Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Tuurlijk niet, Lars, ben je belazerd! Blijf toch meedoen, en put kracht uit deze reis. Misgestapt, helaas, maar nu gewoon opstaan en weer doorgaan. Een fout blijft alleen fout als je hem niet herstelt.

Geplaatst

Ah, ik zie het al, een typisch Zweeds ontbijt. Yoghurt met muesli, verschillende soorten brood met jam, kaas en ander beleg naar keuze. Verder koffie, thee en vruchtensap. Voor elk wat wils, zou ik zo denken. Geniet ervan.

Geplaatst

Fijn om te horen dat het zo goed ging, Jannigje. De Messiah van Haendel is dus nog steeds springlevend. Niet stuk te krijgen (nou ja, met een slechte uitvoering wel, misschien).

Geplaatst

Mogge. Zo sowhat dat ziet er heerlijk uit. Om te watertanden. Aanvallen. Hoop dat de koffie sterk is. Slapen gaat nog niet lekker. Dat gaat in de loop van de tijd toch echt beter worden he doorgewinterde gestopte alcoholici? Dat vind ik momenteel het zwaarst. Maar goed we gaan weer verder..

Geplaatst (bewerkt)

Van kruidenthee?? Geen idee. Ik ben al weken wat verkouden en hoest al weken de longen uit mijn lijf. Erg vermoeiend ook. Volgens huisarts is het een virus en dus niks aan te doen (dit zei ze 2 weken geleden).'moet vanzelf overgaan'. Nou niet dus. Misschien moet ik juist aan de kruidenthee?

bewerkt door Singbluesilver
Geplaatst

Goedemorgen allen!

Lekker ontbijten en kom maar door met die koffie.

Lars, lekker blijven joh. Volle kracht vooruit nu.

Sbs: ik heb het een tijdje terug gehad. Eindeloos gehoest. Zo erg dat ik me zorgen erom ging maken. Opeens was het over.

Geplaatst

Wat vooraf ging:

Opmerkelijk:

Er staat nu nog een tweede toevoeging bij die bedrijfsmededeling.

===

19 December

Aan alle medewerkers

Het was niet de bedoeling van de eerder verschenen memo om op welke wijze dan ook onze Joodse werknemers uit te sluiten. We realiseren ons dat Chanuka, dat dit jaar van 24 december tot 1 januari wordt gevierd, voor hen een belangrijk feest is. Om die reden zullen we vanaf nu spreken van onze "Feestdagen-Bedrijfsfeest". Er zal geen kerstboom staan.

Fijne Feestdagen allemaal

Ria Duifs

HR Manager

===
Geplaatst
We stappen straks weer in de arrenslee op weg naar de Noorse hoofdstad Oslo. Daar blijven we een dag om rond te kijken in de stad of in de omgeving ervan. Woensdag, op Stekkers verjaardag, reizen we door naar Lillehammer en de dag erna verder naar Trondheim aan de Noorse westkust. 

Voorlopig is het nog uitermate zacht weer voor de tijd van het jaar, maar dat gaat de komende week wel veranderen. Langs de Noorse kust moeten we rekening houden met forse sneeuwval.

Geplaatst (bewerkt)

Hoera! Noorwegen is het mooiste land van Europa. Er zijn trouwens 2 soorten Noren woonachtig: Alcoholverslaafden en geheelonthouders.

Ik stel voor om om vandaag overigens géén alcohol te gaan drinken om onze aankomst in Oslo te vieren.

bewerkt door Ragnar
Geplaatst

Natuurlijk niet, Ragnar. Dit is een alcoholvrije reis hoor. En op sterke drank hebben ze hier een torenhoge accijns, dus dronken Noren vind je vooral in het buitenland. Overigens heb ik liever niet dat je over drank blijft praten in dit gezelschap. Sommige reisgenpoten hebben het daar moeilijk mee.

Geplaatst

Uitstekend! Ik heb het ook veel liever over de uitgelezen gerechten die wij in Noorwegen kunnen genieten: een heerlijk Koldtbord met Laks (gekookte zalm), Lutefisk (pikante stokvis), Rein (oh nee, het gebraden rendiervlees slaan wij tijdens deze reis even over), Rømmegrøt (roompap) en natuurlijk de onvermijdelijke Geitost (geitenkaas). Bij het diner ga ik voor een heerlijke Fårikål, Lamsstofpot met aangeveegde keuken.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...