Spring naar bijdragen

Dagboek van een Zuipschuit


Keesje

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

 

Ik ben nieuw hier, 

Kort: Ik heb na 15 jaren alcohol drinken eindelijk besloten om te stoppen. 

De laatste jaren was ik alles om mij heen aan het vernietigen en ik had het zelf niet door. 
Mijn ervaringen en hoe ik er nu mee omga ben ik aan het opschrijven in een dagboekje wat ik voornamelijk

voor mijzelf aanleg, maar ook voor anderen. 
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden! 

www.dagboekvaneenzuipschuit.wordpress.com

 

Groetjes Kees 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Kees! Je hebt besloten om te stoppen, gefeliciteerd!

(Ben je al gestopt?)

Veel succes!

 

Ja, dat is ook te lezen op mijn dagboek. 

Het is aan 1 kant een dagboek van dag tot dag ná het stoppen met drinken 

Aan de andere kant een blog vol verhalen over mijn ervaringen van teveel drinken. 

Om het allemaal van mij af te schrijven 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Kees. Heb net je dagboek gelezen. Echt super! Ik herken me er best wel in. Ongeveer dezelfde leeftijd, zelfde manier van zuipen, niet dagelijks maar als we zuipen bijna altijd tot, en soms ver over het gaatje. Een demolition drinker noemde een vriend me. Ik heb toevallig mezelf ook als doel 3 (kalender) maanden helemaal niks drinken. Zit net vandaag op een week. Eerste weekend voorbij. Jij zit al een paar dagen verder. Ik ga zeker je dagboek volgen!

Hoe reageren je vrienden? Ik vertel iedereen gewoon de waarheid en tot nog toe geen vervelende reacties. Integendeel eigenlijk, sommigen herkennen zichzelf er ook wel in. Succes kerel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Kees. Heb net je dagboek gelezen. Echt super! Ik herken me er best wel in. Ongeveer dezelfde leeftijd, zelfde manier van zuipen, niet dagelijks maar als we zuipen bijna altijd tot, en soms ver over het gaatje. Een demolition drinker noemde een vriend me. Ik heb toevallig mezelf ook als doel 3 (kalender) maanden helemaal niks drinken. Zit net vandaag op een week. Eerste weekend voorbij. Jij zit al een paar dagen verder. Ik ga zeker je dagboek volgen!

Hoe reageren je vrienden? Ik vertel iedereen gewoon de waarheid en tot nog toe geen vervelende reacties. Integendeel eigenlijk, sommigen herkennen zichzelf er ook wel in. Succes kerel!

Ik heb net JOUW verhaal gelezen en gereageerd! Haha dit is erg toevallig! 

Succes man! 

bewerkt door Keesje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil jullie niet ontmoedigen

maar 3 maanden is een trigger-tijd

blijkt uit vele ervaringen hier.

Er wordt vaak 1 jaar aangeraden

om echt een keuze te kunnen maken

in wat je voor je toekomst echt wilt

en kunt waarmaken.

Na 3 maanden is de kans op terugval

best groot.

Je lijkt dan ontgift

maar op celniveau duurt het een jaar

eer alcohol uit je systeem is en na

een jaar heb je ook alle feesten

en diverse moeilijke fases droog doorstaan.

De motivatie om dan echt te kiezen

wat je wilt heeft dan meer kans van slagen.

google het filmpje van Els Noorlander maar eens.

(ikzelf ben ooit 7 maanden clean geweest, dronk

1 fles gekregen wijn, en was weer jaren de klos).

1 jaar lijkt misschien (te) lang nu

dus dag per dag eerst maar eens, en dan

worden dan wel weken, maanden en soms

jaren ook. Ik kan je verzekeren dat dat oogsten is.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil jullie niet ontmoedigen

maar 3 maanden is een trigger-tijd

 

Hoi Jane, 

Dat klopt daar ben ik mij heel erg bewust van. Toen ik stopte met roken ging ik door dezelfde fase heen dus ik weet nog wat mij te wachten staat. 

Maar we moeten geen 2 verhalen door elkaar heen halen. Ik ben volledig gestopt voor altijd. Er staat zelfs een hele grote geldboete op drinken voor mij die ik heb afgesloten met een vriend van mij (als een enorme stok achter de deur als ik een moment van zwakte krijg) 

Tijdens het stoppen met roken had ik die afspraak ook, dat heeft echt geholpen om in de eerste weken geen sigaretten te kopen of te gaan roken, hoe zwaar ik het ook had. Ook toen ik heel veel gedronken had (toen dronk ik nog) 

Zoals gezegd, ik merk nu al veel voordelen van niet meer drinken. Ik weet dat ik  er nog lang niet ben en dat terugval altijd op de loer ligt, maar ik ben wel van plan om dit door te zetten! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,wat een super idee van je.

Het gaat je zeker lukken.

Heb net gekeken en gelezen op je blog en als je meer lezers wil van dit forum! dan minder tot geen drank foto s want mij triggert het zo dat ik er zelfs misselijk van werd.

Lijkt wel of je gesponsord word,haha.

Niet meer dan een tip,en bedankt voor het mogen lezen van ons aller strijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,wat een super idee van je.

Het gaat je zeker lukken.

Heb net gekeken en gelezen op je blog en als je meer lezers wil van dit forum! dan minder tot geen drank foto s want mij triggert het zo dat ik er zelfs misselijk van werd.

Lijkt wel of je gesponsord word,haha.

Niet meer dan een tip,en bedankt voor het mogen lezen van ons aller strijd

Hey Nada, 

 

Bedankt voor de tip, zo had ik er nog helemaal niet tegenaan gekeken!

Ik koos juist die foto's omdat ze passen bij de verhalen die ik schrijf, het is absoluut niet bedoeld om iemand te triggeren en ik word al helemaal niet gesponsord haha.

Excuus ik zal er vanaf vandaag beter op gaan letten.

Maar, ik zit voor mijn werk deels in grafische vormgeving, en vind dat iets er mooi uit moet zien.

Vandaar dat ik internet afstruin naar mooie foto's die bij het bericht passen. 

Vanaf vandaag zal ik andere erbij zetten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Nada, 

 

Bedankt voor de tip, zo had ik er nog helemaal niet tegenaan gekeken!

Ik koos juist die foto's omdat ze passen bij de verhalen die ik schrijf, het is absoluut niet bedoeld om iemand te triggeren en ik word al helemaal niet gesponsord haha.

Excuus ik zal er vanaf vandaag beter op gaan letten.

Maar, ik zit voor mijn werk deels in grafische vormgeving, en vind dat iets er mooi uit moet zien.

Vandaar dat ik internet afstruin naar mooie foto's die bij het bericht passen. 

Vanaf vandaag zal ik andere erbij zetten

Het ziet er inderdaad erg mooi uit hoor,kan zien dat het onderdeel van werk is

Strak en duidelijk.

Veel succes met het stoppen en ik blijf je volgen.

Fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kijk toch dat filmpje maar

 

Gedaan, Indrukwekkend en heel herkenbaar. Bedankt voor de link! 

 

Het ziet er inderdaad erg mooi uit hoor,kan zien dat het onderdeel van werk is

Strak en duidelijk.

Veel succes met het stoppen en ik blijf je volgen.

Fijne dag

 

Ondertussen heb ik alle foto's aangepast! Nu geen 'Triggers' meer. Daar had ik beter over na moeten denken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Kees,

 

Net je blog gelezen. Als ik dit aan Joris laat zien dan stijgt het naar z'n hoofd! Die had nooit gedacht zo beroemd te worden onder alcohol misbruikers!! Als ik je "nadelen opsomming" lees dan schrik ik wel. Wel een paar tandjes heftiger dan bij mezelf denk ik. Ik wil je draadje niet kapen, maar het zou heel goed kunnen zijn dat ik precies hetzelfde zou kunnen schrijven over een jaar als ik me vorig weekend niet zo idioot gedragen had. Heel goed, en broodnodig, dat je er wat aan doet dus! Doe je ook nog aan "professionele begeleiding ? Al dan niet online? Ik heb daar wel voor gekozen (online) omdat ik denk dat alle beetjes me kunnen helpen om inzicht te geven in mn eigen gedrag. Heb ook een boekje gekocht: "stoppen met alcohol" van Allen Carr. Ben nu op bladzijde 80. Of ik veel aan heb weet ik uiteraard nog niet maar hij zet dingen wel in een ander perspectief. Daarnaast leest het ook makkelijk weg..

 

Ik ben heel benieuwd naar de rest van je verhalen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Shazam, 

 

Misschien ben ik wel een goed voorbeeld van hoe het met jou kan aflopen als je er nu niet iets aan doet haha! 
Zie het als een soort kijkje in de toekomst. 

Zo is het bij mij ook begonnen. Ik was af en toe dronken, deed af en toe stomme dingen en ging af en toe te ver. 
Naar mate de jaren voorbij gingen werd dit steeds vaker tot het op een gegeven moment zo vaak gebeurde dat men er van stond te kijken als het juist NIET gebeurde. Langzaam aan ben ik afgegleden tot waar ik nu ben/was. Tijd om te veranderen. 
 

Het klinkt heftig, en dat is het ook, en dan heb ik de ergste dingen nog niet beschreven. (vechtpartijen, ongelukken, zelfmoordpogingen) Die komen ooit nog.

Maar enige verlichting, al deze verhalen spelen zich af over een periode van 15 jaar. Dat praat natuurlijk niets goed, maar het is niet dat het wekelijks was. Tenminste, niet in het begin, op het eind helaas wel. 

 

Professionele begeleiding? Tja, ik mag elke week een uurtje praten met een klankbord om de week door te spreken. Dat was voornamelijk voor mijn depressie, maar ik heb geleerd door veel te lezen en youtube te kijken dat alcohol zorgt voor depressie en depressie zorgt voor meer alcohol en dat weer zorgt voor meer depressie enz enz. 

Eerlijk is eerlijk, deze 11 dagen nuchter bevallen mij heel erg goed, en ook al weet ik dat de weg die ik nog moet bewandelen zwaar gaat worden, ik heb goede schoenen gekocht, frisse moed en ik ga er tegenaan! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...