Lika Geplaatst 15 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2018 Spijker op zijn kop. Maar ik heb het leven altijd geleefd alsof mijn leven ervan afhangt. Alsof ik er een TIEN PLUS voor moest halen. Maar dat hoeft helemaal niet. Het komt op de één of andere manier nu pas echt binnen. Dat is vrijheid ook! bumperjim en Zonnig reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 15 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2018 Hoeft dat helemaal niet???? Crap dat hoofdstuk zover ben ik nog niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 15 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2018 @bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 15 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2018 Aangenaam, mijn naam is Nobody In het begin vond ik die schrijvers noemen en zo erg ingewikkeld. Ken ze niet, geen zin om het allemaal op te zoeken...een beetje van kom op, waar blijft het verhaal Vanaf het hoofdstuk overgave werd ik gepakt. Ik ga het begin nog een keer opnieuw lezen. Ik werd erg geraakt door het stukje wat ik gister las in hoe ze haar partner niet heeft gezien. Of gezien met haar aannames...ja, mooi geschreven. Inderdaad ook de AA beschrijving, het belang en de waarde van her- en erkenning... En tja..het leven leven...en hoe moet dat dan 'goed'? Dat is 'm...goed voor mij.....? Goed genoeg, tevreden kunnen zijn...gewoon kunnen 'zijn'. Met wat er is. En durven doen. We komen er wel, we zijn er al mee bezig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zonnig Geplaatst 15 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2018 20 uur geleden zei kruidenthee67: Moet het even tegen je zeggen...in het begin kwam ik er niet goed in. Maar ben blij dat ik door heb gelezen...een paar hele rake spiegels...bijzonder boek. Niet te vergelijken met een boel andere die ik las. Ik doe nog een stukje voor t slapen gaan... Mag ik vragen welk boek jullie bedoelen? Ik heb terug gelezen maar kan het (nog) niet vinden. Vind het verder fijn om hier te lezen. Mooi deze diepgang. Ben nu te moe om het heel helder en concreet uit te kunnen leggen maar het lezen doet me iig goed. Bedankt jullie allemaal Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 15 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2018 Ah... ja. Uit. Ik zal morgen een paar citaten die mij raakten opschrijven. En @kruidenthee67 waar staat dat stuk precies dat jij mooi vond? nu ga ik beginnen aan: ‘Examens in empathie ‘ van dezelfde schrijfster. ik begrijp jullie bezwaren. Ik vind de stukken over die andere schrijvers prettig juist. Verbindend. Maar is een kwestie van smaak natuurlijk. Ze heeft een boek als een AA meeting willen schrijven, las ik. En soms treft een boek net de juiste snaar op het juiste moment. Soms niet. It hit me right in the face... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zonnig Geplaatst 16 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2018 10 uur geleden zei Francoise: Ze hebben het over ontwenning van leslie jamison Dankjewel Francoise Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 16 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2018 (bewerkt) Ik schrijf hier drie keer iets op en haal het weer weg. Tranen zitten hoog, voel me onbestemd. Gaat wel weer over. I know. Twee dingen die me bezighouden (uit Examens in empathie, Leslie Jamison) - ‘het vermoeden dat ik een schraal gevoelsleven had dat alleen geactiveerd werd door de behoefte aan constante bevestiging,’ - ‘dat ik te koop loop met mijn gevoelens , terwijl ik tegelijkertijd verborgen houd wasr ze vandaan komen.’ Ze haalt de woorden uit mijn mond... 16 augustus 2018 bewerkt door Lika Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 16 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2018 Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zonnig Geplaatst 16 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2018 Virtuele hug Lika Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 17 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2018 Ja, ook mooi. Zij schrijft de dingen zo op dat ze voor mij aankomen. Ik woratel een beetje met wat liefde is. Kan ik wel echt liefhebben? Of heb ik gewoon maar lief als iemand zegt dat hij/zij mij lief vindt? En hoe zit dat dan richting mijn kinderen? Mijn ouders? Ben ik er wel echt voor de ander of doe ik alles ter meerdere glorie van mezelf? Ook nu een jaar contact met het buitenland. Wil ik dat nog? Mag ik dat nog willen of wil ik niet meer? Wat voegt het nog toe? Hoe kunnen man en ik onze relatie wellicht ook weer fysiek vorm geven? Wil ik dat? Hoe bespreek ik dat? (Afwijzingsangst dubbelop) Nu ik dit opschrijf klinkt het wel erg negatief. Goed om zo even te zien staan. Want het is niet negatief. Het zijn mijn diepste angsten/ onzekerheden en gevoelens waar ik mee aan de slag mag en al ben. Ik ben mijn eigen empirisch onderzoek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 17 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2018 O lieve Lika...Dit is niet negatief...maar heel open en kwetsbaar. Ik worstel al een paar dagen met soortgelijke gedachten.... Angst speelt zo n grote rol... Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 17 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2018 Angst is de grootste . Dank @kruidenthee67. Ik oordeel alweer over mijn eigen gedachten, ja. Laat ik nu zien dat ik helemaal niet ‘al zo ver ben?’ , ben ik egoistisch? Onvolwassen,? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 17 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2018 In het nu Lika. Je bent waar je nu bent. Het is geen weg met einddoel Geen streven naar perfectie Kijk met liefde naar jezelf Je bent goed zoals je bent Zonnig reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 17 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2018 Ik heb die gedachten ook geregeld. Dan draait t maar door en door. En het leidt nergens toe. Want liefde kan je niet bij elkaar beredeneren als ware het de stelling van Pythagoras. Liefhebben is een werkwoord. Na een kwartier geredeneerd te hebben weer over tot de orde vd dag en gewoon iets liefs zeggen of doen en daarmee heb je alweer een beetje lief. Toch? Dat fysieke ook. Zou ik gewoon stapje voor stapje mee beginnen in het midden vd nacht als je toevallig allebei wakker bent. Merk je vanzelf of het een beetje aanstekelijk is. Vooral niet eerst een lang gesprek over voeren, dat windt niet op Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 17 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2018 Je kunt ook teveel nadenken (werd laatst tegen mij gezegd haha, en ik ontdekte dat degene een punt had.) Soms kan het goed zijn om gewoon te doen, idd wat @bumperjim zegt, midden in de nacht als je allebei wakker bent. Kan iets heel moois teweegbrengen Lika en huttula reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 17 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2018 Maar idd het gaat om doen. Klopt. Het helpt mij soms om de donkere krochten van mijn geest toe te laten en hier op te schrijven. Dat maakt lichter. Dank jullie. kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 17 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2018 10 minuten geleden zei Lika: Maar idd het gaat om doen. Klopt. Het helpt mij soms om de donkere krochten van mijn geest toe te laten en hier op te schrijven. Dat maakt lichter. Dank jullie. Ja gewoon doen joh dat lucht op Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 17 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2018 Goeiemorgen mooi mens, ik kom je even een brengen. Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 17 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2018 Waarmee worstel je? Met al die vragen die ik ook heb? Wat ik ook gewoon doe, is nu heerlijk met mijn lichaam in de zon op een perfect terras aan zee zitten. Man drinkt 2 rosé. Ik registreer het moment. Ja, dat wilde ik ook toen. Wilde ik naar een plek als deze vanwege de rosé etc. En dan chagerijnig, want moe erna, slapen, dag voorbij. Nu registreer en voel ik zon. Ik word niet boos op de kinderen. Beetje op mezelf en man daarstraks. Na inpakken. Nou ja. Ik kan het ook weer loslaten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 17 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2018 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 18 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2018 Au! Tsjak... afwijzing. Man en ik hadden een gesprekje. Een eerste verkenning hoe nu verder, zeg maar. Deed mij afgewezen voelen. Tranen, weg kwijt geraakt. Fuzzzz Maar anders dan anders. Ik zag dat ik in paniek was, ik weet dat het anders wordt, ik voelde dat ik (uiteindelijk) altijd bij mezelf kan aankloppen. Ik denk een begin van verwerking van wat ik nooit kon aangaan en kon zien van mezelf. Waarmee ik een ander dus ook heb gekwetst en afgewezen. Bij terugkeer naar de tent enorme huilbui. Troost gevonden bij echtgenoot . Nu komen er ook tranen. Blijkbaar denk ik in jaren van zomervakantie naar zomervakantie. Dit jaar wordt een jaar van verdieping. Ik voel het. Ik gun ons beiden ook verbinding. Ik zet me in. Zonnig en bumperjim reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zonnig Geplaatst 18 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2018 @Lika Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beter Geplaatst 18 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2018 Wat mooi hoe je dit aan gaat, Lika. Dat had dus met drank op nooit gekund. Nu kom je stapje voor stapje verder en het proces doet pijn. Zo herkenbaar en dank je wel dat je dit schrijft! Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 18 augustus 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 augustus 2018 Nee. Met drank op was ik niet aangegaan. Was ik alleen maar in de fight, flight, freeze blijven steken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden