Spring naar bijdragen

Terug van weggeweest


Lisette

Aanbevolen berichten

Hoi Lisette,

Ik heb je draad gelezen en voel je worsteling met de drank. Waar jij nu achter bent (minderen is geen optie) daar heb ik wat langer over gedaan. Helaas. Mijn leven had er ongetwijfeld anders uitgezien nu. Ik vind het knap dat je al die stappen neemt die je neemt. Alcohol is geen fijne vriend.

Heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Zucht, wat een geworstel is het ook altijd he. 

Ik blijf wel actief hier al is het met grote tussen stappen. Vind de confrontatie moeilijk als het niet lukt. 

Ik zit de laatste dagen op niet meer dan twee glazen per dag na een periode waarin alle remmen los gingen. Ik pak heel veel andere dingen in mijn leven ook weer op. Gezonder eten, meer thee drinken ipv frisdrank, minder werken (ik had een fulltime baan én een opleiding) en ik ga verhuizen naar een groter, lichter fijner huis. 

Ik ben van plan even stabiel te blijven in de twee glazen per dag en kijken hoe dat gaat. Zit nu op dag vijf en voel me er heel prettig bij. Uiteindelijk wil ik wel helemaal stoppen maar niet te snel omdat ik dan in de stress schiet en weer terug val. 

Probeer bovenal dus een beetje lief en begripvol naar mezelf te zijn door mezelf doelen te stellen die haalbaar zijn. Weer wat zelfvertrouwen creëeren in mijzelf en mijn leven zonder alcohol.

Heb een fijne dag, veel veel liefs en kracht voor iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Zucht......

Wederom een gefaalde poging..... afgelopen maanden heel veel gedronken en daarom ook deze website weer gemeden..

Ik was er doodsbang voor maar heb toch de knoop doorgehakt. Ik heb het geprobeerd maar ik kan dit niet alleen dus heb ik me aangemeld bij de verslavingszorg... Ik ontvang als het goed is binnen twee weken bericht. Kan iemand me vertellen wat ik daarvan kan verwachten? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lisette, goed dat je stappen neemt en wat fijn van je te horen. De reden is niet prettig natuurlijk. Kom je misschien meedoen aan het dagpact? Verder heb ik geen ervaring met verslavingszorg. Ik hoop je weer te lezen en succes!

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lisette,

Goed dat je er weer bent.

Je moet het zelluf doen, maar juist niet alleen....

 

Ik heb zelf inmiddels ervaring met uitglijden en terugvallen. Niet fijn, kost bakken energie.

Ergens moet je de 'drive' vinden om er echt voor te gaan. Of misschien ergens een 'dieptepunt' bereiken?

 

Mooi dat Harp dat stuk voor je terug haalt. Ik denk ook vaak aan de winst. Van niet drinken, nuchter  zijn. Maar ook aan de verschrikkelijke momenten. 

Die 'negatieve' momenten helpen me nu. De positieve ervaar ik...neem ik steeds bewuster waar. 

 

Over hulp: vorig jaar via huisarts naar praktijkondersteuner. Dat was ok, maar ging meer over mijn relatie dan alcohol. 

Wel belangrijk, maar niet genoeg om volledig droog te staan. Helaas. 

Een maand of twee geleden heb ik me gemeld bij een AA groep in de buurt. Dat was een drempel, maar blij dat ik die genomen heb.

Wat een herkenning, het alles kunnen delen is voor mij enorm helpend. Toch nog af en toe een uitglijder. En het gevoel de controle te verliezen. Angst om weer in die dagelijks en te veel drinken spiraal terug te komen.

Ben terug gegaan naar praktijkondersteuner, heb specifiek hulp gevraagd voor verslavingszorg, en als het goed is krijg ik snel een uitnodiging voor een aantal gesprekken. Zou deze week een telefoontje krijgen......kan nog morgen...dus ja, wat verwacht ik...

Weet ik niet goed....heel eerlijk, niet te veel. Bedoel het niet negatief.

Ik 'verwacht'  vooral wat van mezelf. Dat ik de ondersteuning die ik zoek, de drive die ik voel alcolholloos door het leven te gaan ook echt kan gaan leven. Blijven leven. En dat gesprekken me inzicht geven in wat ik moet doen om op dat pad te blijven. Voor mij is heel erg helder geworden dat ik het echt zelf moet willen en doen, maar dat er ook heel veel hulp is. Op allerlei manieren. Forum, AA, maatje, lotgenoten...wel vooral mensen die weten waar het over gaat. Ervaringsdeskundigen. En dat ik aan de slag mag met wat onderliggende thema's...ipv verdoven.

Ik  hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal en dat het je lukt om de draad weer op te pakken.

 

Succes!

 

bewerkt door kruidenthee67
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Harp:

Welkom terug Lisette. Ik kan je niet vertellen wat je van de verslavingszorg kunt verwachten, maar wil wel even zeggen dat het heel goed is dat je hulp hebt gezocht! Herinner je je onderstaande nog? Misschien een mooi doel om voor ogen te houden.

 

 

Zo lief, bedankt voor de steun Harp (en de rest natuurlijk ook) en mooi verteld kruidenthee. 

Ik heb net een telefoontje gehad en in de tweede week van augustus is mijn intake gesprek bij de verslavingszorg en krijg dan ook al gelijk een behandelplan advies mee. 

Ik wil tot die tijd eigenlijk zo min mogelijk drinken maar ik heb altijd heel veel last van de ontwenningsverschijnselen (angst, zweten, trillen, echt niet kunnen slapen, hyperventilatie, misselijkheid, hoofdpijn) en ik durf eigenlijk niet in een keer cold turkey te gaan. Hebben jullie tips hoe ik het beste kan afbouwen? Ik deed altijd maar wat. Ik heb de afgelopen maanden belachelijk veel gedronken sinds de laatste stoppoging. Minstens twee flessen wijn per dag en vaak ook nog sterk. Ik sta open voor alle afbouw input :) 

Bedankt voor alle lieve berichtjes, doet een mens goed. Heb een mooie dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je eenmaal drinkt laat je goede voornemens in de praktijk gauw varen. Dus is het zaak vooraf beperkende maatregelen te nemen.

Denk aan:
- Per dag drank inkopen, en niet meer in huis hebben dan je maximaal op die dag wilt drinken. Je zelf ten strengste verbieden tussentijds bij te kopen.

- Niet te vroeg beginnen. Vaste tijd aanhouden? Ik dronk vroeger in principe niet voor 10 uur 's avonds (recepties e.d. uitgezonderd) en heb dat lang volgehouden. Dat hielp wel.

- Jezelf belonen als het de vorige dag volgens plan gegaan is. Maar niet belonen met drank natuurlijk.

Bedenk ook dat het niet zo heel lang meer duurt tot de 2e week van augustus dus dat het wel vol te houden moet zijn met een streng regime dat je voor jezelf wilt aanhouden, ook al roept het drankduiveltje nog zo luid dat je er lak aan moet hebben. Jij bent sterker.

Succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Nou ik was weer even weg (het blijft toch een patroon he) maar vandaag kan ik met trots zeggen dat ik vandaag doodnerveus bij de verslavingszorg zat. Gesprek van drie uur gehad en vanavond nog een lichamelijk onderzoek. 2 oktober beginnen we met de detox. Helemaal stoppen (drank&drugs) onder controle van de arts en met oxazepam erbij. Daarna cognitieve gedragstherapie. Ik heb er zin in. Ik ben trots op mezelf en kan niet wachten om nuchter te zijn :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net je verhaal gelezen, wat een strijd voer je, het doet me pijn te lezen dat je zo jong bent, ik gun je zoveel meer dan een leven bestuurd door drank. Dat gun ik iedereen natuurlijk maar jemig meid, je hebt je hele leven nog voor je. Superknap van je dat je je bij de verslavingszorg bent geweest en dat je nu onder begeleiding je probleem aan gaat pakken. :rose::rose::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Even mijn draadje gebruiken voor een update. Ik lig momenteel behoorlijk relaxed op de bank. Eerste dag van de ambulante detox. Heb drie maal daags 10 mg diazepam voorgeschreven gekregen voor de eerste week met als doel na twee of drie dagen al afbouwen en na de week detox te beginnen met de cognitieve gedragstherapie. Ik zal me morgen dus ook aanmelden voor het dagpact (vandaag even vergeten) en ik denk mijn ervaringen van zo'n ambulante detox met benzo's hier wel delen voor de mensen die dat interessant vinden of er zelf ook aan denken. 

Ik moet zeggen dat ik wel heftig reageer op de diazepam. Ik voel me stoned, totaal niet onprettig maar heb me wel ziek gemeld van werk... het ging totaal niet om snelle ingewikkelde gesprekken te houden met mensen haha. De reden heb ik maar een beetje achterwegen gelaten. Vandaag maar gewoon een beetje op de bank liggen en series kijken, rustig aan doen en vanavond lekker koken. 

Tot nu toe een beetje zin gehad in wijn maar nog redelijk makkelijk mee om te gaan. Heb voor vanavond een alcohol vrij biertje gekocht voor het geval dat nodig zou zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag drie van de detox en ik weet niet of mijn lichaam gewoon went aan de valium maar ik heb me toch een trek in drinken.......... poeh.... de hele dag al om gek van te worden. Tips??? Iemand???? Ik ga niet drinken, dat sowieso niet maar vooral tips om het wat minder * te laten voelen :(

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...