Spring naar bijdragen

Donderdag 2 februari 2017


Vasja

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

Voor het eerst sinds tijden dat ik me 2 dagen achtereen redelijk voel.

Ik koester dit moment.

 

Volgende week start ik met EMDR, ga er heel gemotiveerd in.

 

Schoonmaakhulp is gisteren hier gestart, heb maar een kleine eigen bijdrage.

Knapt mooi op zo hier in huis, ben er heel erg blij mee.

 

Wens degene die het moeilijk hebben veel kracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

net weer thuis. kon m'n brace voor m'n arm ophalen maar heb hem niet meegenomen.

mijn hemel, het leek wel een uitwendig skelet.. een soort corset met op de rug iets wat op een hijskraan leek

en daaraan een constructie waar ik dan m'n arm in kon leggen... tig klittenbandgespen om mezelf niet te verliezen.

kon bij wijze van spreken alleen nog overdwars door de deur..

de verstrekker begreep me volkomen.

nu loop ik al enkele weken tijdens het hondjes uitlaten en boodschappen doen met m'n arm in een simpele sling. dat gaat goed, kan ik

het gewicht voldoende mee van m'n schouder halen. en zo kan ik ook veel makkelijker m'n arm en schouder

voorzichtig nog wat in beweging houden.

als je eenmaal in de medische (malle)molen zit sturen ze je makkelijk door van de één naar de ander..ik doe braaf wat iedereen

zegt en voorstelt, maar ergens onderweg is de theorie van m'n aandoening de praktijk voorbijgelopen en zijn de middelen

groter geworden dan de kwaal praktisch vereist.. zo ook die pijnstillers, ik zit maar op een kwart van de

hoeveelheid als die mijn neuroloog aanraadde..

ik heb veel vertrouwen in de kunde van de mensen die me door deze periode heenhelpen, maar ik ben ook een beetje

ervaringsdeskundig op het gebied van deze aandoening.. dat geeft me gelukkig de ruimte om, binnen grenzen, hun behandelplan

een beetje te verpersonaliseren..

voorzichtig ben ik weer begonnen met m'n armspieren te trainen met ,hoe heten ze ook alweer, van die heel lichte haltertjes...

pas over zeven weken heb ik weer afspraken met neuroloog en revalidatiearts. dan hoop ik weer een stuk verder te zijn

en onderwijl hou ik mezelf kritisch in de gaten.

ik zal ook weer eens wat meer met hoofdletters gaan typen, ik bedoel daarmee, dat ik m'n rechterhand weer wat meer zal laten meespelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je schrijft het mooi op Kohtje. Goed gedaan. Ik krijg visioenen van een soort futuristisch bouwwerk dat Kohtje als naam heeft. Ergens is de theorie van je aandoening de praktijk voorbij gelopen.... maakt het niet minder erg helaas.

Edit: typefout

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

 

Voor het eerst sinds tijden dat ik me 2 dagen achtereen redelijk voel.

Ik koester dit moment.

 

 

koesteren... zo'n mooi woord.

koester die 2 dagen, suikertje, maar blijf er niet in hangen... zo kunnen het er zo maar 3 worden.

ik hoop het voor je...

 

O ja, Hoofdletters.. Raak gewend aan Alleen Met Links Typen. Links schrijven gaat ook steeds makkelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft een paar duiten gekost om je dat aan te meten.

Zorgpremie vliegt de pan uit met deze constructies.

 

Houd het maar lekker simpel Kohtje.

 

Kop op!!

 

die duiten valt wel mee.. dit was een exemplaar dat ze nog hadden liggen. aanmeten was een kwestie van gespen op mijn maat vastzetten.

een 'leenexemplaar' dus. met vijftien minuten stond ik weer buiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi beschreven Koh..ik zag het voor me !

Voorzichtig Spirit .. en jij ook voorzichtig Bol !

Vanmorgen overleg gehaald, maar daarna stekker eruit getrokken en tot maandag lekker rust om uit te hoesten.

Nu pannenkoeken bakken voor de meiden en straks met ipad / filmpje in bad en vroeg naar bed.

Trusten vast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal. Hier nog steeds kurk droog. Bolletje het teveel doen en over mijn grenzen heen gaan herken ik. Met drank op deed ik dat ws ook maar voelde daar wel een soort van surogaat rust in. Juist toen ging ik ook over mijn grenzen heen maar voelde even niet, was weg in mijn hoofd, een vlucht. Nu droog voel ik het meer natuurlijk als ik over mijn grenzen ben heen gegaan. Zal altijd een ding van mij blijven waar ik alert op moet blijven. Trots dat ik al zoveel maanden droog sta. Wel wat verdrietig. Een hele goede( dacht ik )vriendin waar ik alles aan kwijt kon, vertelde mij vandaag dat ze mij maar burgerlijk vond. En dat toen ik dronk(beheerst) een leuker gezelschap was. Kwam als een klap in mijn gezicht aan. Ook best gemeen want ze weet van hoe diep ik kom. Eigenlijk vanmiddag ook uit het veld geslagen daardoor. Moet maar even bezinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spirit,op de hondenschool hebben wij geleerd dat boos worden op je hond wanneer zij niet wil komen,absoluut niet werkt.

De hond wordt bang want zal op zijn donder krijgen.

Hoe moeilijk ook de hond op een vrolijke manier terug roepen én belonen wanneer zij eindelijk komt,wanneer de hond nog steeds niet wil komen,je omdraaien en weglopen(hond natuurlijk wel vanaf je ooghoek in de gaten houden.

Tip neem als je gaat wandelen een beloningssnoepje mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Smaragd,

 

Dat is niet aardig van vriendin. Wel ja zeg burgelijk.

Ik was beheerst drinkend vaak ook aardiger gezelschap.

Nu leef ik een tamelijk 'gewoon' leven. Niet echt spectaculair.

Wellicht ben ik ook een burgelijk type.

Smaragd je drinkt niet, dan maar een beetje gewoon.

 

Ik ben trots op je. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...