Singbluesilver Geplaatst 19 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2017 Tjee dat is wel veel zeg. Of heeft ze al een lichte voorkeur dan die bij de eerste 3 hoef je naar de rest niet meer toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 19 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 januari 2017 Je komt niet zomaar terecht waar je naartoe wil. Er is een heel ingewikkeld systeem van matchen. Eerst je lotnummers met de eerste school van keuze, dan de tweede etc. Het kan dus voorkomen dat je pas een plek krijgt op de vierde of vijfde school.... dus de volgorde is erg belangrijk. Aan de andere kant: hoe beoordeel je een school nou weer aan de hand van een uurtje open dag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 19 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2017 Tjee het is echt een ingewikkeld systeem. En dat terwijl ze de loting studies in HBO etc hebben afgeschaft doen ze dat bij jullie gewoon al in het voortgezet. En ja een school beoordelen in een uurtje is lastig. Maar toch hadden onze beide dochters er wel wat aan. Ik dacht dat mijn jongste bij een bepaalde school zou passen wij, onder andere, ook daarheen. Ze liep er rond en zei aan het eind van de avond: nee hier zie ik mezelf niet rondlopen. Op een andere school zei ze ja hier wil ik wel heen. Dat voelde wel goed. En tja waar het nu aan heeft gelegen geen idee. Indruk is kennelijk toch belangrijk. Dus gewoon vanmiddag met je dochter maar een eerste indruk op gaan doen. Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 19 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 januari 2017 Doe ik en met plezier. daarom probeer ik mijn dag zo in te richten dat ik daar volop energie en aandacht aan kan geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 19 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2017 Ja fijn hé dat soort dingen samen doen. Met een helder hoofd. Dus rustig aan vandaag, energie bewaren voor later want druk is het wel op zo'n open dag! Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 19 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 januari 2017 Ja, 1 van de dingen waar ik enorm van geniet deze periode. Mijn kinderen. Eerder was ik toch een beetje die 'vrouw die op zondag het vlees kwam snijden'.... ( ken je die?) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 19 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2017 (bewerkt) Ja dat ken ik. Altijd aan het werk en als ik thuis was aan het drinken zo'n beetje. Dus eigenlijk die vrouw die altijd al die flessen wijn opdrinkt 19 januari 2017 bewerkt door Singbluesilver Lika en Tine reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 19 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 januari 2017 Yep.....dus nu is alles winst voor mij. Dat voel ik niet altijd, maar toch wel vaak. Ik merk aan mijn oudste wat het met haar doet. Veel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 19 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2017 (bewerkt) Ik zou ook meer naar de positieve reacties van mijn kinderen moeten luisteren. Gisteren in mijn dip zei ik dat ik het leuker vond toen ik nog dronk. Mijn oudste meteen: nou ik niet!. Waardevol die reacties van die dochters van ons. Je hebt gelijk lika: dat is belangrijk en daar doen we het voor. En daar mogen we of moeten we eigenlijk wat meer bij stil staan. Lang leve typen via de mobiel en de autocorrectie 19 januari 2017 bewerkt door Singbluesilver Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 19 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 januari 2017 Bloos.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 19 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2017 En beetje wijzer geworden bij de eerste school? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 19 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 januari 2017 Zeker. Was erg leuk. Mooi gebouw. Gemengd publiek. Fijne sfeer. Nog maar 10....:-) er zijn hier veel leuke scholen. Gelukkig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 19 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2017 Gelukkig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 20 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2017 En hoe is het met je? Beetje naar wens verlopen vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 20 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 januari 2017 Denk het wel. Werd duizelig want krijg als ik het echt moet hebben over mezelf geen lucht meer. Maar het was ok. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 20 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2017 Ai wat een beproeving dan. Maar wel fijn dat het toch wel ok was. Nu lekker voetjes omhoog! Weekend! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 22 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 januari 2017 En afgelopen vrijdag was het 8 weken. Yes! Bij de psych uitgesproken dat het mij verbaast dat ze niets vroegen over verslavingen. Antwoord: zou dat moeten dan? Ik heb zelf verteld hoe het zit en dat het voor mij NU niet meer nodig is ernaar te vragen. Nee. Maar dat ik wel heel blij ben dat ik nooit iets anders dan drank en sigaretten heb geprobeerd. Het is nog steeds de intake waar ik mee bezig ben. We kwamen erop dat ik het lang heb volgehouden. En nu gewoon totaal door mijn hoeven ben gegaan. Dat ik alles zelf maar zit op te lossen. Hulp mag vragen. Nooit gedaan.drank en sigaretten als 'zelfmedicatie'. Ontstellende ervaring: met die aandacht zo op mij gericht en het praten over mij ( meestal weet ik het zo te draaien dat ik van alles over de tegenpartij te weten kom;-) raak ik blijkbaar zo van de kaart dat ik letterlijk naar adem zit te happen en duizelig word. Ik zie het als een kans. En misschien als een geschenk. Dat ik dat laatste al kan ervaren is door wat ik direct terugkrijg van vooral mijn oudste dochter. Deze periode hier zo thuis voor mij heeft ons als veel gegeven. Hoop dat ik haar niet onterecht belast. Daar ben ik wel bang voor. Ik heb me waarschijnlijk jaren sterker voorgedaan dan ik eigenlijk ben. Maar wie ben ik dan? Wie ben ik dan? Dat ga ik onderzoeken. Het forum heeft ervoor gezorgd dat ik zover ben. Ik mag al die gedachten hebben. Ik mag me ( alleen als IK dat wil) uitspreken over mijn niet meer drinken. Ik bereid me voor op een. Lastige situatie. Ik doe het zelf, maar niet alleen. En er schrijven zoveel wijze mensen hier. Lika is ready for take off;-) Quinn en lady jane reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 22 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2017 (bewerkt) Het allerbeste met het vervolg van de toch best goed begonnen periode van zowel nuchterheid als herstel.  Er komen vast nog best veel stemmingswisselingen, maar dat hoort er allemaal bij. Het leven hoeft niet alleen maar gladjes te verlopen, als het maar beheersbaar blijft.  Ik heb zojuist nog eens je hele draad in grote lijnen doorgenomen. Er lijkt zich nu echt een omslag ten goede af te tekenen, is mijn voorzichtige conclusie. Of zoals je het zelf uitdrukte: ready for takeoff. 22 januari 2017 bewerkt door Bob Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 22 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2017 Oh Lika wat klink je sterk en krachtig. Echt mooi om te lezen. Jou eigen proces en ondanks dat het moeilijk is ga je het aan en heb je volledig het heft in handen. You go Girl! En wat ik het meest fijn vindt is dat het klinkt dat je dat nu zelf ook zo gaat voelen, die kracht. Meid wat ongelofelijk mooi! Ga maar lekker verder met die ontdekkingstocht naar je zelf. Jij kan dat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 24 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2017 Beetje tegenvaller dus vandaag bij de paradontoloog. Hopelijk kun je wel lekker slapen. Welterusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 25 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 januari 2017 Lieve Lars, ik voel me helemaal voornaam dat je zomaar naar mijn draadje komt. Dat vind ik fijn. Dank je. Ik heb vandaag de indicatie voor mijn traject ivm burn-out. Dat vind ik erg spannend. Voel ook weerstand omdat 'ze' me gaan beoordelen. En betekenen ook weer richting weer werken gaan denken. Die gedachte alleen al! Maar dan ga ik te hard, dat weet ik. Moet ik leren. Laat straks nog wel weten hoe het was. drink nu vaak 's avonds alcoholvrij bier. 1 of 2 voor het eten. Weet niet of dat erg is? Voelt ok. Geen zin in meer. Andere dingen vind ik vaak zoet, maar het hangt een beetje van mijn bui af. En ik drink al sloten thee en koffie ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 25 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2017 Succes straks met je gesprek. Heel benieuwd. He en wat je drinkt bepaal je natuurlijk helemaal zelf. Ik vind het ook nog zoeken naar wat nu echt lekker is. Houd het vaak op water of Appelsap. Alcoholvrij bier werkt bij mij niet goed. Krijg alsnog de neiging om te gaan 'hijsen'. En dat voelt niet fijn na heel veel van die flesjes. Je moet ook even opletten of er echt geen alcohol in zit. Vaak zit er toch nog wel wat alcohol in. Maar zoals ik al zei je moet zelf bepalen niks is goed of fout. Doen wat bij jou past. Smaak en wat nu wel of niet een trigger is is heel persoonlijk merk ik wel. Zet 'm op vandaag en laat even horen wat het plan is! Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Goedehoop Geplaatst 25 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2017 Hoi Lika, ik ben vrij nieuw hier op het forum en probeer een beetje bij te lezen. Zat zojuist jou verhaal te lezen en wat mij direct opviel was onderstaande;  Ik heb me waarschijnlijk jaren sterker voorgedaan dan ik eigenlijk ben. Maar wie ben ik dan? Wie ben ik dan? Dat ga ik onderzoeken.Dat komt mij zo bekend voor. Altijd maar je goed voor doen!  Volgens mij ben jij inmiddels heel erg op de goede weg, Volhouden dus! Je kan het. Het is inderdaad erg fijn om hier zo veel herkenning en steun te vinden! Succes! Lika en smart reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieselotje Geplaatst 25 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2017 Ik sluit me aan bij wanhoopje na het lezen van al je verhalen in dit topic. Herken er veel van! Zelf vorig jaar mijn 2de burn out gehad, beide keren ook in therapie geweest en de laatste keer kwam daar mijn alchohol ook aan bod, echter door medicatie (anti-depressiva) ben ik toen enkele weken niet tot amper gaan drinken, Ik heb het daarna nooit meer echt bespreekbaar gemaakt bij de therapie, ook uit schaamte en omdat 2016 een hecktisch jaar was.  Je doet het in ieder geval super, ga zo door! Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 25 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2017 Alcoholvrij bier zou ik niet doen, maar ja, ik haat bier, dus slechte indicatie. Hoe ging je gesprek? Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden