geen best geluid zeg. En dat pijn concentratie kan overstemmen is duidelijk.
Geestelijk onwelbevinden kan de concentratie al een behoorlijk duw geven.
In ieder geval zijn er kleine signalen (knopjes in de struiken) van een naderende lente
en kan je lekker buiten wandelen. De kou heeft een verkrampend effect, zeker op mij.

Aicha nu hoognodig de hond. 'Zie je nog wel.'

Sterkte.

 


 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

begrijp het.. neem wat rust dan Bor. Ik dacht dat het zeer goed met me ging, had gewoon geen tijd om op het forum te komen, tot ik dacht nu ben ik zo 

"goed" en kan ik wel weer eens een glas meedrinken.. Goed dat kan ik dus niet, hopeloos geval

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lieve,

De écht hopeloze gevallen zijn doorgaans niet op dit forum. Die bevinden zich buiten de poort.
Met de meesten komt het vaak wel goed.
Wel is het zo dat je moeilijk kan stoppen en wilt doorgaan. Als dat het geval is moet het sprookjesboek dicht.

Het ééntje kan wel idee is geen optie en dus is helemaal stoppen een strak plan.
Na een tijd ga je je afvragen wat de meerwaarde van een enkel drankje is.
Ook ik lust wel een lekker drankje, maar ben tot de slotsom gekomen dat het niets toevoegt.
Ik sta in een soort stand-by en onmiddelijk kom ik uit de sluimerstand en het 'feest' begint.

Meer dan dertig jaar dacht ik beschaafd te kunnen drinken. Echt het ging niet!

Hoop dat je je weg er in vindt.

Succes.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve, het valt jou juist te prijzen dat je de draad weer zo snel weer op pakt en niet door blijft drinken. Dat bewijst dat je echt wilt.

Over mijn eigen psychische problemen valt weinig meer te zeggen. Zit echt in een dal. Wel ben ik erg blij dat ik nu niet drink. Dat zou het alleen maar vele malen erger maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bor:

Ik zoek naar woorden maar weet niet wat te zeggen want dat is een rotgevoel
wanneer je jezelf een hopeloos geval noemt. Ik doe/ zeg dat dan ook over mezelf.
Ik ben een loser, hopeloos geval om moedeloos van te worden en dat meen ik dan ook echt,
niemand kan mij dan overtuigen dat dat niet zo is. Dat is erg gevaarlijk want dan verdrink daar weer in,
zo leerde mijn ervaring. 
 

Maar je hebt je hier weer gemeld Lieve, daarmee ben je er niet in blijven hangen en groeit je eigenwaarde straks ook wel weer.
Omdat je het waard bent:rose:

Jij bent ook geen loser Bor, het is gewoon een rot ziekte waar je tegen moet blijven vechten. Ga je nu beginnen met die Refusal? Ik neem dat nu weer, maar

ik weet ook dat ik dan echt niets mag drinken want dan kunnen ze je naar het ziekenhuis brengen. Dus voor mij is het gewoon weer boeken toe op vlak van drank dan. Ben nog wel wat teleurgesteld maar heb me ook voorgenomen om niet meer te beginnen tellen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Soothe, ooit kon ik beschaafd drinken.. hoewel het toen ook wel regelmatig teveel was, maar in mijn hoofd kon ik toen wel stop zeggen. Netjes zoals "normale" mensen het bij 3 glaasjes houden en dan zeggen oh nee nu heb ik genoeg hoor. Nu gaat dat niet meer die grens ben ik overgegaan een 5 tal jaar geleden, een slok vraagt om meer en meer. Ik noem mezelf een hopeloos geval omdat ik gewoon met die kwaadheid zit, meestal helpt me dat wel. Vandaag zijn mijn lippen al weer gestift en zijn mijn schouder al wat rechter. Die stand-by modus die ken ik. Ik wil die nu weer in over and out krijgen. 

@suikertje, de reden dat het een korte terugval is (was) is omdat het niet de eerste is.. bijna expert aan het worden in terugvallen (nee ik overdrijf). Goed dat je niet drinkt want dan is het gevoel maar even anders en komt het daarna weer 10x harder terug (denk ik.. bij mij toch het geval)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Loodzware dag tijdens gesprekken in traject dat ik ben gestart. Hyperventilatie, bijna flauwgevallen, tranen. Maar ook veel inzichten. Onder meer dat ik het heel lang heb volgehouden. En dat ik heel veel wegdronk en rookte. En nu? Nu weet ik 1 ding zeker, drinken dempt, stopt mij weg, het probleem weg en dat komt nu zo ongenadig keihard terug . Jammer dat ik niet eerder mijzelf onderhanden heb genomen. Misschien was het dan minder heftig geweest. Maar hé, beter laat dan nooit. Ben doodmoe, maar kijk mezelf recht aan in de spiegel en ben godzijdank nuchter. Dat helpt. Liefs allemaal. 

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...