Spring naar bijdragen

Terug van weggeweest


Lisette

Aanbevolen berichten

Hey Lisette, hoe gaat ie? Kijk uit met die stemmetjes he :devil:  Soms zie ik het als een radiozender die aanstaat en maar niet uit wil. Lekker laten tetteren. Soms word ik zo nijdig, dan trap ik die radio echt de hoek in ;)  Gezonde agressie. En je zult zien, je kunt het. Klinkt als foute peptalk maar het is wel zo. Je kunt het, maar misschien niet alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, die vervelende en irritante gedachten. Niet naar luisteren is 'gemakkelijk gezegd'. Je zinnen verzetten kan wel helpen jezelf weer op een ander been te zetten, of een glas water drinken, of teruglezen waarom je niet drinkt, hier schrijven. Zet hem op :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je het filmpje van Mw Noorlander al eens gezien?

Hier op het forum onder Tips en Adviezen bij Presentaties. Maar ook gemakkelijk te vinden

op youtube.

De uitleg die ze er geeft is voor mij gigantisch nuttig om te weten hoe het mechanisme van

alcohol in je lijf werkt!! Moet je gezien hebben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jongens!

 

Vanochtend was een zware ochtend in de meest positieve zin. Gisteravond diepe gesprekken met een vriendin gehad (een van de twee mensen die weten van mijn probleem) en het was confronterend om mezelf te horen zeggen wat ik wil. Namelijk, gelukkig zijn en niet de rest van mijn leven moeten vechten. En daar moet ik nu actie voor ondernemen. Heeft vannacht nog wat doorgesudderd in mijn hoofd en vanochtend kwamen heel veel dingen boven. Dingen waar ik heel verdrietig van werd en dingen waar ik me machteloos in voel, stress dat ik constant maar vooruit duw. Ik heb besloten een afspraak met de huisarts in te plannen morgen en een doorverwijzing naar de psycholoog te vragen. ik los dingen altijd alleen op en ben een super positief en vrolijk persoon waardoor ik eigenlijk alle shit die de afgelopen jaren gebeurd is nooit zo serieus heb genomen. Ik ben nu al twee uur aan het huilen maar op een goede "realisatie momentje" manier en ben blij dat ik morgen dan gelijk terecht kan. Ik ben van plan om de psycholoog (niet mijn huisarts) voor het eerst een keer ALLES te vertellen en hopelijk hoef ik het dan niet allemaal meer alleen te doen. 

 

Actie in de tent. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een vraag voor iemand die hier wellicht ervaring mee heeft.

Ik heb de huisarts gebeld en gezegd dat ik graag met een psycholoog zou willen praten (huisarts weet verder niks van mijn situatie)

Nu hebben ze daar gezegd dat ik zelf een psycholoog mag uitzoeken en dan een doorverwijzing krijg. Alleen tja... wat voor psycholoog zou ik moeten hebben? Cognitieve gedragspsycholoog, klinische psycholoog? 

Ik wil graag hulp bij het omgaan met mijn adhd zonder medicatie en de verslavingsgevoeligheid (obsessief drinken, eten, drugs, alles is wel eens voorbij gekomen eigenlijk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed van je.

 

Hoe is het contact met je huisarts?

Misschien goed om dan met hem/haar in gesprek te gaan?

Je situatie voorleggen. Advies krijgen?

Ik heb wel ervaring met cognitieve gedragstherapie.

Nu heb ik af en toe gesprekken met praktijkondersteuner, samen met partner,

op advies van de huisarts, en dat ervaar ik als zeer helpend.

 

Tja..er is zo veel mogelijk inderdaad.

 

Ik las je op de dagdraad...sterkte vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil graag even opschrijven hoe blij ik ben. Misschien moet dit ooit eens even teruggelezen worden als bemoediging namelijk. 

Heerlijk gevoel heb ik vandaag. Ik geef leiding aan een stuk of 25 jongeren op een heel gaaf kantoor waar we met zn allen hele toffe dingen doen. Vanochtend kon ik ze écht goed begeleiden. Een goed uitgeruste en nuchtere Lisette die alert was en scherpe vragen kon beantwoorden. Wat een goed gevoel mijn toppers goed voorbereid de deur uit te kunnen sturen. En niet straks die blauwe waterfles vol wijn op mijn bureau (ja dat gebeurde echt). 

Ik voel me lichamelijk, behalve de slaapproblemen, en geestelijk zoveel beter, gezonder en eindelijk uit de wattige gevoelloze wazige omgeving en in de werkelijkheid. Voelen is fijn, ook de minder leuke dingen. 

 

Zo, dat wilde ik even gezegd hebben. :) Nu lekker werken!

 

Het is zo'n schrijnend verschil: de Lisette van hierboven, super positief en vrolijk,  of een jonge vrouw die zich langzaam maar zeker naar de bliksem zuipt.

Ik vind je zo dapper, 24 jaar en dan al inzien dat er iets moet gebeuren.

Actie in de tent, ja. Grijp een goeie psycholoog beet en schreeuw om hulp. Dan maar even grof geschut, je zult er nog ongeveer 65 jaar profijt van hebben!

Wat zul je jezelf dankbaar zijn, Lisette...

Heel veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel voor jullie lieve reacties, ik voel me ontzettend gesteund hier. Het contact met mijn huisarts is heel goed, te goed hiervoor (voor mij persoonlijk)

Ik ga al mijn hele leven naar deze man en hij behandeld mijn hele familie. Ik weet dat hij nooit met ze zou praten over iets wat ik hem vertel maar ik zal niet snel met hem wat delen.

 

Is er iemand die mij het verschil tussen klinische psychologie en cognitieve gedragstherapie kan uitleggen? Ik kan het niet goed vinden online.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cognitieve therapie is gericht op gedrag. Ik zou eerder psycho-therapie opzoeken, dat gaat dieper. En ik vind de therapeuten vaak wat steviger. Wel in combi met gedragstherapie (= het gedragsdeel van verslaving).

Ik zou zeker iemand kiezen die wel voor een GGZ-organisatie heeft gewerkt, of in een teamverband in elk geval. Goed bedoelende therapeuten die nooit met collega's hebben gewerkt vind ik zelf te licht.

Mocht je in het midden vh land wonen weet ik een goed iemand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien eerst even met je verzekering bellen

of die verwijzing nog wel echt nodig is.

Mijn ervaring is dat dat niet zo was destijds.

Ik google en kijk goed naar de omschrijvingen

en op gevoel kies ik iemand (tenzij me echt iemand

is aangeraden). Intakes zijn soms gratis en tijdens

een intake voel je wel of er een klik is.

De persoon aan wie jij je ziel en zaligheid toevertrouwt

is soms belangrijker dan de methode die hij/zij hanteert.

Misschien klinkt dit zweverig, maar voor mij werkt het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe is het gegaan vandaag? 

 

Ik ben nog steeds droog dus wat dat betreft goed. Ik ben even minder actief door drukte maar het gaat wel redelijk. Nog steeds dat stemmetje kunnen negeren. Morgen drie weken :) 

 

Dankjullie voor de reacties wat betreft de psych. Ik ben maandag vrij en dan ga ik er mee bezig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi! In je vierde week inmiddels? Hoe ging het vandaag?

Ik leef nog! Ik zit niet zoveel meer op het forum omdat ik probeer mijn gedachtes ergens anders op te sturen dan op drinken/niet drinken. Ik ben nog steeds helemaal droog en het gaat al wat gemakkelijker volgens mij. Hoe ishet met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren de maand aangetikt.... Het blijft een struggle en het stemmetje wordt sterker met vlagen.

Over het algemeen gaat het goed maar als ik dan een dag hard heb gewerkt en me zelfvoldaan voel... wil ik mezelf belonen. Het lukte me eerst goed om dat met andere dingen te doen maar merk dat het nu steeds moeilijker wordt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oe...da's niet fijn.

Ja, die maand wel, maar de struggle niet.

 

Herkenning dat dan weer wel.

Misschien sterkt het je te weten dat als je voor de bijl gaat

het alleen maar moeilijker wordt  :blush:

 

Waar zit dat belonen in?

Kun je tevreden zijn met wat je gedaan hebt?

Die beloning dus niet nodig hebt.

Richting Mindfull zijn...tevreden en zo...het is wat het is?

 

In ieder geval sterkte..adem in...adem uit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...