Sowhat Geplaatst 3 oktober 2017 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2017 Verliefd op iemand die je 20 jaar niet hebt gezien? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 3 oktober 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2017 Ja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 3 oktober 2017 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2017 Knuffel. Was het zo'n leuk type, twintig jaar terug? Of verlang je zo terug naar jezelf, van twintig jaar terug? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 3 oktober 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2017 Niet naar mezelf.... Hij was leuk en is geweldig. En ik sta blijkbaar weer gevoel toe. Dank voor de knuffel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 3 oktober 2017 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2017 Misschien het verlangen naar een leven met minder zorgen en verantwoordelijkheid? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 4 oktober 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2017 Ja, dat heb ik me ook allemaal bedacht. Ik denk het niet. Ik kan nog 100 jaar met mijn man hier wonen. Steeds iets kribbiger denk ik. Hij voelt als mijn huisgenoot, broer. Dat is wezenlijk veranderd en eigenlijk al een paar jaar. Daar zit het probleem. En nu kopte iemand de bal in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 4 oktober 2017 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2017 (bewerkt) Ben het (weer ) helemaal met je eens Sheila. Iedereen gaat hier op zn eigen manier op reageren vanuit zn eigen ervaring. Ik nu ook: 20 jaar later en aan de andere kant van de wereld. Dat klinkt echt als een fantasieverhaal, dat in werkelijkheid alleen maar kan tegenvallen. De verliefdheid is aan het messen met je brein. Het klinkt ook als een vlucht uit je realiteit. De verliefdheid vervult nu even de rol van de alcohol. Het is bovendien niet eerlijk voor je man. Sorry en doe ermee wat je wilt  Ik heb zelf de catastrofale fout gemaakt en ik kan niet genoeg waarschuwen ertegen. Het komt uit een goed hart wat ik je schrijf  4 oktober 2017 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 4 oktober 2017 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2017 (bewerkt) Lees de "5 Love Languages - the secret to love that lasts" en daarmee heb ik alles erover gezegd wat ik kan 4 oktober 2017 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 4 oktober 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2017 Het roept heel wat op ja. Bij mij ook. En als ik het zo opschrijf zie ik ook het ogenschijnlijk ridicule en hopeloze ervan in. Maar er is een andere kant. Zoals bij alles. Tijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 4 oktober 2017 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2017 Ridicuul heb ik niet gezegd, ook niet gedacht. Hopeloos weet ik niet. Ik weet best (denk ik) wat je doormaakt. Ik weet hoe vreselijk lastig het is. En hoe verleidelijk. Ik ga je niet nog verder proberen te beinvloeden. Wou je alleen zeggen dat het niet ridicuul is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 4 oktober 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2017 Ik vind het helemaal niet erg dat je schrijft wat je schrijft. De reden dat ik deel is natuurlijk de link met verslaving. Ik begrijp het. Ik vind het alleen helemaal niet verleidelijk. Niets aan. Heb ook niet het gevoel dat ik iets verdoof, wegstop, ofzo. Eerder andersom. Ik ben nu in staat alles te bekijken wat er is. En hoe onhandig ook, dit kwam ook op mijn pad. zaken die ik eerder niet onder ogen durfde te zien. Ook mijn relatie dus. En zolang we elkaar niet naar het leven staan dacht ik...ach, laat maar. Hoe erg kan het zijn? Voor de kinderen, scheiden is duur, je hebt wat aan mekaar etc. Al een paar jaar. maar nu... tja wat nu. Tijd dus maar. En niet bang zijn. Voor mezelf. bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 6 oktober 2017 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2017 Ik vind dat je heel nuchter naar de situatie kijkt en realistisch bent. Wat je ook besluit, ik heb er vertrouwen in smart en Lika reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 6 oktober 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2017 Wat fijn om te horen. Dank je Reacher.... Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 7 oktober 2017 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2017 Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 7 oktober 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2017 Dank Lars, lekker gevoel een knuffeltje van jou. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 7 oktober 2017 Rapport Share Geplaatst 7 oktober 2017 Ach Lika... wat een uitdaging... jemig zeg... Wat Reacher zegt... ja! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 8 oktober 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2017 Ik denk dat het er op,uit zal draaien dat ik alleen verder wil. Weet alleen nog niet hoe en wanneer. Ik ben te jong om nog 40 jaar mijn gevoel op slot te zetten. Ik houd van mijn man absoluut. Maar als man en vrouw zal niet meer gaan en dat wil ik wel. Ergens is iets veranderd. Dank jullie allemaal. Ik sudder nog wel even verder. Het besef dat de wereld niet in brand staat en dat ik tijd heb om te kijken is heel fijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 8 oktober 2017 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2017 Een heleboel mensen leven als broer en zus en vinden dat wel prima... geen zin om alleen verder te gaan, geen lef voor of wat dan ook. Sommige mensen kunnen dat niet en nemen de stap. Het enige zou nog een optie zijn om relatie therapie te doen of zoiets, om weer nader tot elkaar te komen. Herinneren aan waardoor jullie verliefd op elkaar werden. Veel succes met jouw innerlijke reis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 8 oktober 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2017 Al lang geleden therapie/gesprekken voorgesteld. Dat wil man niet. Ik dacht ook lang dat ik het wel best vond, maar al herstellend nu, van burnout, drank en alles wegstoppen, leef ik zo anders. Ik voel, geniet en leef. Ben boos, heb verdriet en leef. Ben machteloos, probeer en leef. Ben moe, uitgeput, maar leef. Ik verander. Op alle vlakken. Broer en zus is niet erg, ik heb er geen oordeel over. Maar voel dat mijn behoefte aan alleen en zelf erg groeit. Ik geef het nog even. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 8 oktober 2017 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2017 Ik herken veel in wat je schrijft Lika.  Je schrijft dat je houdt van je man. Absoluut. Hier ook een aantal zeer heftige maanden achter de rug relationeel. Ja, ik verander. Mijn partner doet mee. Wil mee. Ander tempo. Praten. Hulp. Afstand en nabijheid. Ja, ik twijfelde zeer. Ik heb gekozen voor doorgaan en aangaan. Samen.  En vooral ook doorgaan met mezelf ontwikkelen. Alleen en zelf laten groeien. Dat doet onze relatie ook goed. Omdat het hem ook ruimte geeft. Elkaar opnieuw ontdekken.  Wat je ook beslist, je doet het volgens mij bewust en overwogen. Uiteindelijk geeft een keuze rust en kun je verder. Ik wens je wijsheid. bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 9 oktober 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2017 Dank je Thee. Ik heb al veel geprobeerd in de loop der tijden. Misschien ook veel niet. Nu is het vrees ik - voor mij - te laat. Voelen wat er gebeurt als ik die gedachte echt durf toe te laten. Dat is mijn opgave nu. Mooi hoe jullie het aangaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 13 oktober 2017 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2017 en hoe is het nou met je Lika? Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 13 oktober 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2017 Werken gaat stukken beter dan het ging. Eigenlijk gewoon goed. Heb weer energie. Vind het leven zonder alcohol super intens en spannend. En het is zo'n beloning zonder de schuld en schaamte te leven.... En de liefde. Nog steeds ontzettend verliefd. Soms met schuldgevoel, meestal zonder. Het is eigenlijk ook gewoon prachtig. Wat een gevoel. Nog nooit zo meegemaakt. De tijd zal leren wat wijsheid is. Ik weet dat nu nog niet. En natuurlijk ben ik ook bang. Maar ook weer helemaal niet. Kan het moeilijk anders omschrijven. Het heeft veel te maken met het wel of nieyt mogen van mezelf. Het is een jaar van uitersten geweest. Totaal down and out en nog geen jaar later on top of the world. Daar komt vast ergens een gemiddelde uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 13 oktober 2017 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2017 Enjoy gelukkig ben je verliefd met je volle verstand, niet zo'n dronkemansverliefdheid met half mislukte rosézoenen en bezopen gehannes met ritsen en haakjes.  Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 14 oktober 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2017 Bovendien zit de beste man aan de andere kant van de wereld. Dus het ritsen en haken- gedoe is er sowieso niet,,,, ( helaas) maar ook wel goed waarschijnlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden