Roberto Geplaatst 17 augustus 2021 Auteur Rapport Geplaatst 17 augustus 2021 (bewerkt) Op 12-8-2021 om 20:08 zei Cleo66: Wat een mooi , lief en waardevol bericht van je vriend Cleo, 'Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg' 17 augustus 2021 bewerkt door Roberto
Roberto Geplaatst 17 augustus 2021 Auteur Rapport Geplaatst 17 augustus 2021 (bewerkt) 16 uur geleden zei jopie: Cirkels Jopie, al die cirkels zijn bij mij bekend en ben ik mij bewust van. De vraag is of en hoe ik die cirkels (nog) kan doorbreken. 17 augustus 2021 bewerkt door Roberto
Roberto Geplaatst 18 augustus 2021 Auteur Rapport Geplaatst 18 augustus 2021 (bewerkt) Op 11-8-2021 om 11:58 zei Cleo66: Je denkt zelf je sociale contacten te kunnen onderhouden middels je massage praktijken. Gebleken is echter dat je hier ook vaak de verkeerde personen aantrekt . Cleo, zelf denk ik hier totaal anders over. Masseur J. was een betaalde payboy van Hindoestaanse afkomst. Zijn afkomst trok mij in hem aan, als (mislukte) aanvulling op mijn Indiase vriend. Die massage contacten zie ik totaal niet als sociale contacten, net zo min als de kassières bij de buurtsuper. M. kwam in eerste instantie bij mij voor massage, verder niets. Hij begon mij vervolgens te appen om gezellig bij hem te komen zitten als hij ergens zat te vissen. Dat heb ik regelmatig gedaan, was ook leuk. Achteraf denk ik dat hij zijn eigen eenzaamheid op mij zat te projecteren. Ik heb mij compleet op hem verkeken vanwege zijn ADHD, maar zeker mijn best gedaan. Van die 80 massage mannen waren er vijf Antilliaans. Samen met M. heb ik D. gemasseerd, was deels wel leuk, deels ook niet. Halverwege is M. boos weggelopen en in mijn huiskamer gaan zitten. D. viel wel een beetje op M. Beiden zijn op de Antillen geboren en opgegroeid en houden wel van een blowtje. Gisteren is G. voor de derde keer langs geweest. Zijn ex is Hindoestaanse en hij voelt zich wat onzeker bij mannen. Ik heb hem gemasseerd met de Maha Mantra, was heel leuk en lekker om te doen. 18 augustus 2021 bewerkt door Roberto
Roberto Geplaatst 20 augustus 2021 Auteur Rapport Geplaatst 20 augustus 2021 Vanochtend ben ik op afspraak bij de politie geweest. Om melding van het gedrag van M. te maken.(zie boven waar ik dit beschreven heb, raam kapot gooien / dierenmishandeling) Ik ben zeer vriendelijk te woord gestaan en kreeg ruim de gelegenheid om mijn verhaal te doen. Heel bewust heb ik gekozen voor een melding, geen aangifte. M. is in therapie voor o.a. omgaan met zijn boosheid / agressieve gedrag. Bij een aangifte wordt hij uitgenodigd door de politie om zijn eigen kant van dit verhaal te vertellen. Dat leek mij niet verstandig, kan het vermoedelijk alleen maar erger maken.
Roberto Geplaatst 21 augustus 2021 Auteur Rapport Geplaatst 21 augustus 2021 (bewerkt) Ik voel mij moe, moe en nog eens moe. .De hele dag ben ik bezig geweest met een verjaarsfeestje te organiseren voor een goede vriend van mij. Morgen. Dat wordt een feestje met mensen die geen alcohol drinken, vanwege Syrische achtergrond. Zeer vermoedelijk wordt dit een zeer geslaagd feestje voor mijn vriend (en voor mij). ps Mijn habibi zal zich wel weer doodergeren aan mij als ik als enige een pak wijn ga drinken, maar laat dat niet merken. 21 augustus 2021 bewerkt door Roberto
Roberto Geplaatst 22 augustus 2021 Auteur Rapport Geplaatst 22 augustus 2021 Op 21-8-2021 om 21:48 zei Roberto: De hele dag ben ik bezig geweest met een verjaarsfeestje te organiseren voor een goede vriend van mij. Morgen. Dat wordt een feestje met mensen die geen alcohol drinken, vanwege Syrische achtergrond. Zeer vermoedelijk wordt dit een zeer geslaagd feestje voor mijn vriend (en voor mij). Het was vandaag een zeer gezellige dag met lekkere hapjes en sapjes. In een mooie omgeving / leuke plek buiten en gelukkig was er geen regen.
Roberto Geplaatst 25 augustus 2021 Auteur Rapport Geplaatst 25 augustus 2021 Vanochtend heb ik een goed intake gesprek gehad met een verslavingsarts en spv-er. Ik heb ook duidelijk aangegeven dat ik door de jaren heen van alles uitgeprobeerd hebt en bijna alles mislukt. En daardoor nauwelijks meer gemotiveerd ben om te stoppen. Het advies van de arts: opname voor een x-aantal weken. Mijn keus, na grote aarzeling: opname voor een week detox en in die week bekijken hoe en wat voor vervolgtraject. Vermoedelijk dagbehandeling / terugvalpreventie. ps tot mijn traject bij VNN begint houd ik contact met mijn POH-GGZ.
karin123 Geplaatst 26 augustus 2021 Rapport Geplaatst 26 augustus 2021 Wat Cleo zegt... Goede weg ingeslagen en doorzetten, veel geluk Roberto. Roberto reageerde hierop 1
Roberto Geplaatst 26 augustus 2021 Auteur Rapport Geplaatst 26 augustus 2021 (bewerkt) 12 uur geleden zei Cleo66: Ik had me voorgenomen niet meer op je te reageren, omdat je altijd maar in kringetjes blijft ronddraaien en wat ik of anderen aan advies we ook geven , je doet er nooit niks mee. Het kostte me energie en het leidde nergens toe . Het trok me leeg en maakte me somber .Nu klink je vastberaden , ik hoop dat het je gaat lukken. Succes behaal je door na iedere mislukte poging weer op te staan. Good luck Cleo, bedankt voor je reactie. Er zijn hier wel meer forumleden die geen energie meer in mij willen steken, vanwege dezelfde redenen. Dat zijn wel opmerkingen die ik serieus neem en mij aan het nadenken zetten. Het duurt soms 'even' voordat ik tot een beslissing kom. Zelf zie ik dit niet als verspilde energie van jullie, integendeel. 26 augustus 2021 bewerkt door Roberto
Roberto Geplaatst 27 augustus 2021 Auteur Rapport Geplaatst 27 augustus 2021 21 uur geleden zei Pinkman: Wel is mijn ervaring dat je open moet blijven staan voor 'verandering' of nieuwe inzichten bij een ander. Pinkman, ik sta best open voor verandering of nieuwe inzichten. Maar voor mij betekent dat niet dat ik daar klakkeloos in meega. Bij @Cleo66 heb ik een paar keer gemerkt dat zij op mij reageert, maar ik daar anders tegen aan kijk. Daar is toch niets mis mee? Blijkbaar ziet zij dat als verspilde energie, ik niet. Voor mij is dat interactie.
Roberto Geplaatst 27 augustus 2021 Auteur Rapport Geplaatst 27 augustus 2021 (bewerkt) En nog een aanvulling over twee opmerkingen van geruime tijd geleden: @lady jane: jouw denken zit jou in de weg@jopie: je legt alles op een weegschaal, klopt wel / klopt niet Beide opmerkingen heb ik toen niet goed begrepen, maar zijn wel bij mij binnengekomen. Onlangs heb ik M. beide opmerkingen voorgelegd en om zijn commentaar gevraagd. M. wist het mij heel goed uit te leggen, waardoor ik weer een stapje verder gekomen ben.(of Lady Jane en Jopie dit ook zo bedoelden weet ik niet) 27 augustus 2021 bewerkt door Roberto
Bob Geplaatst 27 augustus 2021 Rapport Geplaatst 27 augustus 2021 Ik las Pinkman anders, namelijk dat hij ondanks jouw herhaalde cirkelpatronen toch open blijft staan voor veranderingen bij jou, Roberto.
Roberto Geplaatst 27 augustus 2021 Auteur Rapport Geplaatst 27 augustus 2021 (bewerkt) 1 uur geleden zei Bob: Ik las Pinkman anders, namelijk dat hij ondanks jouw herhaalde cirkelpatronen toch open blijft staan voor veranderingen bij jou, Roberto. Ja Bob, dat staat in zijn eerste zin. Ik heb gereageerd op zijn opmerking over openstaan voor veranderingen of nieuwe inzichten. Een eerdere simpele opmerking van @bumperjim: stoppen, valt verder niets aan toe te voegen of over te gaan discussiëren. 27 augustus 2021 bewerkt door Roberto
Roberto Geplaatst 27 augustus 2021 Auteur Rapport Geplaatst 27 augustus 2021 (bewerkt) 1 uur geleden zei Pinkman: Zoals Bob het verduidelijkt. Ja, Pinkman, maar woorden als 'een ander 'i.p.v. Roberto of 'je' i.p.v. 'jij zijn voor mij te algemeen. Ik heb niet voor niets in een andere reactie die opmerkingen van Lady Jane en Jopie weer naar boven gehaald. Die slaan duidelijk op mij, ook al begreep ik ze toen niet. Mijn manier van denken is associatief, dat schijnt ook een stoornis te zijn, net als autisme en adhd. 27 augustus 2021 bewerkt door Roberto
Roberto Geplaatst 27 augustus 2021 Auteur Rapport Geplaatst 27 augustus 2021 (bewerkt) ✨ Ganesha Mantra voor overvloed en welvaart die de paden opent door ons licht van overvloed en succes in het spirituele te verlichten. ✨ We zullen zingen voor Ganesha, de hindoegod die helpt deuren te openen, nieuwe kansen te bieden en allerlei barrières op onze weg te doorbreken. 27 augustus 2021 bewerkt door Roberto
Roberto Geplaatst 28 augustus 2021 Auteur Rapport Geplaatst 28 augustus 2021 16 uur geleden zei Pinkman: Ik probeer helder als mogelijk te reageren. Anders zijn mijn woorden ook loos als een steen die je in het water gooit. Pinkman, gisteren heb ik dit gelezen en niet gelijk op gereageerd. Ik heb wel wat zitten googlen, vanwege mijn associatieve manier van denken. Onderstaand kwam ik tegen: Wanneer je een steen in het water gooit komen er rimpels in het water. Als je even wacht en het water met rust laat, komt het weer tot rust. Dat vind ik mooi om naar te kijken. ps Ik heb niet voor niets de afgelopen maanden zeer regelmatig met M. bij een mooi visplekje gezeten. M. vist vanwege zijn ADHD om tot rust te komen, zelf houd ik niet van vissen, vind ik onnodig en zielig. Ik kijk naar de kringen in het water. M. heeft mij rust gegeven en indirect aangespoord om iets met mijn overmatig alcoholgebruik te gaan doen. Dat is hem gelukt.
Roberto Geplaatst 6 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 6 september 2021 (bewerkt) Laatste avond / nacht samen met M. in het Noorderplantsoen samen met zijn hond.(lang verhaal over die avond, korte versie) Lopend heen gegaan, wandelen, op een bankje zitten. Ik heb bij hem duidelijk aangegeven dat ik zonder boosheid of geruzie mijn contact met hem wil stoppen. Vervolgens vroeg hij of ik mee wilde lopen naar zijn huis. Dat heb ik niet gedaan. Foto 1 september 00.52 uur, hij zag er die avond hondsberoerd uit. 6 september 2021 bewerkt door Roberto
Roberto Geplaatst 14 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 14 september 2021 Zonet kreeg ik een telefoontje van VNN. Morgen is er een mogelijkheid voor opname voor een week detox. Overmorgen ook. Morgen was mij wat te snel. Dan heb ik ook een gesprek met mijn POH-GGZ. Overmorgen heb ik nu in overweging. Het is mijn eigen keus, maar heel confronterend. What to do, what to do?
Roberto Geplaatst 14 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 14 september 2021 (bewerkt) @knakker, bedankt voor jouw reactie. Morgen ga ik overleggen met mijn poh-ggz. Voor mij gaat dit net iets te snel. Ik heb voorbereidingstijd nodig. Koelkast checken, afwas doen, et cetera. En het meest belangrijke: Het enige wat ik nog doe is tuinieren. Zowel mijn tuintje, als van mijn buurvrouw en buurman onderhoud ik. Dat is drie tuintjes aan de voor en achterkant, meeste planten in potten. Plus nog twee boomspiegels met plantjes. Komende week gaat het niet of nauwelijks regenen, Ik wil niet na een week detox terugkomen als al mijn plantjes verdroogd zijn. Dat is mijn dagelijks onderhoud / hobby en heb ik geen vervanging voor. 14 september 2021 bewerkt door Roberto
Roberto Geplaatst 14 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 14 september 2021 Ik heb een voorbeeld dagprogramma, met wat vrije uren daar tussen. Die invulling daarvan heb ik al bedacht. Dat is het probleem niet.
Bob Geplaatst 14 september 2021 Rapport Geplaatst 14 september 2021 (bewerkt) Het duurt maar een week, die detox afwezigheid, en er wordt voor de komende tijd toch ook wel regen voorspeld, dus dat tuinonderhoud zou ik geen hoge prioriteit geven. Koelkast checken en zo plus dingen bijeenpakken die je nodig hebt kan lekker voelen als schoonmaken + ervoor klaarmaken. Ik denk ook dat je het als een mooie kans moet zien. 14 september 2021 bewerkt door Bob Roberto reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 14 september 2021 Rapport Geplaatst 14 september 2021 Ik sluit me bij Knakker en Bob aan Roberto. Ik meen te weten in welke plaats jij woont. Ik zit al even te peinzen... Er worden geen echt hoge temperaturen verwacht de komende week, wel aardig wat bewolking, dus echt snel zal de boel niet uitdrogen... ik wil wel halverwege de week de boel even water komen geven als jou dat over de streep kan trekken.... karin123, lady jane en Roberto reageerden hierop 3
Roberto Geplaatst 14 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 14 september 2021 Bedankt voor jullie reacties. Na het gesprek met mijn POH-GGZ morgen zal ik een keus maken. En dat hier ook laten weten. Bob reageerde hierop 1
Lieke7777 Geplaatst 14 september 2021 Rapport Geplaatst 14 september 2021 Succes met je keuze @Roberto Idd fijne hulp reacties heb je gekregen, koester ze . Het is idd snel maar een week er tegen aanhikken is ook niet fijn . Roberto reageerde hierop 1
Roberto Geplaatst 15 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 15 september 2021 (bewerkt) 16 uur geleden zei Yvonne: Er worden geen echt hoge temperaturen verwacht de komende week, wel aardig wat bewolking, dus echt snel zal de boel niet uitdrogen... ik wil wel halverwege de week de boel even water komen geven als jou dat over de streep kan trekken.... Heel erg bedankt Yvonne, mocht het nodig zijn dan maak ik graag gebruik van jouw aanbod. Dan is die drempel in ieder geval opgelost. Volgens de weersvoorspelling wordt het niet echt warm, maar ook geen regen. Bijna alles staat in potten, hebben dus geen grondwater. 15 september 2021 bewerkt door Roberto
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden