Spring naar bijdragen

Terug van weggeweest


Lisette

Aanbevolen berichten

Ehhhh tja daar ben ik dan. Mijn laatste post van in maart dit jaar zag ik. Ik heb de afgelopen maanden weer belachelijk veel gedronken en me daarom niet meer op dit forum durven laten zien natuurlijk. Ik lig nu wakker en kan niet slapen terwijl ik me onrustig voel en mn hart voel kloppen in mijn keel. De pro's onder jullie (iedereen dus lijkt me) weten wat dat betekent.... Ik ben weer gestopt met drinken. Iets minder naief deze keer en met iets minder vertrouwen maar tegelijkertijd vastberadener. 

Mijn wekker gaat morgen om zes uur en ik ben kapot van mijn werk maar ik dacht, als ik toch niet kan slapen post ik even gauw wat hier want dat is dan toch ook weer een beetje een stok achter de deur. 

Mijn laatste slok was afgelopen zaterdagnacht en voor iemand die elke dag én de hele dag door drinkt (terwijl ze werkt uiteraard en niemand er wat van af weet) ben ik dan toch wel weer een beetje blij met mezelf op dit punt. We zullen zien hoe het gaat. Ik hoop dat jullie opnieuw weer wat voor me kunnen betekenen en met een beetje geluk ik ook wat voor jullie. 

 

Weltrusten! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou mijn plan tot zover was in ieder geval geen "totale onthouding" ineens uit het niets meer. Zoals ik de vorige keer zo dapper dacht dat ik dat kon. Ik weet het nu eigenlijk niet. Vooral van dag tot dag kijken. In het mooiste geval zou ik ooit af en toe een glaasje kunnen drinken. Ik ben nog maar 24 en eigenlijk pas zo'n drie jaar echt verslaafd dus ik hoop dat er nog kans is mezelf andere gewoontes aan te leren. Ik wil in ieder geval af van wijn drinken bij mijn ontbijt (zucht) en in mijn eentje en gewoon de hele dag door. Maar mocht ik eens op een feestje zijn, sure why not een glaasje met mate. Daar kan ik meestal toch wel mee omgaan mede door sociale controle. Hebben jullie hier nog visies op? Ik ben pas laat thuis vanavond want ga nu de hele dag werken dus reageer niet direct ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lisette, je zit blijkbaar nog niet op het punt

waarop je wilt stoppem en voedt nu een illusie.

Jammer, maar de realiteit heeft geleerd dat

mensen die schrijven zoals jij nu, nog wel

wat terugvallen zullen krijgen.

Dit klinkt negatief, maar als je je verdiept in

de mogelijkheden om ooit met mate te kunnen drinken,

nadat al is bewezen dat je verslaafd bent, dat je dan

een jaar zonder eerst zou dienen te doorleven.

In dat jaar ben je dan alle situaties, feestjes, feestdagen, crisissen, emotionele

buien, rouw, moeilijke dagen en euforiedagen enz enz al eens tegen gekomen.

Heb je die zonder drank goed doorstaan, dan is er een (kleine) kans.

Wees realistisch meis. Zoals jij nu dronk, is niet gemiddeld/normaal/verstandig.

Wij willen je hier met alle liefde steunen, en dan is hier wegblijven uit schaamte

not done, want anders doe je het toch weer allemaal alleen. En drank-afhankelijk

zijn, is al zo eenzaam. Begin maar eens met echt eerlijk zijn in jezelf, dan hier

en dan naar buiten toe. Er schuilt een heel andere Lisette in jou dan je nu misschien weet.

Want reken maar dat de ballen hooghouden, zoals je nu al een paar jaar doet, he

een karrevracht aan energie kost. Je bent dus een sterke vrouw. Als je die energie

voor jezelf leert gebruiken, zul jij eens zien hoe je over een jaar hier schrijft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben behoorlijk op m'n plaat gegaan met 'met mate drinken'. Deze periode 1x en daarvoor talloze keren. Dag 1 lukte dat, dag 2 niet meer en dag 3 drink ik meer dan ooit tevoren. Gaat echt razendsnel. Ik zet zelf echt in op helemaal stoppen. Als je eenmaal verslaafd bent geweest, is je remming in je hersenen kapot gegaan en dat herstelt niet (zo heb ik het begrepen vanuit de wetenschap, en ik herken dat ook zelf). Ik ken die stem die je aanzet tot matig drinken of tot 'eentje in het weekend' heeeeeel goed. In mijn geval is het gewoon mijn slimme verslaving die me erin luist. In zekere zin is helemaal stoppen eigenlijk 'makkelijker' (raar woord in deze, maar alles is relatief  ;) ) dan 'met mate drinken'. Ik wil je natuurlijk niet zeggen wat je moet doen, dat is aan jou. Ik wens je heel veel goeds hierin Lisette!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Lisette!

Donderdag alweer, die eerste week is dus bijna om. Hoe is het met je hartkloppingen? Hoe voel je je verder?

Ontbijt met wijn .. werk je dan alleen? Het kan toch niet dat het anderen anders niet zou zijn opgevallen!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de lieve reacties. Ook die misschien op t oog hard lijken zijn welkom natuurlijk, daarom vraag ik ook om jullie advies. Wat misschien nog een belanrijk detail is die bijdraagt aan mijn beslissing is dat ik ADHD en PDDNOS heb waar ik vrijwel niks van merk in mijn volwassen leven behalve dan dat ik soms obsessief met dingen bezig ben. Zo heb ik een eetstoornis ontwikkeld een paar jaar geleden omdat ik zo gefocussed was op kcal tellen en dit heeeeel moeilijk weer los kon laten. Nadat ik dat overwonnen had is het overmatig drinken begonnen. Ik classificeer dit zelf in dezelfde categorie. Vandaar dat ik geloof dat ik echt van de gewoonte van drinken af moet en mezelf een andere leefstijl aan moet leren weer, net als bij de eetgewoontes. Hiermee wil ik echter niet zeggen dat dat gemakkelijk wordt.... dat wordt vet hard knokken. 

 

Vandaag heb ik in ieder geval nog steeds niet gedronken dus zit aan het einde van vandaag op vijf dagen. Ik moet zoveel dingen doen ivm werk en scriptie en thuissituatie dat ik zo walgde van mezelf dat ik elke dag maar liters wijn dronk en niet meer van de bank af kwam. Nu ben ik 300x productiever en voel me veel beter over mezelf los van dat ik echt heeeeel moeilijk in slaap kom. 

 

Ik kijk uit om ook meer van jullie mee te lezen. Ga ik dit weekend even goed doen als ik vrij ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Lisette!

Donderdag alweer, die eerste week is dus bijna om. Hoe is het met je hartkloppingen? Hoe voel je je verder?

Ontbijt met wijn .. werk je dan alleen? Het kan toch niet dat het anderen anders niet zou zijn opgevallen!?

 

Nee helaas ben ik heel goed geworden in het functioneren met veel drank op. En smintjes, heel veel smintjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijft je aandacht houden denk ik Lisette,

wat mij wat hielp was dat ik het obsessieve drinken

verving door een paar andere dingen, die gezonder zijn.

Het forum werd daar de belangrijkste van, en is nog steeds een

dagelijks ritueel, maar ook best obsessief. Sporten en een dag

sauna per week ook essentieel. Ik heb nu eenmaal aanleg

om onmatig te zijn in wat ik leuk of lekker vind, maar ik heb gelukkig

wel invloed op waar ik die obsessie dan op richt. En als het verdeeld is, is

het al minder onmatig dan het ooit was. Inmiddels obsessief verslaafd

aan tevreden zijn. Had ik nooit maar dan ook nooit kunnen denken ooit.

 

enne smintjes verdoezelen je adem wel, maar geloff me dat drank in liters

per dag gebruikt nog heel lang uit de porien ruikt. Dat ruik je zelf niet, en een

ander zal het niet gauw zeggen, maar nu ikzelf niks meer drink, valt het me bij

sommige anderen juist extra op. Net als rokers, die ruik je ook door de pepermuntlucht heen.

Gelukkig weet het lichaam goed te detoxen nu je niets drinkt. Op celniveau schijnt het wel

een jaar te duren eer de vernieuwing helemaal kompleet is, elk orgaan heeft een eigen tijd nodig.

De lever is een snelle, en die heeft het het hardst te verduren gekregen. Dat scheelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi MijnGerrit. Helaas moest ik hier twee jaar geleden plots mee stoppen door mijn hartfalen (jullie zullen wel denken,hoezo drinkt dat mens dan nog) maar ik heb mijn hele leven ritalin gekregen. Daarom is het nu zo extreem moeilijk om zelf de zaken op de rails te houden. Denk wel dat alcohol een manier is inderdaad om rust in mijn hoofd te creeeren. 

 

Verder is vandaag voor het eerst dat ik super veel zin heb in een wijntje vanavond. Heb vanavond een gezellige avond met mijn vriend thuis na al een week hard werken..... zucht.... toch maar iets anders bedenken. Vind appelsap ook heel lekker haha.

 

Overigens, mijn omgeving weet allemaal niet wat er speelt hoor, en huisarts ook niet., Ik schaam me daar teveel voor en doe alles stiekem

bewerkt door Lisette
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lisette,

 

Ja, alcohol geeft rust in het bolletje,

tenminste voor even, I know.

 

Nu functioneer je nog 'normaal', niemand die het merkt.

Denk je.

 

Ik begrijp dat schaamte een rol bij je speelt. Die ken ik ook.

Het is een opluchting en bevrijding als je die laat gaan.

De stap naar de huisarts was de beste die ik kon zetten

nog niet zo heel lang geleden.

 

Zou in jou situatie niet verkeerd zijn denk ik.

 

En je vriend, weet die hoe je ervoor staat?

 

Je bent nog piepjong...pak het nu aan.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het droog gehouden! Voelde ontzettend goed. Mijn vriend weet dat ik teveel drink en nu wil stoppen maar hij weet niet hoeveel ik dronk en dat dat de hele dag door gebeurde.

Ik mag helaas niks van die medicatie hebben omdat dat erg gevaarlijk is voor mijn hart. Ik probeer nu aan de hand van goed voedsel mijn brein te stimuleren ;-) en ik moet zeggen dat niet drinken ook al erg goed helpt om minder chaotisch te zijn. Vandaag na werk een borrel... ben van plan om wel heen te gaan maar niks te drinken. Terwijl ik eerst wel een glas of twee van mezelf mocht drinken had ik bedacht. Dankzij jullie wil ik het toch maar een tijd helemaal droog houden.

Dag zes, here we go!!

Bedankt allemaal :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel goed! En bij die borrel gewoon jezelf blijven en je niet over laten halen er toch maar eentje te nemen. 

Oefen vooraf maar wat je dan zegt. Niks dramatisch, gewoon vriendelijk en met een lach afwijzen. 

Je lichaam is nog jong genoeg om zich helemaal te herstellen denk ik, maar je moet het de tijd geven het gif eruit te kunnen werken en het is goed het in overleg met je huisarts te blijven doen.
Succes en kom hier terug zo vaak je wilt. Wij helpen je graag door de moeilijke momenten heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...