Spring naar bijdragen

Di 17 jan


fleurtje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, middag,

 

Dagpact 

Lars

Momentum 

Quinn

vasja

leila

Stekker

kohtje

smart

Nadia

Spirit

 

 

Lieve Bol, ik zou je willen knuffelen, maar dat kan niet. Ik denk aan je en hoop dat je hier in ieder geval vaker komt om te praten. ((Boll))

 

*

 

MG, ik ben het voor een heel groot deel met je eens én ook met Etty. Ik weiger mijn mond te houden als iemand die me wel heel veel aan het hart ligt zo onterecht onder vuur wordt genomen, terwijl hij wel serieus aan zijn eigen proces werkt en dat naar eer en geweten deelt hier.

 

Sterkte Quinn, wat een rot nacht moet het weer zijn geweest!

 

Op naar de natuur en dan werk.

Liefs voor iedereen die het nodig heeft!

Sita

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En terwijl er hier en op de draad van gisteren gesproken wordt over het laatste voorval, zie ik de volgende veelpleger alweer de grenzen opzoeken...bah

 

Huh? Wat bedoel je MG? Ik zie alleen mensen die open zeggen wat ze ervan denken.

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shoot Bol, ik hoop dat je het padje vindt en dat het je lukt op je eigen gouden plekkie te blijven!

 

Wat 'n gedoe weer gister, kan het niet meer lezen maar me er genoeg bij voorstellen.

Wees jij maar pucies wie je bent, Lars, helemaal goed.

 

Geloven verbieden gaat wat ver (toch?), maar beperk dan in ieder geval je inzichten tot je eigen groepie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bol

 

:rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:

 

Voor jou en inderdaad je moet even de 1e 2 weken door zien te komen en dan zul je echt verschil gaan merken ( weet ik uit ervaring )

Dikke virtuele knuffel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bol, erger worden van de klachten bij ad is bekend begin verschijnsel. Mocht het blijven, schakel je arts in. Mijn ervaring is goed met seroxat/paroxetine. Ik slik die al ruim 20 jaar. Daarvoor had ik veel last van ander middel. Ieder kan er mogelijk ook weer iets anders op reageren. Sterkte!

Sbs: sterkte. Over verstandskiezen trekken gaan altijd de wildste verhalen. Ik had nergens last van. 4 tegelijk. Ook dat wisselt dus blijkbaar per persoon. Hoop dat het voor jou ook blijkt mee te vallen, want dat kan dus ook. Goed dat je pijnstilling vooraf neemt.

Ik was net naar parodontoloog. Gek genoeg duizelig daarna. Te lang met hoofd naar beneden gelegen? Ben naar beneden begeleid en kon wel weer thuiskomen. Vreemde gewaarwording. Ga even slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo zat het helemaal niet Toine, duidelijk dat je de oorspronkelijke postings van Bor niet hebt gelezen. In mijn optiek deelde Lars helemaal niet te veel, zeker geen specifieke details. Dat daar vervolgens iemand op reageert, wie dan ook, met de woorden onpasselijk, walgelijk en vies, terwijl nota bene alleen de woorden mannensauna en relaxruimte zijn gebruikt, is onnodig kwetsend en far out of line. Daarnaast heeft ze ruim de tijd gehad om daarop te reageren met iets als "sorry, zo bedoelde ik het niet". Fijn dat je voor je vrienden opkomt, maar dat recht heb ik ook ***.

 

Edit: vloeken is inderdaad niet nodig, merci.

bewerkt door Quinn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar je wou wel weten wat Bor met haar banaan deed Toine  :) 
 

Het gaat waarschijnlijk niet om wat je zegt maar de manier waarop iets gezegd wordt. 
Dat maakt het grote verschil in eender welke vorm van communicatie.
Je gebruikt het ene woord, ik een ander, maar uiteindelijk zeggen we hetzelfde.

Wat mij meer duidelijk wordt is dat iedereen er andere morele regels op nahoudt. Wat normaal is..


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

. Meer informatie zal tot meer vragen leiden, tot afwijkende meningen en discussies. Ik denk dus niet dat daar een oplossing zit.

 

 

Dit begrijp ik niet? Wat kan er mis zijn met vragen afwijkende meningen en discussies? Het onderdrukken van afwijkende meningen en vragen en discussies hierover is in mijn ogen juist de kern. Wat onderdrukt wordt groeit en het bevestigt taboe onderwerpen. Het probleem is ontstaan door iemand die de lifestyle van de een ging onderdrukken. Ik geloof niet dat voor onderdrukking, onderdrukking door de moderatie nu de oplossing is. Het merendeel van de mensen hier heeft volgens mij het besef dat lifestyle issues juist te maken heeft met jezelf mogen zijn en het gevoel van niet jezelf mogen zijn de grootste trigger in verslaving is die ik ken. Daar mag best een discussie over komen. Daaruit blijkt dan heel duidelijk hoeveel support Lars heeft in zichzelf mogen zijn. En hoe afwijkend en vrijheidsbeperkend die ene persoon blijkt (wat ook veelzeggend is) Daar is moderatie niet voor nodig. Dat stoort juist de normale gang van zaken vind ik. Vooral omdat het resultaat is dat mensen die Lars wel support geven hun berichten gedelete worden en Bor wel via Toine kan laten blijken hoe ze dingen bedoelde. Ze zich dus wel kan verweren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mensen prive doen, houd dat lekker prive en dat sommige mensen aanstoot nemen aan berichten kan je verwachten op een forum, niet iedereen is hetzelfde.

 

Hier ben ik het totaal niet mee eens en zal altijd het recht blijven verdedigen dat mensen alles mogen schrijven waar hun hart van vol is. Ergens aanstoot aannemen moet je niet afreageren op waar je aanstoot aan neemt. Het is een spiegel, kijk daar eens in. Het laat je eigen bekrompenheid zien, je eigen beperkingen waar je vervolgens aan mag gaan werken. Wat mensen prive doen zoals rondom relaties en seksualiteit is iets heel belangrijks voor hen om zichzelf te mogen zijn. Vaak hebben mensen dit jaren verdrukt en dit lijdt tot verslavingsgedrag. Bij werkelijk alles wat er is maar ik niet accepteer van mezelf ontstaat interne onrust tot ik het leer te accepteren in mijzelf. En daarvoor is er ook dit forum en daarom moet van mij iedereen alles kunnen schrijven over zichzelf (oordelen over de ander is iets anders.....) Wat ik zelf over mijn seksualiteit schreef op dit forum schaamde ik mij voor ergens ook al wist ik dat er niks verkeerd is aan verliefd worden ook al waren de omstandigheden bizar. Ik heb er heel veel aan gehad dat men dit helemaal geen issue vond. Dat frummers het helemaal niet iets vonden om voor te schamen. Dat nam mijn schaamte weg.........schaamte en schuld........DE twee pijlers onder verslavingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eric mijn hart is van veel dingen behoorlijk vol.

Echter ik zie de noodzaak niet omdat hier te melden.

 

Ik vind niet dat ik daar niets mee opschiet en de hele wereld

kan hier meelezen.

 

Ik heb hier veel gezegd, maar het achterste van mijn tong laat ik niet zien.

 

Er is ook iets als privacy.

 

 

Aanp, woordje vergeten.

bewerkt door Soothe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och, je kunt privé achtige dingen op je eigen draad vermelden, waar niemand het hoeft te lezen die je niet volgen wilt. Maar je kunt ook de dagdraad ermee vol plempen, waar niemand om je heen kan.

Je laatste opmerking vind ik (let op: dit is een mening!) beneden peil toine.

 

Edit: hell, loslaten van iets dat je hoog zit is verrekt moeilijk. Ik ga verder met oefenen.

bewerkt door Quinn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik, mijn uitgangspunt is dat ik deelneem aan een forum waar regels voor opgesteld zijn, die worden toegepast door moderatoren. Naar mijn mening verloopt dat goed en lijkt het modereren me geen makkelijke taak.

 

Ik begreep wat er ongeveer aan de hand was en daar kan ik mee leven. Andere forumdeelnemers hebben er meer moeite mee gehad deze keer. Ik las over gebrek aan informatie, transparantie en dergelijke.

 

Wat ik bedoel met het door jou aangehaalde stukje tekst, is het volgende. Allereerst is de vraag of er sprake is van een ban. Als die vraag beantwoord is, is de volgende wie het dan wel betreft. Vervolgens wat er dan waar geschreven is. Vervolgens waarom de tekst is verwijderd. Vervolgens gaat er gediscussieerd worden

of dat terecht is, of het wel goed is uitgelegd, of....  Dat is wat ik bedoelde. En daar zie ik de toegevoegde waarde niet van in, omdat ik de moderatie altijd wel kan begrijpen. Voor mij hoeft dat dus niet.

 

Moderatie is niet de oplossing voor hetgeen hier gepasseerd is. Maar het houdt het forum wel rustiger en beschaafder, heb ik het idee.

Mijn mening hè...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars je moet alles kunnen delen, maar wel met de gedachte is het slim of niet.

 

Soms dingen voor jezelf houden prima, wil je het echt kwijt, misschien op een andere manier.

 

Mensen blijven mensen, je hebt altijd de voors en de tegens bij dit soort berichten.

 

Als ik wartaal uitsla, mensen laat je horen hi hi.. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja... Nu breekt mijn klomp. Als er hier één iemamd is die haar hele privéleven ongevraagd uit de doeken doet, met zo veel schaamtevolle details dat ik niet voldoende face palms op mijn emoji toetsenbord heb, en dat alles ten koste van de privacy van haar eigen familieleden...

Come on zeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...